LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buiten proportionele straf van CBR.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
weetnietveel

Re: Buiten proportionele straf van CBR.

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Teun ik vind dat je simpel de grens zou moeten trekken bij: met alcohol in de auto stappen en de auto starten. Dat vind ik al genoeg om een flinke boete te krijgen en afhankelijk van de hoeveelheid alcohol een alcoholslot. Ik vind de regels te simpel om hier nu zo moeilijk over te doen.
Ik denk dat jij misschien vergeet welke gevolgen rijden met alcohol kan hebben. Die kunnen verschrikkelijk zijn. Daar bij vergeleken is een boete van €1000,- en een alcoholslot van 2 jaar voor €2400,- toch minder dan niets.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 23 aug 2013 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

We hebben het niet over een ander maar over TS, maar om toch antwoord te geven, zeg ik ergens dat voor een ander anders moet zijn ?? Lees toch eens beter.

Nu weer 3 km je auto verplaatsen ........je haalt continue zaken erbij welke totaal niets ermee te maken hebben. Ik heb reeds tig keer gezegd dat rijden in mijn optiek anders is dan je auto verplaatsen.

Jij WILT mij gewoonweg niet begrijpen. Ik weet NIETS meer dan jij icm wat in dit topic is geschreven door TS.
Ik speel helemaal niets, mijn mening is en blijft dat in deze zaak de strafmaat overtrokken is PUNT !

Dat jij dat niet vindt is prima, jou mening welke ik nog steeds respecteer maar jij de mijne niet :evil:

Het heeft verder totaal geen zin om jou verder hierover te discusieeren, ik ben toch de underdog volgens jou.
Als jij niks meer weet dan ik zou ik niet weten waarom het bij TS overtrokken is en bij een ander niet.

Gereden met teveel alcohol op en boven de limiet krijg je dus een alcoholslot. Wat TS er verder allemaal bijhaalt is niet interessant want jij en ik kunnen niet controleren wat waarheid is. Dus inderdaad ik blijf bezig want jij zit onzin te verkopen dat de straf overtrokken is louter gebaseerd op het (niet controleerbare) verhaaltje van TS in zijn openingspost.

En ook al zou het verhaaltje van TS in de openingspost waar zijn, hij had gewoon teveel gedronken.

weetnietveel

puma73 schreef: En ook al zou het verhaaltje van TS in de openingspost waar zijn, hij had gewoon teveel gedronken.
Ja en hij maakt de keus om te gaan rijden met de auto en dat was een verkeerde keuze. Misschien was hij te dronken om zich dat te realiseren, maar dat is zijn probleem.

puma73

weetnietveel schreef:
puma73 schreef: En ook al zou het verhaaltje van TS in de openingspost waar zijn, hij had gewoon teveel gedronken.
Ja en hij maakt de keus om te gaan rijden met de auto en dat was een verkeerde keuze. Misschien was hij te dronken om zich dat te realiseren, maar dat is zijn probleem.
Rijden met drank op is altijd een bewuste keuze, hij heeft namelijk ook de keuze om het niet te doen.(te dronken is geen excuus)

weetnietveel

puma73 schreef:
weetnietveel schreef:
Rijden met drank op is altijd een bewuste keuze, hij heeft namelijk ook de keuze om het niet te doen.(te dronken is geen excuus)
Absoluut niet! We hebben hier te maken met een volwassene die toch behoort te weten dat je met (veel) drank op je verstand tijdelijk verliest. Dat is altijd het risico dat je bewust neemt.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

weetnietveel schreef:Teun ik vind dat je simpel de grens zou moeten trekken bij: met alcohol in de auto stappen en de auto starten. Dat vind ik al genoeg om een flinke boete te krijgen en afhankelijk van de hoeveelheid alcohol een alcoholslot. Ik vind de regels te simpel om hier nu zo moeilijk over te doen.
Ik denk dat jij misschien vergeet welke gevolgen rijden met alcohol kan hebben. Die kunnen verschrikkelijk zijn. Daar bij vergeleken is een boete van €1000,- en een alcoholslot van 2 jaar voor €2400,- toch minder dan niets.

Een flinke boete ja, ben ik met je eens, en ook dat heb ik reeds tig keer gezegd maar wordt blijkbaar veelvuldig niet gelezen.
Een alcoholslot in dit geval met bijbehorene cursus in dit topic blijf ik overtrokken vinden.

Ik weet heel goed welke gevolgen rijden met alcohol kan hebben, daar gaat het helemaal niet om want ik trek dat nergens in twijfel en wees gerust dat was ik niet vergeten hoor.
Wat ik in twijfel trek en derhalve overtrokken vindt is de buiten proportionele straf in dit topic van TS>

In de OP staat geen 2400,- maar 4.500
EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Teunbosseman schreef: Afhankelijk van hoeveel alcohol je hebt gedronken en of beginnen bestuurder bent wordt je strafbepaal.

