LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bedenktijd voor afspraak na begroting tandarts?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Barbara1982

bedenktijd voor afspraak na begroting tandarts?

Ongelezen bericht door Barbara1982 »

Vanmiddag had ik een controleafspraak bij mijn tandarts. Daar werd een verkleuring van een tand geconstateerd en werd een foto gemaakt. Op de foto was niets te zien, maar mijn tandarts vertelde dat een wortelkanaalbehandeling wel nodig is. Er is hiervoor vervolgens een afspraak voor morgenochtend gemaakt.

Nu begin ik steeds meer te twijfelen over de noodzaak van de wortelkanaalbehandeling en natuurlijk ook de kosten ervan. Het liefst zou ik de afspraak van morgenochtend afzeggen en overstappen naar de tandarts van mijn partner. De tandarts van mijn partner hanteert lagere tarieven en schijnt alleen echt noodzakelijke handelingen uit te voeren.

In hoeverre kan ik nog onder de afspraak van morgenochtend uit? En heb ik het recht om af te zien van de wortelkanaalbehandeling?

Chocomelk

Re: bedenktijd voor afspraak na begroting tandarts?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je bepaalt toch zelf of je dit door laat gaan of niet,
dat bepaalt niet de tandarts, je kan gewoon afbellen en zeggen
dat je er vanaf ziet.

Barbara1982

Dat klopt, maar normaal gesproken moet je 24 uur van tevoren afbellen en dat gaat nu dus niet meer.
Daarbij ben ik in principe wel overeengekomen dat ik de behandeling wil, hoewel ik na een paar uur het gevoel kreeg dat de afspraak een beetje opgedrongen is.

Ik denk dat ik morgenochtend toch gelijk om 8.00 uur even bel om met de tandarts/assistente te overleggen. Maar ik sta natuurlijk wel graag sterk, dus alle tips zijn welkom.

Chocomelk

Dat gaat dus niet lukken 24 uur vantevoren afmelden als de afspraak vandaag
pas gemaakt is.
Daar moeten ze dus maar begrip voor hebben.

Je kan gewoon zeggen dat je van de behandeling afziet voorlopig.

Mischien reageert Vroem hier nog op dit topic, hij is tandarts, hij zal je
wijze raad kunnen geven.

Barbara1982

Ik heb gebeld en werd heel vriendelijk te woord gestaan. De afspraak gaat wel door, maar ik mag de rekening eerst declareren en het restbedrag eventueel in termijnen betalen.

Bedankt!

Chocomelk

Barbara1982 schreef:Ik heb gebeld en werd heel vriendelijk te woord gestaan. De afspraak gaat wel door, maar ik mag de rekening eerst declareren en het restbedrag eventueel in termijnen betalen.

Bedankt!
Dat is mooi geregeld !
Succes vandaag met je wortelkanaalbehandeling.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:
Barbara1982 schreef:Ik heb gebeld en werd heel vriendelijk te woord gestaan. De afspraak gaat wel door, maar ik mag de rekening eerst declareren en het restbedrag eventueel in termijnen betalen.

Bedankt!
Dat is mooi geregeld !
Succes vandaag met je wortelkanaalbehandeling.
Inderdaad, mooi geregeld.

Als een wortelkanaalbehandeling nodig is, kun je dit beter laten doen voordat je er last van krijgt. Dat is een ding wat ik zeker weet. Ik had een poosje terug echt flink last van een kiesje en kon gelukkig heel snel terecht voor een spoedafspraak. Op de foto was een heel wazig vlekje te zien net even een andere grijstint dan de rest. Het is dat de tandarts het moest aanwijzen anders zag ik het niet eens. De tandarts zei meteen oh dat is overduidelijk, geen wonder dat u zoveel last heeft dat wordt een wortelkanaal. Ik keek naar de foto en dacht het zal wel aan mij liggen maar ik zie niets... Toen wees hij het aan en moest ik nog 3x kijken.

Gesloten