LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Konijntjes bij tuincentrum de Boet

Andere onderwerpen over dieren
tamara6

Konijntjes bij tuincentrum de Boet

Ongelezen bericht door tamara6 »

Goedendag,
wij hebben tot twee maal toe een konijntje bij het betreffende tuincentrum gekocht.De eerste keer heeft het konijntje 3 weken geleeft terug gebracht in een kistje tja hij heeft een opgezwollen buikje dat kan wel eens voorkomen.Nu hadden ze alleen nog uit dat zelfde nest maar ja dat vertrouwde we niet.Gewacht tot vrijdag want dan zouden ze een nieuwe lading krijgen. Zo gezegd zo gedaan.En jawel je zal het niet geloven deze hebben we maar een week in ons bezit gehad.Vrijdagavond bij de dierenarts geweest heeft iets toegediend om het spijsverteringskanaal weer in gang te zetten.Hij zei het zou kunnen aanslaan maar het zou net zo goed van niet.Wij zijn al jaren client bij deze dierenarts en weet dat wij 3 kinderen hebben 5 ,7 en 12 jaar en zei dit consult krijg je van mij en succes met je kinderen.Zaterdagochtend was het helaas niet aangeslagen weer bij dierenarts geweest hij had spulletjes klaaarstaan om hem te helpen maar vertelde mij dat dan niet meer ging helpen en dat het beestje nu verschrikkelijk veel pijn heeft.Dus helaas inlatenslapen. Wij terug naar de Boet met deze mededeling en de bon van het inslapen. Hun hebben contact met de fokker genomen en nu blijkt dat er een bacterie daar heerst.Nu willen ze me een bon geven van €50 €20 voor het konijntje en €30 voor de dierenarts terwijl dit €40 kostte.Consuwijzer gebeld die vertelde mij dat ze het hele bedrag moeten uitkeren omdat wij onkosten hadden gemaakt.Nu beweerd de Boet dat het mijn eigen schuld is dat ik het zieke diertje mee had genomen en dat ze zeer schappelijk zijn want ik had het bij hun moeten brengen en dan had ik die kosten allemaal niet gehad.Zijn er toevallig nog meer mensen die bij de Boet in Hoogwoud een konijntje hebben gekocht en het niet heeft overleefd omdat ze het te jong verkopen.Hun vinden het eigen schuld dikke bult.
mvg Tamara

bianca82

Re: Konijntjes bij tuincentrum de Boet

Ongelezen bericht door bianca82 »

aha dus het is jou schuld dat jij geen gediplomeerd dierverzorger of dierenarts bent en kan zien dat een diertje 1 te jong is 2 ziek is..

wat een onzin van dat tuincentrum..

moet ook zeggen dat ik het meestal ook niet eens ben met tuincentra en bepaalde dierenwinkels die konijnen en knaagdieren verkopen gewoon omdat ze geen kaas hebben gegeten van dierwelzijn (of algemene kennis van dieren)

het is misschien prijziger maar ga is bij hobby fokkers kijken zelfs bij kleindiertentoonstellingen kan je kijken, altijd beter dan tuincentra die er niks van snappen en bij een broodfokker die dieren haalt.. en niet eens info kunnen geven over gezondheid, ras, geslacht en grote van het dier.

MirandaHa

Ongelezen bericht door MirandaHa »

Erg voor uw kinderen. Slecht tuincentrum denk ik dan. Niet meer dar gaan kopen maar bij een particulier. Misschien via een kindje op school die jonge konijntjes hebben.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

ga naar de konijnenopvang, die zitten bomvol.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Koop geen dieren bij een tuincentrum.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Koop geen dieren bij een tuincentrum.
Beter nog ,probeer een klacht bij de DB in te sturen, dieren horen niet in winkels.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

tamara6 schreef:Goedendag,
wij hebben tot twee maal toe een konijntje bij het betreffende tuincentrum gekocht.De eerste keer heeft het konijntje 3 weken geleeft terug gebracht in een kistje tja hij heeft een opgezwollen buikje dat kan wel eens voorkomen.Nu hadden ze alleen nog uit dat zelfde nest maar ja dat vertrouwde we niet.Gewacht tot vrijdag want dan zouden ze een nieuwe lading krijgen. Zo gezegd zo gedaan.En jawel je zal het niet geloven deze hebben we maar een week in ons bezit gehad.Vrijdagavond bij de dierenarts geweest heeft iets toegediend om het spijsverteringskanaal weer in gang te zetten.Hij zei het zou kunnen aanslaan maar het zou net zo goed van niet.Wij zijn al jaren client bij deze dierenarts en weet dat wij 3 kinderen hebben 5 ,7 en 12 jaar en zei dit consult krijg je van mij en succes met je kinderen.Zaterdagochtend was het helaas niet aangeslagen weer bij dierenarts geweest hij had spulletjes klaaarstaan om hem te helpen maar vertelde mij dat dan niet meer ging helpen en dat het beestje nu verschrikkelijk veel pijn heeft.Dus helaas inlatenslapen. Wij terug naar de Boet met deze mededeling en de bon van het inslapen. Hun hebben contact met de fokker genomen en nu blijkt dat er een bacterie daar heerst.Nu willen ze me een bon geven van €50 €20 voor het konijntje en €30 voor de dierenarts terwijl dit €40 kostte.Consuwijzer gebeld die vertelde mij dat ze het hele bedrag moeten uitkeren omdat wij onkosten hadden gemaakt.Nu beweerd de Boet dat het mijn eigen schuld is dat ik het zieke diertje mee had genomen en dat ze zeer schappelijk zijn want ik had het bij hun moeten brengen en dan had ik die kosten allemaal niet gehad.Zijn er toevallig nog meer mensen die bij de Boet in Hoogwoud een konijntje hebben gekocht en het niet heeft overleefd omdat ze het te jong verkopen.Hun vinden het eigen schuld dikke bult.
mvg Tamara
Wanneer je tv niet goed is ga je er toch ook mee terug ?

Je wil wel een vergoeding voor gemaakte kosten zonder dat je de winkel de gelegenheid gaf om het zelf te behandelen. Dat is niet fair.

Het aanbod is correct, je accepteert het alleen niet om emotionele redenen.

Echter, immatriele schadevergoeding zit er helaas niet in.

Gesloten