Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
Ik had een autoverzekering afgesloten bij Cargarantie in de veronderstelling dat ik goed gedekt zou zijn bij schade of reparatie. Helaas bleek dit te mooi om waar te zijn. Mijn auto is gerepareerd in opdracht van Cargarantie, maar uiteindelijk werd meer dan 75% van de kosten niet vergoed.
Na betaling heb ik de factuur van de Renault-garage netjes doorgestuurd. Kort daarna kreeg ik een bericht van een medewerker , die aangaf dat de factuur niet duidelijk genoeg zou zijn volgens hem stonden de gewerkte uren en onderdelen niet gespecificeerd. Dit terwijl die gegevens gewoon op de factuur vermeld stonden.
Ik heb uitgelegd dat ik als klant geen invloed heb op de manier waarop een garage factureert, en dat het niet mijn taak is om dit soort dingen uit te zoeken. Toch bleef de verantwoordelijkheid volledig bij mij liggen en werd er geen enkele moeite gedaan om contact op te nemen met de garage zelf.
Al met al geeft Cargarantie mij de indruk vooral bezig te zijn met redenen zoeken om níet uit te keren. Erg jammer, want als klant sta je volledig buitenspel. Geen aanrader.
Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
-
kai_kolder
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 jul 2025 16:36
Re: Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
Dat lijkt wat kort door de bocht, natuurlijk zou je kunnen opvragen wat er nu precies gespecificeerd op de rekening moet staan. En dan dit zelf bij de garage regelen. Een goede nota aanleveren is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.
En anders als je denkt recht te hebben op uitbetaling, ga eens langs bij het juridisch loket voor advies.
Charpei
vindt dit leuk
Re: Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
Bij een zorgverzekeraar gelden er ook gewoon eisen aan hoe je iets moet declareren. Probeer maar eens buitenlandse zorgkosten uitbetaald te krijgen.
En uiteindelijk is dit natuurlijk ook gewoon een verzekeraar.
En uiteindelijk is dit natuurlijk ook gewoon een verzekeraar.
Charpei
vindt dit leuk
Re: Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
Als er misverstand ontstaat, dan wijst u de verzekeraar er toch op dat de gewerkte uren en gebruikte onderdelen wel degelijk op de factuur staat i.p.v. te stellen dat u geen invloed heeft op de factuur?kai_kolder schreef: ↑29 jul 2025 16:40Na betaling heb ik de factuur van de Renault-garage netjes doorgestuurd. Kort daarna kreeg ik een bericht van een medewerker , die aangaf dat de factuur niet duidelijk genoeg zou zijn volgens hem stonden de gewerkte uren en onderdelen niet gespecificeerd. Dit terwijl die gegevens gewoon op de factuur vermeld stonden.
Invloed heeft u wel degelijk, u kunt om een gespecificeerde rekening vragen voor het afrekenen. En anders weigeren te betalen en contact opnemen met uw verzekeraar.kai_kolder schreef: ↑29 jul 2025 16:40Ik heb uitgelegd dat ik als klant geen invloed heb op de manier waarop een garage factureert, en dat het niet mijn taak is om dit soort dingen uit te zoeken.
Re: Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
Wat moet ik doen bijeen garantiegeval?
In eigen land neemt u gewoon contact op met uw dealer.
Hij meldt de claim bij CarGarantie vooraleer de reparatie uit te voeren en rekent rechtstreeks af met CarGarantie.
U wordt met andere woorden vlot en eenvoudig geholpen.
En als uw dealer niet meteen beschikbaar is, dan meldt u de reparatie gewoonweg via de hotline van CarGarantie.
U kunt uw auto dan in iedere erkende werkplaats van uw merk laten repareren - en dat in heel Europa.
Link: https://www.cargarantie.com/#Wat-moet-i ... iegeval?-0
In eigen land neemt u gewoon contact op met uw dealer.
Hij meldt de claim bij CarGarantie vooraleer de reparatie uit te voeren en rekent rechtstreeks af met CarGarantie.
U wordt met andere woorden vlot en eenvoudig geholpen.
En als uw dealer niet meteen beschikbaar is, dan meldt u de reparatie gewoonweg via de hotline van CarGarantie.
U kunt uw auto dan in iedere erkende werkplaats van uw merk laten repareren - en dat in heel Europa.
Link: https://www.cargarantie.com/#Wat-moet-i ... iegeval?-0
Charpei
vindt dit leuk
-
NeoDutchio
- Berichten: 13263
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Zeer teleurstellende ervaring met Cargarantie
U dient een claim in bij de verzekeraar, dan is het aan u om dat te doen volgens de gestelde voorwaarden. Dan is het dus ook aan u om te zorgen dat er een juiste factuur komt.
Charpei
vindt dit leuk
