LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff wilt geld

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Speedy123

Re: Lindorff wilt geld

Ongelezen bericht door Speedy123 »

moederslink schreef:
Moneyman schreef:..........En net zoals er al jurisprudentie is over de rechtsgeldigheid van e-mails.
Speedy123 schreef: Overigens moet de consument schriftelijk in gebreke gesteld worden als hij niet reageert, dit mag niet per email.
ik ben nu zelf geconfronteerd ben met een herinnering en daarna een sommatie vd compleet vergeten betaling van een proefabonnement vd krant . Dit zag ik toevallig in de inbox van mijn bijna nooit gebruikte emailaccount. ( Dat account gebruik ik slechts voor incidentele losse zakelijke contacten).
Per post is helemaal niets gestuurd .
De wet stelt dat het schriftelijk dient te gebeuren. Nu kan men in het hedendaagse digitale tijdperk beargumenteren dat een email als schriftelijk gezien moet worden echter dat is arbitrair. Zeker als de eiser geen email leesbevestiging kan overleggen, kunt u altijd stellen niets ontvangen te hebben.

Mocht de zaak voorkomen, dan dient de eiser te bewijzen dat u een aanmaning ontvangen hebt en de gelegenheid hebt gehad om alsnog de factuur te voldoen. U stelt dat u de emails niet gezien heeft, dus kan de eiser ook geen leesbevestiging hebben ontvangen en deze dus niet overleggen bij de eventuele rechtzaak.

Incasso advocaten raden tot op heden nog steeds aan om aanmaningen en in gebreke stelling per post of per fax te versturen juist omdat de eiser bij een eventuele rechtzaak aan moet tonen dat een aanmaning en ingebreke stelling verstuurd is.

In de praktijk zal een gerechtsdeurwaarder meestal eerst een schriftelijke aanmaning per post sturen alvorens zij overgaan tot het uitbrengen van een dagvaarding. Dit doen ze om te kunnen bewijzen dat er een aanmaning verstuurd is en de gedaagde de tijd had om deze te betalen.
Laatst gewijzigd door Speedy123 op 18 okt 2017 23:58, 3 keer totaal gewijzigd.

atlas1302

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik wil het nu ook weten en dit wordt er over geschreven: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... fcgwnludnX

Hierin leest u onder meer 'Kunt u bewijzen dat een wederpartij een e-mail heeft ontvangen als hij dat ontkent?' En is een mail rechtsgeldig? ja over het algemeen wel maar heeft over het algemeen beperkingen.

Dus eigenlijk wel maar toch weer niet, het is maar wat je er uitfilterd en wat je wilt horen of lezen.

Dus ik hoor 'moederslink' graag hoe zij dit interpreteert en wat zij nu met die mail gaat doen?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja...ik heb een proefabonnement aangevraagd en kennelijk dat amper gebruikte emailadres hiervoor gebruikt.
En....nu dus ook bij toeval wel gelezen , dus tja hierover liegen ga ik niet doen en het klopt ook . Het was nog niet betaald. Bovendien het gaat om 3 tientjes en is nu ook gelijk overgemaakt :D
Als het om een vordering van bv € 1000 zou gaan?
Bij een dergelijk hoog bedrag zal het ook wel per post gestuurd worden , neem ik aan.
Zo niet , dan ga ik dit evengoed wel betalen, want , zo lijkt mij toe, hier moet je dan van geweten hebben. Ik ga hier dan ook geen strijd over aan of een welles/ nietes spelletje van maken.
Tenzij het een vordering via de mail is waarvan ik met mn oren sta te klapperen en hier echt niets van weet. Ja dan betaal ik sowieso niet en ga tot het uiterste om dit uitgezocht te krijgen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 19 okt 2017 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

dus tja hierover liegen ga ik niet doen. Bovendien het gaat om 3 tientjes en is nu ook gelijk overgemaakt :D
Respect voor uw eerlijkheid.

Speedy123

moederslink schreef:Tja...ik heb een proefabonnement aangevraagd en kennelijk dat amper gebruikte emailadres hiervoor gebruikt.
En....nu dus ook bij toeval wel gelezen , dus tja hierover liegen ga ik niet doen en het klopt ook . Het was nog niet betaald. Bovendien het gaat om 3 tientjes en is nu ook gelijk overgemaakt :D
Als het om een vordering van bv € 1000 zou gaan?
Bij een dergelijk hoog bedrag zal het ook wel per post gestuurd worden , neem ik aan.
Zo niet , dan ga ik dit evengoed wel betalen, want , zo lijkt mij toe, hier moet je dan van geweten hebben. Ik ga hier dan ook geen strijd over aan of een welles/ nietes spelletje van maken.
Tenzij het een vordering via de mail is waarvan ik met mn oren sta te klapperen en hier echt niets van weet. Ja dan betaal ik sowieso niet en ga tot het uiterste om dit uitgezocht te krijgen.
Heeft u de vordering ansich betaald of ook 40 euro aan incasso kosten?

