LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Maagbandje

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
mieke68
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2008 22:16

Maagbandje

Ongelezen bericht door mieke68 »

Graag wil ik weten of er nog meer gedupeerden zijn van het MCL en de obesitaskliniek.
Volgens het MCL in Leeuwarden was het de eis van mijn zorgverzekeraar De Friesland dat ik me daarvoor liet screenen in Hilversum bij de Obesitaskliniek.
Pas als ze me daar "goed" bevonden voor een operatie dan werd het vergoed.
Achteraf blijkt dus dat ik door het MCL bij het eerste consult al afgewezen ben maar dat ze me toch hebben doorgestuurd naar Hilversum.
Van die afwijzing wist ik niks dus ik ben netjes 2x naar Hilversum gegaan, wat me 2 werkdagen en reiskosten heeft gekost.
Een week geleden had ik een afspraak met het MCL waar mij dus verteld werd dat ik geen maagbandje kreeg maar dat ik maar naar een dietiste moest gaan want ik kon het zelf wel. Ja hoor een maagbandje wil je voor de lol. Ze wisten ook nog wel een goede dietiste in Sneek voor mij (weer reiskosten).
Het blijkt dus dat er een samenwerkingsverband is tussen het MCL in Leeuwarden en de Nederlandse Obesitaskliniek in Hilversum.
Mijn zorgverzekeraar heeft me dus verteld dat het helemaal geen eis van hun is dat ik naar Hilversum moest maar dat er landelijke richtlijnen zijn waar ze zich aan moeten houden en waar je aan moet voldoen om in aanmerking te kunnen komen voor een maagband.
Ik ben dus helemaal ten onrechte naar Hilversum gestuurd omdat ze toen al wisten dat ze mij geen operatie wilden geven..
Ik ben zeer teleurgesteld en woedend en hoop dan ook dat meer slachtoffers van zulke praktijken zich gaan melden.

Groeten

Mieke Boon
Drachten

Gesloten