Een dikke maand geleden heb ik op vliegveld Weeze nabij de hollandse grens een auto gehuurd bij Hertz. Deze heb ik via Ryanair gehuurd voor de duur van 5 dagen. De prijs was prima, namelijk € 87,00.
Ik heb geen extra all risk verzekering afgesloten.
Nadat mijn bezoek in Nederland was afgerond ben ik uiteraard weer met mijn huurauto naar Weeze gereden en op dezelfde plek geparkeerd, waar ik hem aantrof bij het afhalen van de auto.
Aangezien mijn vlucht erg vroeg in de ochtend vertrok, was ik rond een uur of 06.00 uur op het vliegveld en was het kantoor van Hertz gesloten. Ik moest de sleutel in een box achterlaten. D.w.z. dat er niemand was die de auto kon controleren op schade.
Toen ik weer goed en wel een week thuis was en mijn bankrekening controleerde, zag ik dat Hertz € 437,00 had afgeboekt. In eerste instantie dacht ik dat het hier de borg betrof. Het zat me echter niet lekker, en ik heb Hertz dus maar opgebeld. En inderdaad... Men vertelde mij dat dit een schade aan de huurauto betrof.
Ik weet echter 100% zeker dat ik geen schade berokkend heb. Maar aangezien er niemand bij teruggave van de auto op het kantoor aanwezig was, die gezamelijk met mij de auto kon checken, kan ik dat nu niet meer bewijzen.
In ieder geval heeft men er een schadeclaim van gemaakt en zal ik hiervan de documenten opgestuurd krijgen.
Al bij al vind ik het een slechte zaak, dat mij zonder berichtgeving gewoon € 437,00 van mijn rekening afgetrokken wordt. Bovendien heb ik zeker geen schade aan die huurauto berokkend, en kan dat op het vliegveld na het inleveren van de auto gebeurd zijn. Tja, ik heb geen voet om op te staan. Heb geen all risk verzekering afgesloten en de algemene voorwaarden ondertekend.
Tot nu toe heb ik nog niets gehoord of gezien van Herz. Ondertussen zijn we al ruim een maand verder!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade huurauto
Re: Schade huurauto
ja kan dat dan toch storneren, daarmee dwing je ze in ieder geval om actie te ondernemen.
Mij is gisteren exact hetzelfde overkomen, Weeze, Hertz, vroeg inleveren. Ik weet zeker dat ik de auto onbeschadigd heb afgeleverd. Ik heb geen fotoos genomen omdat ik 8 oudere mensen begeleidde en nogal haast had. De schade was overigens zo klein dat ik het niet eens goed had kunnen fotograferen. Stom. In ieder geval moet ik 290 euro excl btw betalen voor een klein krasje. Ik vermoed dat de schade niet eens wordt hersteld, of dat dit gebeurt als er nog een aantal nietsvermoedende huurders zijn gedupeerd. Wellicht heeft dit te maken met het niet afkopen van eigen risico afkoopt.
Afgelopen maandag heb ik mijn huurauto volledig volgens de regels (volgetankt en onbeschadigd) afgeleverd bij Hertz in Weeze. Er is niemand die de auto bij terugkomst controleert. De sleutel wordt in de vertrekhal aan de balie ingeleverd.
Een dag later is er 230 euro van mijn creditcard ingehouden. Vervolgens ontving ik een brief van Hertz dat een deurpost beschadigd zou zijn.
Kosten van reparatie: 180 euro en 50 euro (!) administratiekosten.
Zou dit te maken hebben met het onaangename gesprek dat ik had aan de balie met de medewerkster toen ik de auto afhaalde? Ondanks het feit dat ik een verzekering afgesloten had, drong zij erop aan dat ik mij verder zou verzekeren.
Of zou dit te maken hebben met het feit dat de afgesloten verzekeringgeen schade vergoedt aan het interieur en dit kennelijk tot het interieur behoort?
Een dag later is er 230 euro van mijn creditcard ingehouden. Vervolgens ontving ik een brief van Hertz dat een deurpost beschadigd zou zijn.
Kosten van reparatie: 180 euro en 50 euro (!) administratiekosten.
Zou dit te maken hebben met het onaangename gesprek dat ik had aan de balie met de medewerkster toen ik de auto afhaalde? Ondanks het feit dat ik een verzekering afgesloten had, drong zij erop aan dat ik mij verder zou verzekeren.
Of zou dit te maken hebben met het feit dat de afgesloten verzekeringgeen schade vergoedt aan het interieur en dit kennelijk tot het interieur behoort?
Hm, lastige zaak. Ik denk dat het aan herz is om te bewijzen dat u de schade heeft veroorzaakt. Als u zegt dat de auto onbeschadigd was bij inleveren en zij controleren dat niet is dat hun probleem. Hier geldt wie eist (herz) bewijst (herz dus).
Ik zou eventuele afschrijvingen van bank of credit card onmiddellijk laten storneren (bij online banking kunt u dat veelal zelf)
Ik zou eventuele afschrijvingen van bank of credit card onmiddellijk laten storneren (bij online banking kunt u dat veelal zelf)
De kans bestaat dat een niet bij aflevering gemeld krasje bij elke huurder opnieuw in rekening word gebracht en de meeste betalen....
Controleer voor vertrek bij ontvangst auto altijd alle schades en maak er foto van.
Als niemand bij inleveren is en zij dit via brievenbus accepteren moeten ze bewijsfoto sturen.
Een krasje zoals U schreef is dan wel erg twijfelachtig.
Vooral de meerdere meldingen hier is het blijkbaar een manier om geld te verdienen...
De methode van brievenbus toestaan is een risico voor hun, U zet hem er netjes neer en schade, ja dan moeten ze maar tijdig open zijn of deze mogelijkheid niet bieden en niet meer verhuren.
Controleer voor vertrek bij ontvangst auto altijd alle schades en maak er foto van.
Als niemand bij inleveren is en zij dit via brievenbus accepteren moeten ze bewijsfoto sturen.
Een krasje zoals U schreef is dan wel erg twijfelachtig.
Vooral de meerdere meldingen hier is het blijkbaar een manier om geld te verdienen...
De methode van brievenbus toestaan is een risico voor hun, U zet hem er netjes neer en schade, ja dan moeten ze maar tijdig open zijn of deze mogelijkheid niet bieden en niet meer verhuren.
Het wordt wel weer een zaak van gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
ik huur redelijk heel vaak een auto in het buitenland en ik sluit altijd een all-risk dekking af.
Je hebt zo snel een kleinigheidje aan je auto, waar je dan meteen de hoofdprijs voor betaald.
het zijn natuurlijk ook nog eens meestal auto's waar je niet helemaal aan gewend ben en je rijdt in een vreemde omgeving.
ik huur redelijk heel vaak een auto in het buitenland en ik sluit altijd een all-risk dekking af.
Je hebt zo snel een kleinigheidje aan je auto, waar je dan meteen de hoofdprijs voor betaald.
het zijn natuurlijk ook nog eens meestal auto's waar je niet helemaal aan gewend ben en je rijdt in een vreemde omgeving.