Hetgeen dus gedaan is, geheel volgens de geldende regels.

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:
We hebben het niet over een ander maar over TS, maar om toch antwoord te geven, zeg ik ergens dat voor een ander anders moet zijn ?? Lees toch eens beter.

Nu weer 3 km je auto verplaatsen ........je haalt continue zaken erbij welke totaal niets ermee te maken hebben. Ik heb reeds tig keer gezegd dat rijden in mijn optiek anders is dan je auto verplaatsen.

Jij WILT mij gewoonweg niet begrijpen. Ik weet NIETS meer dan jij icm wat in dit topic is geschreven door TS.
Ik speel helemaal niets, mijn mening is en blijft dat in deze zaak de strafmaat overtrokken is PUNT !

Dat jij dat niet vindt is prima, jou mening welke ik nog steeds respecteer maar jij de mijne niet :evil:

Het heeft verder totaal geen zin om jou verder hierover te discusieeren, ik ben toch de underdog volgens jou.
Als jij niks meer weet dan ik zou ik niet weten waarom het bij TS overtrokken is en bij een ander niet.

Gereden met teveel alcohol op en boven de limiet krijg je dus een alcoholslot. Wat TS er verder allemaal bijhaalt is niet interessant want jij en ik kunnen niet controleren wat waarheid is. Dus inderdaad ik blijf bezig want jij zit onzin te verkopen dat de straf overtrokken is louter gebaseerd op het (niet controleerbare) verhaaltje van TS in zijn openingspost.

En ook al zou het verhaaltje van TS in de openingspost waar zijn, hij had gewoon teveel gedronken.

Welke ander heb je het over ??????? Als een ander in dezelfde schuit komt te zitten als TS en alleen een auto verplaats houdt ik nog steeds dezelfde mening.

Nee inderdaad kunnen wij niet controleren of wel / niet de waarheid is maar ik ga ervan uit dat TS de waarheid spreekt anders is deze hele discussie niet nodig geweest.

Blijf maar lekker bezig, doe ik ook, voor mijn part t/m pagina 1000. Jij respecteert mijn mening niet dat de straf in deze overtrokken is dus blijf ik deze verdedigen, tres simplement.

Ja hij had teveel gedronken, en wederom voor de zoveelste keer.....DAT ONTKENT TS EN IK OOK NERGENS ...LEZEN !!!!!!!!!!!!!

Teunbosseman
Contacteer:

Harrie Kierie schreef:
Teunbosseman schreef: Afhankelijk van hoeveel alcohol je hebt gedronken en of beginnen bestuurder bent wordt je strafbepaal.

Hetgeen dus gedaan is, geheel volgens de geldende regels.

En ik vindt dus overtrokken, en de geldende regels zijn reeds ietwat aangepast, zie eerder gegeven links.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Het punt is een beetje dat het voor niemand te controleren is of ts inderdaad de auto alleen maar even verplaatste, ook voor de politie of justitie niet.
Ze kunnen hierdoor, naar mijn mening, dus ook niet afwijken van de normaal geldende sanctie.
Doen ze dat wel, dan is het hek van de dam. Iedereen die dan in een binnenstad aangehouden wordt, kan hetzelfde verweer aandragen.
Ts heeft dus een domme, onverantwoorde keus gemaakt en moet hier nu de (bijpassende) prijs betalen

puma73

Ik weet heel goed welke gevolgen rijden met alcohol kan hebben, daar gaat het helemaal niet om want ik trek dat nergens in twijfel en wees gerust dat was ik niet vergeten hoor.
Wat ik in twijfel trek en derhalve overtrokken vindt is de buiten proportionele straf in dit topic van TS
Er is niks overtrokken aan de straf die TS heeft gehad.

Uit de OP van TS
op het bureau, resultaat veel te veel 680 ugl of 1,55 promille.
Wanneer krijg je een alcoholslot????
Ervaren bestuurder (langer dan 5 jaar in bezit van rijbewijs) 1,3 promille
Beginnende bestuurder 1,0 promille
Ervaren bestuurder die opnieuw de fout in gaat (recidivist) 0,8 promille
Beginnende bestuurder die opnieuw de fout in gaat 0,5 promille
TS zat ruimschoots boven de norm zijnde 1,33 promille want TS blies op het politiebureau 1,55 promille.

Het maakt niet uit hoever je hebt gereden, je krijgt gewoon een alcoholslot. Daar is niks overtrokken aan.

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:
Wat ik in twijfel trek en derhalve overtrokken vindt is de buiten proportionele straf in dit topic van TS

Uit de OP van TS
TS zat ruimschoots boven de norm zijnde 1,33 promille want TS blies op het politiebureau 1,55 promille.

