Dit is alles wat er op hun website te vinden is over openingstijden. Gisteravond kwam ik erachter dat één van mijn medicijnen op was. Gelukkig had ik een herhaalrecept maar omdat ik vandaag (zaterdag) niet zelf kon, had ik mijn vrouw het recept bij de apotheek laten halen.Naast de normale openingstijden van 8.30 tot 18 uur is de Centraal Apotheek geopend tijdens de avond, nacht en in het weekend voor spoedeisende recepten.
Daarnaast zijn wij 's avonds tot 20 uur en op zaterdag tussen 10 uur en 17 uur ook voor minder spoedeisende recepten geopend.
Daar aangekomen kreeg mijn vrouw te horen dat ze de keuze had tussen: óf a.s. maandag pas het recept ophalen, of nu maar dan wel met boete. Want, zo vertelden ze mijn vrouw, het is niet de bedoeling dat iedereen maar in de avond of in het weekend medicijnen komt halen. Uiteraard een vreemde gang van zaken, temeer omdat hierover niets terug te vinden is op de website van de apotheek.
Mijn vrouw koos toen maar voor de boete. Ik zal niet meteen dood neervallen zonder deze medicijnen, maar ik slikt ze natuurlijk niet voor niets.
Toen ik 's avonds thuiskwam, zag ik ook nog eens dat ze niet het hele recept hadden meegegeven, maar slechts 1/3. Dus nu moet ik binnenkort alsnog terug om de rest van het recept te halen.
Mag een apotheek dit doen (boete, en maar een deel van het recept meegeven)? Is dit een gebruikelijk gang van zaken?