moederslink

Ik heb gewoon deze € 30 betaald. Er stond niets in de mail over incassokosten, noch in de herinnering noch in de sommatie ..of kan dat nog komen? :oops:

Speedy123

moederslink schreef:Ik heb gewoon deze € 30 betaald. Er stond niets in de mail over incassokosten, noch in de herinnering noch in de sommatie ..of kan dat nog komen? :oops:
In het geval dat er incasso kosten gerekend worden is de aanmaning relevant en dus ook of u de aanmaning ontvangen had. Als er geen incasso kosten gerekend worden, dan heeft u gewoon de verschuldigde hoofdsom betaald. Als er nergens over incasso kosten gesproken wordt in de communciatie, dan kunt u aannemen dat de zaak hier verder mee is afgedaan. Ontvangt u toch een rekening voor incasso kosten, dan kunt u betwisten dat er nimmer een aanmaning ontvangen is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

beste Atlas;

Als je de reclame zooi in de spambox pleurde gaat de rekening ook daar naar toe!
Als je Gmail zou gebruiken, die word elke maand geleegd dus als je die niet controleerde of er tussen de reclame zooi een goede zit?
Spam filter is service en risico voor de klant als het een keer fout gaat.

Oude mail, ik had eind vorige eeuw ook ooit Canal Digital maar hetnet, wanadoo, raketnet, zonnet en vele andere werken niet meer!

Is het echt Lindorff of een ander die misbruik maakt van deze naam?
Maar er worden ook oude rekeningen doorverkocht van wanbetalers die al jaren oud zijn.
Naast verlopen meer dan 5 jaren niets van gehoord zitten er ook fraudeurs tussen die met valse facturen zomaar iets maken en aanbieden en als ze voor een rommel pakket teveel betalen?

En wat doen we met een Interim Justitia medewerker die een 80gb harde schijf gevuld heeft als uitzendkracht?
Blijkt dat hij na 2 dagen werken deze doorverkocht aan alle opkopers dus ze kregen dezelfde vorderingen maar die klanten werden voor 1 schuld door meerdere incasso opkopers benaderd.
Hij verkocht als niet bestaand incasso bureau deze door maar hetzelfde aan meerdere dus kreeg veel geld!

Kijk eerst of je ooit een klant was daar en vraag of bij Canal Digital in dat geval of er nog een factuur open staat.
Met bevestiging dat ze niets kunnen vinden van afgeboekte niet te claimen gaat elke opkoper onderuit.
Dus ook als je nog zou moeten betalen, als de opdrachtgever Canal Digital met de door incasso bureau gegeven info niets kan vinden.....
Ga dus niet je klant nummer opzoeken en met bewijs van de originele firma gaan vele na een rechtszaak niet blij naar huis.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Rare discussie, doe het al jaren. Nog nooit een probleem gehad.

https://www.youtube.com/watch?v=u9QBVYElRKE

@moederslink: tipje voor de toekomst ;)

https://www.guerrillamail.com/nl/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Email als communicatiemiddel wordt steeds meer geaccepteerd. Zeker in zaken waarin alle contact digitaal is geweest. Vrijwel alle “wat als”- argumenten die ik zie tegen email kan je 1 op 1 op schriftelijke brieven toepassen.

moederslink

Henk Toeter schreef: @moederslink: tipje voor de toekomst ;)

https://www.guerrillamail.com/nl/
:D gezien! Thnx ! Maar of ik er gebruik van ga maken? Denk het niet. Sowieso ben ik toch nog wel digibeet ( al heb ik mezelf in een rap tempo enigszins bijgespijkerd ) en ik heb 3 emailadressen : 1 voor vrienden en familie , 1 voor bijna dagelijks digitaal zakelijk verkeer en 1 voor dit soort incidentele gevallen en vage kennissen . En heel af en toe open ik deze laatste en voila......herinnering ve nog niet betaalde rekening :(
En dan is voor mij zo.n tijdelijk adres teveel gedoe, toch....( ook misschien luiheid hoor :oops: )

atlas1302

Verstandige keus die betaling, als het zo duidelijk is zou ik het ook doen. In mijn geval wacht ik de ontwikkelingen maar af.
Wat mij wel opvalt aan deze mail van Lindorff is dat hij geschreven is met 2 verschillende lettertype en andere kleur zwart, lijkt meer op knip en plakwerk.
Normaal is een brief, aanmaning, herinnering of factuur constistent geschreven in een en dezelfde font qua lettergrootte en kleurwaarde.

Dus mijn gevoel zegt nee, even wachten en ik ben wel benieuwd hoe dat verder verloopt.

Wordt vervolgd.

atlas1302

Zaterdag was de deadline (zoals zij dat noemden) en tot nu toe is het muisstil gebleven, ik heb nergens op gereageerd en ook geen enkele vraag uitgelokt.

Misschien ook èèn van de vele opkopers die met een visje een kabeljauw willen vangen, gegevens opkopen blijkt helemaal niet zo moeilijk te zijn dus intimideren maar!

Gesloten