Het maakt niet uit hoever je hebt gereden, je krijgt gewoon een alcoholslot. Daar is niks overtrokken aan.
Luister puma, je hebt de gegevens nu al tig keer neergezet en ik begrijp deze prima. Wat begrijp jij nu niet dat ik de straf om alleen een auto te verplaatsen overtrokken vindt welke ik weer tig keer hebt neergezet......heb jij soms iemand verloren waarin dit is gebeurd ? Want dan kan ik je reacties nog enigszins begrijpen.

Mijn mening is en blijft dat in alleen verplaatsen van een auto ( dus geen 3 km voordat daar weer overheen wordt gegaan ) de strafmaat overtrokken is. Je kan nog zovaak de regels neerzetten, ik blijf dat in dit geval overtrokken vinden.......en dat mag ik want is mijn mening dus aub.......accepteren zoals ik jouw mening ook accepteer ook al ben ik het er niet mee eens.

puma73

Luister puma, je hebt de gegevens nu al tig keer neergezet en ik begrijp deze prima. Wat begrijp jij nu niet dat ik de straf om alleen een auto te verplaatsen overtrokken vindt welke ik weer tig keer hebt neergezet......heb jij soms iemand verloren waarin dit is gebeurd ? Want dan kan ik je reacties nog enigszins begrijpen.

Mijn mening is en blijft dat in alleen verplaatsen van een auto ( dus geen 3 km voordat daar weer overheen wordt gegaan ) de strafmaat overtrokken is. Je kan nog zovaak de regels neerzetten, ik blijf dat in dit geval overtrokken vinden.......en dat mag ik want is mijn mening dus aub.......accepteren zoals ik jouw mening ook accepteer ook al ben ik het er niet mee eens.
Je kunt hier neerkalken wat jij wilt. TS heeft met heel ruim te veel alcohol een auto bestuurd dus krijgt hij een alcoholslot.

Er staat nergens in de wegenverkeerswetgeving een grens waarbinnen je met te veel alcohol op een auto mag verplaatsen.

Er staat wel in dat je geen auto mag besturen met teveel alcohol.

Op het moment dat jij mij zwart op wit kunt aantonen dat er in de wegenverkeerswet staat dat je met te veel alcohol een auto mag besturen over een maximale afstand van 300 meter krijg jij van mij helemaal gelijk.

Tot die tijd heb jij geen poot om op te staan en de straf van het alcoholslot bij TS te ridiculiseren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Teunbosseman schreef:
puma73 schreef:

Uit de OP van TS

Tsja,dan geloof jij, in tegenstelling tot de politie, TS op zijn mooie blauwe ogen als die schrijft dat het 300m verplaatsen is? 300m is altijd nog een gemiddelde straatlengte, dus dan is het niet altijd zomaar te zien waar die auto weg komt. :wink:

Teunbosseman
Contacteer:

puma73 schreef:

Je kunt hier neerkalken wat jij wilt. TS heeft met heel ruim te veel alcohol een auto bestuurd dus krijgt hij een alcoholslot.

Er staat nergens in de wegenverkeerswetgeving een grens waarbinnen je met te veel alcohol op een auto mag verplaatsen.

Er staat wel in dat je geen auto mag besturen met teveel alcohol.

Op het moment dat jij mij zwart op wit kunt aantonen dat er in de wegenverkeerswet staat dat je met te veel alcohol een auto mag besturen over een maximale afstand van 300 meter krijg jij van mij helemaal gelijk.

Tot die tijd heb jij geen poot om op te staan en de straf van het alcoholslot bij TS te ridiculiseren.

Prima toch ! Ik kalk wel door hoor, net als jij.

Ja, TS heeft een auto bestuurd om een auto 300 mtr te verplaatsen......stom ja boete ja, alcolholslot en maatregel neen.

Oh, weer wat erbij, nu wegenverkeerswet......dat zal er niet in staan nee dat je je auto niet mag verplaatsen met teveel alcohol. Maar daar gaat het ook niet om he.....het gaat om de uiteindelijke strafmaat welke ik overtrokken vindt.

Oh, dus ik mag van jou geen andere mening hebben opdat de wet zegt die straf is het en daar heb je maar mee te doen......we leven niet in een of ander dictatuur communistisch land hoor.

Ik heb alle recht om de straf van TS te ridiculiseren....dat is namelijk mijn mening en is van de grondwetten in NL.

Op naar de volgende pagina :mrgreen:

Teunbosseman
Contacteer:

sjohie schreef:Tsja,dan geloof jij, in tegenstelling tot de politie, TS op zijn mooie blauwe ogen als die schrijft dat het 300m verplaatsen is? 300m is altijd nog een gemiddelde straatlengte, dus dan is het niet altijd zomaar te zien waar die auto weg komt. :wink:

Neen, de politie voert alleen uit wat hen is opgelegd door de overheid wat begrijpelijk is, maar de uiteindelijke straf vindt ik in deze overtrokken.

