LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afhandelingskosten voor medicijnen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door hensbroek »

Is het niet gek dat ik 9x 6,14 = 57,69 moet betalen voor het overhandigen van een tas met medicijnen, waar ik geen enkele uitleg voor hoef te hebben.Voor 1 soort pillen betaal ik €1,10 en moet daarover € 6,41 kosten over betalen.

stofzuigertje

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor herhaal recept geld geen advies of was je bij nieuwe en/of andere apotheek?

9x is meestal vaste klanten en als het een herhaal is betaal je niets extra, en zonder uitleg, ga die alsnog halen en stel zoveel mogelijk vragen...
Ik kreeg wel eens een A4 erbij en dat was voldoende.

Een huisarts met apotheek aan huis is vaak wel gratis, ook de eerste keer omdat in gesprek reeds de aangepaste zijn besproken tijdens het consult.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:Voor herhaal recept geld geen advies of was je bij nieuwe en/of andere apotheek?

9x is meestal vaste klanten en als het een herhaal is betaal je niets extra, en zonder uitleg, ga die alsnog halen en stel zoveel mogelijk vragen...
Ik kreeg wel eens een A4 erbij en dat was voldoende.

Een huisarts met apotheek aan huis is vaak wel gratis, ook de eerste keer omdat in gesprek reeds de aangepaste zijn besproken tijdens het consult.
Als het langer dan een jaar geleden is dan geldt de verstrekking als eerste uitgifte. Een apotheekhoudende huisarts bestaat niet meer. die woont al een aantal jaren in een museum.

stofzuigertje

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je voor 9 verschillende gaat en 13 maanden voorraad kreeg??????

Ik vermoed een nieuwe apotheek of foutje als het herhaal recept is.
9 nieuwe is erg vreemd.

Alleen mensen die vers uit het ziekenhuis komen krijgen dit soort rekeningen.

En het Museum, ja het is een beschermd monument uit 1638 dus dat antwoord is door mij goed gerekend!
:lol:

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door hensbroek »

Ik slik deze medicijnen al jaren, dus heb helemaal geen advies nodig en gehad. Het is alleen maar naam doorgeven en tas met medicijnen aanpakken. Ik heb deze apotheek al 5 jaar. Dus mogen ze dit dan wel in rekening brengen. De verzekering heeft dit gewoon betaald. Belachelijk toch. Ik krijg altijd voor 3 maanden medicijnen mee.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door puma73 »

hensbroek schreef:Ik slik deze medicijnen al jaren, dus heb helemaal geen advies nodig en gehad. Het is alleen maar naam doorgeven en tas met medicijnen aanpakken. Ik heb deze apotheek al 5 jaar. Dus mogen ze dit dan wel in rekening brengen. De verzekering heeft dit gewoon betaald. Belachelijk toch. Ik krijg altijd voor 3 maanden medicijnen mee.
Dan mogen ze dit niet rekenen.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door henk51 »

hensbroek schreef:Is het niet gek dat ik 9x 6,14 = 57,69 moet betalen voor het overhandigen van een tas met medicijnen, waar ik geen enkele uitleg voor hoef te hebben.Voor 1 soort pillen betaal ik €1,10 en moet daarover € 6,41 kosten over betalen.
Dat is gewoon het aflevertarief dit komt bovenop kale medicijnprijs apotheek heeft ook kosten.U krijgt toch ook salaris voor uw gewerkte uren.
De uitlegkosten of kosten eerste levering zijn zo'n 12 euro extra .Dus wat u betaald is normaal.
U kunt dit allemaal nalezen op mijn medicijnkosten.nl

gr Henk

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door hensbroek »

Ja maar ik verdien de geen €57,69 per 10 minuten.

stofzuigertje

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zijn dit uitleg kosten of bezorgkosten.

Als je het thuis laat bezorgen mogen ze per product geld rekenen en dat er 9 in zitten is dus 9x betalen.
Ik zou per zak betalen als ze bezorgen dus volgende keer maar weer af halen of laten afhalen door iemand toestemming te geven.

hensbroek
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mei 2007 19:44

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door hensbroek »

Nee ik haal het gewoon zelf in de apotheek op

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: afhandelingskosten voor medicijnen

Ongelezen bericht door VioletPrue »

hensbroek schreef:Ja maar ik verdien de geen €57,69 per 10 minuten.
De apotheker ook niet. Die is namelijk geen tien minuten bezig om uw medicijnen voor u klaar te maken. Ben zelf chronisch medicatiegebruiker en 9 soorten medicatie is niet in 10 minuten bij elkaar gezocht, in doosjes gestopt, van stickers voorzien, in een tasje gestopt en aan u overhandigd. Er zit ook nog eens een zooi administratie aan vast. Misschien heeft u 10 minuten in de apotheek moeten wachten tot u uw medicatie kreeg, maar voor de apotheek is het meer werk. Los van of de kosten terecht zijn of niet (bel uw zorgverzekeraar daarover en vraag het even na) is deze opmerking niet fair.

Gesloten