Enkele weken geleden ontving ik een enveloppe over een proefbevolkingsonderzoek naar hart- en vaatziekten welke door het Erasmus MC en UMCG wordt uitgevoerd/begeleid.
In de begeleidende brief, brochures en vragenlijst wordt nergens aangegeven hoe men aan mijn prive (NAW) gegevens is gekomen. Ook heb ik daar niet eerder toestemming voor gegeven.
E.e.a. komt op mij erg slordig en onprofessioneel over.
Zijn er nog meer mensen die er zo over denken ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bevolkingsonderzoek Robinsca/Erasmus
Re: Bevolkingsonderzoek Robinsca/Erasmus
Nee, ik vind dat ze overal duidelijk en transparant over zijn, dus ik denk er niet hetzelfde over. En hoe ze aan je NAW gegevens zijn gekomen, vertellen ze duidelijk op hun site. Ze hebben je gegevens, met toestemming, uit de Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten, van het ministerie van Binnenlandse Zaken gekregen. En als je niet wenst deel te nemen, worden je gegevens uit hun systemen verwijderd.Swart01 schreef:Enkele weken geleden ontving ik een enveloppe over een proefbevolkingsonderzoek naar hart- en vaatziekten welke door het Erasmus MC en UMCG wordt uitgevoerd/begeleid.
In de begeleidende brief, brochures en vragenlijst wordt nergens aangegeven hoe men aan mijn prive (NAW) gegevens is gekomen. Ook heb ik daar niet eerder toestemming voor gegeven.
E.e.a. komt op mij erg slordig en onprofessioneel over.
Zijn er nog meer mensen die er zo over denken ?
Beste Sjohie,
Dank voor je reactie.
Het gaat mij niet om wat er op hun website staat, maar om het ontbreken van informatie hoe men aan je gegevens komt in hetgeen je ongevraagd toegezonden krijgt per post.
Dank voor je reactie.
Het gaat mij niet om wat er op hun website staat, maar om het ontbreken van informatie hoe men aan je gegevens komt in hetgeen je ongevraagd toegezonden krijgt per post.
Die informatie ontbreekt niet, jij had het alleen nog niet gelezen op hun site. En ik kan uit eigen ervaring zeggen dat die info vinden, minder moeite kost dan een account hier openen, en een topic maken. Kortom, ik vind dat je spijkers op laag water aan het zoeken bent.Swart01 schreef:Beste Sjohie,
Dank voor je reactie.
Andersom geldt hetzelfde dat wanneer deze info in de toegezonden informatie had gestaan, wat je wel van een zogenaamd professioneel opgezet onderzoek mag verwachten, had ik niet op de door jou aangegeven website hoeven te kijken en te zoeken. Dit kost ook de nodige tijd.