Totdat ik het tegendeel hebt ontvangen dat TS niet de waarheid spreekt geloof ik deze inderdaad ja.
Maar ook al zou TS niet de waarheid spreken, dan blijf ik nog steeds de strafmaat voor iemand die wel zijn auto alleen verplaats met teveel alcohol op overtrokken vinden.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Teunbosseman schreef: En ik vindt dus overtrokken, en de geldende regels zijn reeds ietwat aangepast, zie eerder gegeven links.
Ja en? Als boetes later naar beneden bijgesteld worden krijg je ook niet je geld terug.

Op rijden met drank op liggen de straffen gewoon heel duidelijk vast en je krijgt geen "afstandskorting".

weetnietveel

Teunbosseman schreef:
weetnietveel schreef:Teun ik vind dat je simpel de grens zou moeten trekken bij: met alcohol in de auto stappen en de auto starten. Dat vind ik al genoeg om een flinke boete te krijgen en afhankelijk van de hoeveelheid alcohol een alcoholslot. Ik vind de regels te simpel om hier nu zo moeilijk over te doen.

Een flinke boete ja, ben ik met je eens, en ook dat heb ik reeds tig keer gezegd maar wordt blijkbaar veelvuldig niet gelezen.
Een alcoholslot in dit geval met bijbehorende cursus in dit topic blijf ik overtrokken vinden.

Wat ik in twijfel trek en derhalve overtrokken vindt is de buiten proportionele straf in dit topic van TS>

In de OP staat geen 2400,- maar 4.500
EMA cursus en nu komt het totale kosten over deze 2 jaar € 4.500,- !!!!!!!!!!!!
Okee €4500,- i.p.v. €2400,-. Maar dat maakt niet zoveel uit. In dit geval (en ook in alle andere gevallen) is zo'n cursus m.i. toch wel nodig, want lees bijv. maar hieronder.
onvrede schreef:Maar nu, het was de eerste keer dat ik met drank ben aangehouden, simpel omdat ik dat normaal ook nooit doe ( mijn auto stond in de weg in heb hem alleen maar verplaatst, FOUT natuurlijk maar met zuivere intenties ).
Ts vind, terwijl hij nu toch nuchter is, waarschijnlijk dat hij strafvermindering verdient omdat het 1. de eerste keer was 2. hij de auto "maar" 300 meter aan het verplaatsen was en 3. zijn intenties "zuiver" waren.
Ik hoop dat hij na de cursus kan zeggen: 1. één keer met alcohol achter het stuur is al te veel, dus onacceptabel, 2. als ik alcohol gedronken zit ik niet achter het stuur van een auto en 3. er bestaan geen zuivere intenties om met alcohol achter het stuur te gaan zitten.

weetnietveel

Wat betreft de bewering van ts dat deze maatregel bovenop de straf (boete + rijontzegging) komt en door het CBR zonder tussenkomst van een rechter wordt opgelegd.
Ik denk dat hij gewoon bezwaar had kunnen maken en als dat bezwaar door de OvJ was afgewezen hij gewoon naar de rechter had gekund.
onvrede schreef:Mensen
Ik weet dat ik straf verdien GEEN punt van discussie maar het gaat mij om het volgende :

Hoe kan het in Nederland dat een verkrachters / moordenaars of andere criminelen een onderzoek krijgen, de uitslag van onderzoek naar de rechtbank gaat, waarna de rechtbank al dan niet een straf oplegt ( waar men dan ook nog in beroep kan gaan ) maar het CBR volstrekt onafhankelijk en BUITEN de rechtbank kan en mag handelen !!!????

verder AUB nog even goed lezen ; IK TREK ALLANG HET BOETE KLEED AAN< IK GING NA 25 JAAR 1 X in de fout en de *** en onderga mijn straf,

puma73

Het hele verhaal is simpel TS heeft een auto bestuurd. TS had teveel alcohol op. TS krijgt van de rechter het strafrechtelijke deel opgelegd.
TS krijgt door het CBR de bestuursrechtelijke maatregel opgelegd omdat hij boven de wettelijke norm zat.
Daar is geen speld tussen te krijgen.

Dat teunbosseman daar onvrede mee heeft dat mag hij uiten, maar dat wil niet zeggen dat terecht is. Tja iedereen mag dat uiten, maar er is niks overtrokken of onterecht aan.

Er staat nergens in de wegenverkeerswetgeving dat een auto bestuurd mag worden met teveel alcohol op over een afstand van 300 meter. Er staat wel in de wegenverkeerswetgeving dat je geen auto mag besturen met teveel alcohol op.Over geen enkele afstand.

Gesloten