LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen vergoeding gehoorapparaat meer??

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
pakopako

Geen vergoeding gehoorapparaat meer??

Ongelezen bericht door pakopako »

Kan iemand mij vertellen of het antwoord van de verzekeraar correct is danwel dat ik alsnog een beroep op volledige vergoeding, n.a.v. het recept, kan doen?

In 2003 heb ik, op recept via het Universitair Medisch Centrum Utrecht, een gehoorapparaat voorgeschreven gekregen mede omdat er sprake was van Tinitus. Dankzij een aangepast apparaat werden de hoge tinitus tonen hierdoor gemaskeerd en kon ik weer voldoende horen. Hiervoor werden mij geen kosten doorberekend maar werd volledig door de verzekeraar vergoed.

Nu, 11 jaar later, heeft het apparaat het begeven en is niet meer te repareren. Echter, de verzekeraar stelt dat ik nu zelf 25% moet vergoeden. Ik vraag mij af of ik een beroep kan doen op de oorspronkelijke noodzaak van het recept uit 2003 waarbij de kosten volledig vergoed werden.

De verzekeraar Zilveren Kruis zegt dat sinds 2006, toen de Zorgverzekeringswet is ingevoerd, een volledige vergoeding niet meer van toepassing is en dat vanaf dat moment de voorwaarden van de basisverzekering gelden.

dhc

Re: Geen vergoeding gehoorapparaat meer??

Ongelezen bericht door dhc »

U krijgt geen volledige vergoeding...sinds 2003 is er wel iets veranderd hoor....25% is voor uzelf...

handdoekindering

Ongelezen bericht door handdoekindering »

Tenzij u natuurlijk voldoende aanvullend verzekerd bent. Ik krijg de kosten van gehoorapparatuur wel altijd volledig terug.

pakopako

Ongelezen bericht door pakopako »

Het probleem is dat ik niet zo maar in de goedkoopste categorie terecht kan want die apparaten maskeren de tinitus dus niet! Een paar honderd euro kan ik nog wel bijpassen maar het gaat hier om een apparaat uit de hoogste categorie. Vandaar dat het niet slechts gaat om minder gehoor maar het gaat om meer.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Echter, de verzekeraar stelt dat ik nu zelf 25% moet vergoeden.
Die dingen zijn hartstikke duur , ik denk aan € 3000- € 4000 misschien wel , voor 2.
Het klopt wel dat u nu 25 % zelf moet betalen , evengoed een hoog bedrag natuurlijk.
Misschien dat uw KNO arts nog iets kan bewerkstelligen ? Ben bang van niet....

En , het wordt nu maar 1x per 5 jr vergoed hè. ?..

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

@michiel , dat is nieuw voor mij , ben pas weer bij de audicien geweest , noch hij noch ik wisten niet beter dat het 1x per 5 jr wordt vergoed. Ik zit zelf bij de Friesland en heb de nw voorwaarden/ polis nog niet binnen/ gelezen.
Zou knap waardeloos zijn , 1x per 8 jr...... :(

Gesloten