LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Becel brood met 40 % minderzout niet meer bij AH
-
- Contacteer:
Becel brood met 40 % minderzout niet meer bij AH
Heel jammer en onbegrijpelijk dat AH niet langer het brood van Becel met 40% minder zout verkoopt. Goed artikel en goed voor iedereen.!!.Wie vindt dat ook!!!
-
Re: Becel brood met 40 % minderzout niet meer bij AH
Voor u onbegrijpelijk, maar voor Appie een bewuste keuze. Of het verkoopt minder goed, marges staan onder druk of het wordt simpelweg niet mee gemaakt. Maar wat gaf de Appie voor reden dat ze het niet meer verkopen?rob.woltjer schreef:Heel jammer en onbegrijpelijk dat AH niet langer het brood van Becel met 40% minder zout verkoopt. Goed artikel en goed voor iedereen.!!.Wie vindt dat ook!!!
Ze hebben een ideeën bord, vaak hangt dat naast het koffiezetapparaat voor de gratis koffie. Ik weet dat er bij de AH waar wij vaak boodschappen doen, via die route uitgefaseerde producten weer terug in het assortiment zijn gekomen, dat kan je eens proberen?
-
Dit brood werd speciaal gemaakt voor de AH via Unilever, schijnbaar verkocht het niet genoeg. ZIe ook maar enkele "klachten" erover dat het uit de schappen is.rob.woltjer schreef:Heel jammer en onbegrijpelijk dat AH niet langer het brood van Becel met 40% minder zout verkoopt. Goed artikel en goed voor iedereen.!!.Wie vindt dat ook!!!
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zou het ook niet zo snel kopen. Blijkbaar geldt voor veel mensen dat ze er niet echt behoefte aan hebben. En dan verdwijnt het vanzelf weer uit het schap.
-
Ik heb er ook nooit eerder van gehoord, maar ... actie!
1 - Online wèl verkrijgbaar: https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... koren-half
2 - Uw filiaalmanager vragen het weer te bestellen voor zijn schap. Een franchisenemer is zelfstandig
3 - AH-Zaandam via de website uw tekst sturen, of deze topic doorlinken, wanneer het geen franchisenemer is
4 - Andere filialen proberen
1 - Online wèl verkrijgbaar: https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... koren-half
2 - Uw filiaalmanager vragen het weer te bestellen voor zijn schap. Een franchisenemer is zelfstandig
3 - AH-Zaandam via de website uw tekst sturen, of deze topic doorlinken, wanneer het geen franchisenemer is
-
Vreemd dat het nog wel online verkrijgbaar is. Op een andere website werden meldingen gemaakt uit het hele land dat het niet meer verkrijgbaar is. Klagen bij de franchisenemer is dan zinloos omdat dit product exclusief voor AH werd gemaakt.hänschen klein schreef:Ik heb er ook nooit eerder van gehoord, maar ... actie!
Er zijn diverse niveau's AH winkel, vroegah toen ik er werkte van 1 tot 5, waar 1 die kleine to-go shops zijn, en 5 de allergrootste XL's. Afhankelijk van dat nummer voeren ze product X of Y wel, en de webwinkel voert álles, want die heeft geen fysieke schappen. Wat goed het geval kan zijn, is dat voor deze serie winkels (3 of 4 gok ik) besloten is om dit brood uit het assortiment te halen, maar dat het, omdat het in de "5" winkels nog wel te koop is, daarom ook nog online te bestellen is. En zoals gezegd kunnen franchisers binnen een zekere bandbreedte besluiten om extra producten te voeren, maar die vrijheid is niet meer zo groot als eerder heb ik begrepen.sylvesterb schreef:Vreemd dat het nog wel online verkrijgbaar is. Op een andere website werden meldingen gemaakt uit het hele land dat het niet meer verkrijgbaar is. Klagen bij de franchisenemer is dan zinloos omdat dit product exclusief voor AH werd gemaakt.hänschen klein schreef:Ik heb er ook nooit eerder van gehoord, maar ... actie!
Het kan er ook mee te maken hebben dat dat brood andere eigenschappen had die niet zo positief waren. Heb daar eens iets over gelezen, maar kan dat nu niet terugvinden.kweenie schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zou het ook niet zo snel kopen. Blijkbaar geldt voor veel mensen dat ze er niet echt behoefte aan hebben. En dan verdwijnt het vanzelf weer uit het schap.
De eerdere link geeft nu ook een foutmelding. Denk dat AH wakker is geworden...breien schreef:Heb ik nu een andere AH- online op mijn computer. Bij Becel brood krijg ik becel voor op brood. Ik kan helemaal geen Becelbrood bestellen bij mijn AH- online.
