LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra (onterechte?) tandartsrekening

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Willy Klis

Extra (onterechte?) tandartsrekening

Ongelezen bericht door Willy Klis »

Sinds 3 maanden heb ik een gedeeltelijke prothese ( plaatje ).
Er is ruimte tussen het verhemelte en het plaatje waardoor ik niet goed kan praten en er steeds eten onder het plaatje komt. Volgens mij tandarts kan ik dit laten opvullen maar dat moet ik dan zelf betalen. Reeds bij het plaatsen heb ik aangegeven dat er ruimte was en ik dus dacht dat het plaatje niet goed was , maar de tandarts gaf aan dat ik eerst moest wachten tot ik gewend was aan het plaatje.
Nu bij de laatste controle gaf zj dus aan dat er inderdaad ruimte is tijden plaatje en verhemelte maar dat dit in de laatste 3 maanden is ontstaan en niet vanaf het begin zodat ik het opvullen zelf moet betalen. Iemand hier ervaring mee of iemand een goed advies hierover? W.K.

stofzuigertje

Re: Extra (onterechte?) tandartsrekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij vers getrokken tanden zal de kaak slinken en moet je tussen 3 en 8 maanden terug voor vulling.

Alleen als je na trekken 3 maanden zou wachten met happen dan zou het gelijk kunnen.
Plaatje of volledig gebit maakt in dit geval niets uit.
Helaas ben ik ervaringsdeskundige dus ben nu 2 dagen zonder ondergebit.

gerda1956

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Ik heb er een flink jaar over gedaan tot mijn boven prothese paste. Rebrasen (opvullen) komt bij een gedeeltelijke prothese niet uit de basisverzekering maar uit de tandartsverzekering. Heeft u die niet, moet u inderdaad betalen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat er tandartsen zijn die klanten doorsturen naar tand proteticus, dus maker en leverancier die dagelijks happen, maken en aanpassen doet.
Een tandarts doet het wel eens, heeft het geleerd maar iemand die het tientallen keren per dag doet zal beter werk kunnen leveren dan enkele keren per maand.

Ook het navullen, Rebrasen is een vak apart en hoeveel keer kom je terug.
De bedrijven die zelf de prothese maken en leveren zijn niet alleen beter maar ook goedkoper en sneller.
Geen heen en weer tussen jou tandarts en leverancier en vaak kun je er op wachten, terwijl ze maar 1x per dag, en soms minder bij mijn tandarts zelf langs komen.

Niemand kan garantie op 1x goed geven maar wel hoeveel keer je in 1e jaar moet terug komen.
Ga nooit naar de tandarts, laat hem trekken en wegwezen, goedkoper en beter en mijn tandarts is daar volledig mee eens.

Gesloten