LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FBTO Autoverzekering: geen schadevergoeding
FBTO Autoverzekering: geen schadevergoeding
In mei 2017 is er door toe doen van een ander schade aan mijn auto ontstaan. Ook politie is ter plaaste aanwezig geweest. En politie rapport etc. is aanwezig. Nu lig ik in de clincg met FBTO omdat tegenpartij ook verzekerd daar is, en wil verzekering niet uitkeren, omdat er verder, behalve mijn partner, geen getuige zijn geweest. Wat kan ik verder nog ondernemen, ik laat het er niet bij zitten bij de FBTO
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2018 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Re: FBTO Autoverzekering: geen schadevergoeding
En bestrijdt de tegenpartij dan de schuldige te zijn? En wat staat er in het rapport van de politie?
-
Is de tegenpartij blijven staan en is er een schaderapport opgemaakt? In dat geval mag FBTO niets weigeren. Tenzij er vragen zijn over de schuldvraag.
Als de tegenpartij is doorgereden zal u inderdaad getuigen moeten hebben van het voorval. En dat mag helaas niet uw partner zijn.
Als de tegenpartij is doorgereden zal u inderdaad getuigen moeten hebben van het voorval. En dat mag helaas niet uw partner zijn.
En waarom mag een partner geen getuige zijn?NeoDutchio schreef:Is de tegenpartij blijven staan en is er een schaderapport opgemaakt? In dat geval mag FBTO niets weigeren. Tenzij er vragen zijn over de schuldvraag.
-
Omdat er dan persoonlijke belangen in mee kunnen spelen. Er moet bij doorrijden na een aanrijding altijd een onafhankelijke getuige zijn.Holy53 schreef:En waarom mag een partner geen getuige zijn?
Bij het waarborg fond mag een familielid ook niet getuigen, moet een "vreemde" zijn.
Wie mag een getuige zijn?NeoDutchio schreef:Omdat er dan persoonlijke belangen in mee kunnen spelen. Er moet bij doorrijden na een aanrijding altijd een onafhankelijke getuige zijn.Holy53 schreef:En waarom mag een partner geen getuige zijn?
Een inzittende bij u in het voertuig telt ook mee als getuige maar een onafhankelijke getuige telt zwaarder.
Bron:112schade.nl
Sandy1311 laat ons raden naar de toedracht van de aan haar auto ontstane schade. Zij vermeldt enkel dat er een politierapport is opgemaakt met daarachter 'etc'. Wat dat 'etc' moet inhouden verklaart zij verder niet en evenmin wat er in het politierapport staat. Bij tegenstrijdige lezingen is enkel de getuigenis van haar partner onvoldoende om de schade door de verzekeraar van haar tegenpartij te laten uitkeren en dat het nu toevallig ook haar eigen verzekeraar is, staat daar los van. Sandy eindigt met de mededeling dat zij het er niet bij laat zitten maar mede gezien het gegeven dat het voorval zich inmiddels meer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden en er daardoor weinig zicht is op nieuwe feiten/getuigen zit er voor haar weinig anders op.