Kortom, in feite is er dus een parkeerplaats minder. Of misschien zelfs twee.
Vandaar mijn suggestie om alle plekken electrisch te maken, zonder verbod om er te staan als je niet op laadt.
Wat een vreemd voorstel. Het gaat om 1 laadpaal op 1 parkeerplaats. In een woonwijk met te weinig parkeerplaatsen zal er 1 meer of minder niet zoveel verschil maken lijkt mij.
En ga je maar op zoek naar parkeerplaats een straat verder.
Het gaat hier om 1 laadpaal toch? Lijkt me logisch dat als je hebt opgeladen je dan andere parkeerplaats zoekt. Om anderen ook de gelegenheid te geven.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Exact. Het laadpaalkleven is een probleem op zich.
Hoe houdbaar is het model, van enkele electrische parkeerplaatsen , waar je ook weg moet zodra laden klaar is? Vooral in een omgeving met al onvoldoende parkeerplaatsen.
Het tegenovergestelde model (waarbij je niet weg zou moeten als het laden klaar is) is, gezien de ontwikkelingen, al helemaal niet houdbaar.
Welke ontwikkelingen bedoel je? Er zullen alleen maar meer electrische plekken bijkomen.
Hoe of wie gaat het plaatsen en onderhouden van die laadpaal betalen dan? Als die plek continu bezet is met auto's die niet laden gaat geen enkel bedrijf de kosten eruit krijgen. Dan moet gemeenschapsgeld dus gebruikt worden en gaan menssn die geen gebruik maken hier ook of vooral aan meebetalen?
Overigens stuitend dat de gemeente niet in een brief alle bewoners van die straat heeft geïnformeerd, in plaats van dit via het lokale krantje te doen.
Kul. Als je geen zin hebt om de krantjes te bekijken op gemeentelijke berichten, dan kan je ook de app Omgevingsalert op je telefoon plaatsen.
Brieven bij iedereen in de bus is zo kostbaar en milieuvervuilend.
Mensen kunnen prima de elektrische auto opladen bij een laadstation, zoals mensen tanken bij een tankstation.
Ik rij een elektrische auto. Ben hier door de gemeente toe verplicht aangezien ik anders per 1-1-2025 niet meer in Amsterdam mijn werk zou mogen doen.
Als ik thuis kom, dan zet ik mijn auto dus aan een openbare laadpaal, aangezien ik helaas geen oplaadplek bij mijn huis kan hebben
In de nacht wordt mijn auto dus netjes 100% opgeladen.
Als ik volgens jou mijn auto op een laadstation moet opladen, dan moet ik eerst naar een laadstation rijden en dan vervolgens 1,5 uur daar gaan staan (op een dure snellader) wil ik 100% vol zijn.
Dat is lekker logisch
Hoe houdbaar is het model, van enkele electrische parkeerplaatsen , waar je ook weg moet zodra laden klaar is? Vooral in een omgeving met al onvoldoende parkeerplaatsen.
Het tegenovergestelde model (waarbij je niet weg zou moeten als het laden klaar is) is, gezien de ontwikkelingen, al helemaal niet houdbaar.
Welke ontwikkelingen bedoel je? Er zullen alleen maar meer electrische plekken bijkomen.
De redelijke verwachting is dat het aantal elektrische auto's in de nabije toekomst sneller zal toenemen dan het aantal publieke laadplekken.
Een straat met 40 inwoners, en niemand met een electrische auto? Wat is dat voor achterbuurt?
Het zou bij mij kunnen zijn ... 40 huizen, 40 nationaliteiten zeggen we altijd.
Belangrijkste reden voor iedereen om op benzine/diesel te blijven rijden: de actieradius van elektrische auto's is veel te klein. Iedereen wil in één keer naar de familie in de verre buitenlanden kunnen rijden.
Laadpalen komen er voorlopig niet, omdat eerst het stroomnet versterkt moet worden.
Als ik volgens jou mijn auto op een laadstation moet opladen, dan moet ik eerst naar een laadstation rijden en dan vervolgens 1,5 uur daar gaan staan (op een dure snellader) wil ik 100% vol zijn.
Dat is lekker logisch
Dus in een straat met te weinig parkeerplaatsen een parkeerplaats opofferen voor een type auto die niemand heeft, dat vindt je wel logisch?
Je kan natuurlijk voor een grote stad als Amsterdam ook verschillende laadpleinen maken. Kun je de auto er neer zetten en als ie vol is gaat de meter voor parkeren lopen.
Een straat met 40 inwoners, en niemand met een electrische auto? Wat is dat voor achterbuurt?
Het zou bij mij kunnen zijn ... 40 huizen, 40 nationaliteiten zeggen we altijd.
Belangrijkste reden voor iedereen om op benzine/diesel te blijven rijden: de actieradius van elektrische auto's is veel te klein. Iedereen wil in één keer naar de familie in de verre buitenlanden kunnen rijden.
Laadpalen komen er voorlopig niet, omdat eerst het stroomnet versterkt moet worden.
Bij ons in de 3 panden met ongeveer 90 appartementen lijkt me dat puur de prijs. Er is geen enkele elektrische auto.
Wel een hele hoop nieuwe auto's, maar niets voor de prijs van een elektrische auto.
Als ik volgens jou mijn auto op een laadstation moet opladen, dan moet ik eerst naar een laadstation rijden en dan vervolgens 1,5 uur daar gaan staan (op een dure snellader) wil ik 100% vol zijn.
Dat is lekker logisch
Dus in een straat met te weinig parkeerplaatsen een parkeerplaats opofferen voor een type auto die niemand heeft, dat vindt je wel logisch?
Je kan natuurlijk voor een grote stad als Amsterdam ook verschillende laadpleinen maken. Kun je de auto er neer zetten en als ie vol is gaat de meter voor parkeren lopen.
Op dit moment is er misschien nog niemand met electrische of hybride auto. Maar die laadpaal is ook gericht op de nabije toekomst. Binnen 5 jaar zullen er ook in die woonwijk wel electrische auto's zijn durf ik hier wel te voorspellen.
@nijogeth jij weet van iedereen welke auto die heeft?
Niemand heeft hybride of electrische lease auto van de zaak?
Je ziet toch wat er voor de deur en in de garage staat?
Alsof iedereen zijn auto van de zaak mee naar huis neemt.
En m.i. ben je lichtelijk gestoord als je alle auto's op parkeerplaats gaat bekijken. Maar dat is mijn mening
@nijogeth jij weet van iedereen welke auto die heeft? Niemand heeft hybride of electrische lease auto van de zaak?
Je ziet toch wat er voor de deur en in de garage staat?
Alsof iedereen zijn auto van de zaak mee naar huis neemt.
Huh? Wat een rare manier van discussiëren heb je. we praten over de auto's die bij Nijogeth voor de deur staan. Waarom haal jij auto's die daar niet staan erbij?