-
Even wat dingen opgezocht. Het brood was sinds 2009 verkrijgbaar. Het was de bedoeling van Unilever het zoutgehalte in haar producten zodanig naar beneden te brengen dat het mogelijk wordt dat consumenten maximaal 6 gram per dag aan zout binnen krijgen. Brood schijnt verantwoordelijk te zijn voor een kwart van de inname van zout.
Er zijn meer mensen die dit brood missen, maar eigenlijk vind ik er, behalve op deze link en dit forum, geen klachten over terug.:
https://www.evmi.nl/product-ontwikkelin ... nder-zout/
Er zijn meer mensen die dit brood missen, maar eigenlijk vind ik er, behalve op deze link en dit forum, geen klachten over terug.:
https://www.evmi.nl/product-ontwikkelin ... nder-zout/
-
Ik had hem gezien, leuk stukje, maar de berekening klopt niet helemaal volgens mij. Als je 10 gram zout per dag binnen krijgt, en een kwart komt van het brood, dan is dat 2,5 gram. Haal 40% van die 2,5 gram af, kom je op 1 gram. Dus dan zakt de zoutinname van 10 gram naar 9 gram. En dat is best wel een hoop.Moneyman schreef:Zo zout heb ik het nog nooit gegeten...
Er zijn trouwens wel wat andere mogelijkheden. Ik eet 's ochtends vaak een boterham minder en in plaats daarvan een bak muesli met Alpro. Zit (bij mijn weten altkhans) geen zout in.
Laatst gewijzigd door witte angora op 07 jun 2017 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Een negatieve eigenschap is bijvoorbeeld dat het natriumzout voor een deel vervangen is door kaliumzout. Dat heeft een andere smaak (bitterder) en voor sommige mensen is kalium minder gezond. Maar dat maakt het niet per definitie slecht, mits je je bewust bent van deze andere eigenschappen.Moneyman schreef:Het kan er ook mee te maken hebben dat dat brood andere eigenschappen had die niet zo positief waren. Heb daar eens iets over gelezen, maar kan dat nu niet terugvinden.kweenie schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ik zou het ook niet zo snel kopen. Blijkbaar geldt voor veel mensen dat ze er niet echt behoefte aan hebben. En dan verdwijnt het vanzelf weer uit het schap.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Zo vreemd is dat niet. Voor een individuele winkel is er wellicht te weinig vraag maar op regionaal of landelijk niveau kan de vraag wel voldoende zijn.sylvesterb schreef:
Vreemd dat het nog wel online verkrijgbaar is. Op een andere website werden meldingen gemaakt uit het hele land dat het niet meer verkrijgbaar is. Klagen bij de franchisenemer is dan zinloos omdat dit product exclusief voor AH werd gemaakt.
-
Gewoon brood is ook fors minder zout geworden. Misschien klopt de claim "40% minder zout" inmiddels niet meer.
-
Ik denk, Bob, dat je wel eens helemaal gelijk kunt hebben. Net even wat dingen opgezocht.
In 2009, toen Becel het 40% minderzout brood introduceerde, was het maximaal toegestane zoutgehalte van brood 2,5%. Haal je hier 40% van af, dan kom je op 1,5%. Overigens werd in 2009 het maximale gehalte al verlaagd naar 2,1%. Als je daar 40% van af haalt kom je op 1,3%.
Inmiddels is het maximum op 1,8% gesteld, en sommige bakkers zitten er nog onder. Die komen op 1,3 tot 1,5%. Dat zit dus aardig in de richting van het brood van Becel, althans, wat ik er dus van maak. Het heeft er dus alle schijn van dat de claim al lang niet meer gehandhaafd kan worden. Je kunt net zo goed gewoon brood kopen, veel verschil zit er niet meer in.
In 2009, toen Becel het 40% minderzout brood introduceerde, was het maximaal toegestane zoutgehalte van brood 2,5%. Haal je hier 40% van af, dan kom je op 1,5%. Overigens werd in 2009 het maximale gehalte al verlaagd naar 2,1%. Als je daar 40% van af haalt kom je op 1,3%.
Inmiddels is het maximum op 1,8% gesteld, en sommige bakkers zitten er nog onder. Die komen op 1,3 tot 1,5%. Dat zit dus aardig in de richting van het brood van Becel, althans, wat ik er dus van maak. Het heeft er dus alle schijn van dat de claim al lang niet meer gehandhaafd kan worden. Je kunt net zo goed gewoon brood kopen, veel verschil zit er niet meer in.