LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] magische weegschaal bij beauty planet?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
ekkerman

magische weegschaal bij beauty planet?

Ongelezen bericht door ekkerman »

Hallo allemaal , ik heb een discussie met mijn vrouw en wel deze. Zij beweert dat er bij de Beauty planet grootebroek (dit is een schoonheids salon ,afslanken en gewichts monitoring ook met diverse eigen producten) een weegschaal is die niet alleen een gemiddelde kan berekenen van lengte, leeftijd en gewicht om bijvoorbeeld te komen tot een b.m.i. maar dat men beweert dat "de spiermassa is afgenomen of toegenomen"of het "intern en vasculair vet minder is geworden". Nu heb ik een tijdje geleden op de bbc een reeks afleveringen gezien over mondiale obesitas door schaalvergrotende productie van mais resulterende in productie en grootschalig gebruik van cornsirup in van alles en ook de opkomst en marketing van fast food ketens. de presentaor daarvan was een vrij gemiddelde slanke man en hij liet zich in dat programma ook regelmatig als proefpersoon gebruiken. Tot zijn eigen schrik en verbazing en grote zorgen kwamen ze er bij een mri scan achter dat hij veel te veel en zelf gevaarlijk veel intern vet had (vet inwendig tussen de organen , maar dat komt naar voren bij een mri scan dus ,niet als je , zelfs gekleed op een weegschaal staat. Kunnen jullie die bel bestaande uit dit semi wetenschappelijk geneuzel doorprikken en de mensen (vooral vrouwen ,ook mensen natuurlijk hahaha) eens en voor altijd duidelijk maken niet in deze hocus pocus te trappen? ik zou dit graag uitgezocht en belicht willen zien. bij voorbaat dank hiervoor vriendelijke groet eric

rvjapio

Re: magische weegschaal bij beauty planet?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Met de google term: weegschaal die spiermassa en vet weegt kom ik al drie merken tegen die deze info inderdaad meten. Via kleine stroom stroompjes door de blote voeten. In de verschillende obesitasprogramma's wordt dit soort weegschalen ook gebruikt. Als ik u was dan zou ik naar andere hocus pocus kijken en het bijleggen met uw vrouw op dit punt. Of niet.

ekkerman

en intern vet? lijkt me echt niet kunnen zonder scan, en ik hoop dat ik gelijk heb anders kan ik weer een week in de schuur slapen , hahahahah

ekkerman

die zogenaamde body analysis is natuurlijk een gemiddelde en niet specifiek persoonlijk dus kunnen ze nooit specifiek zeggen dat bij mijn vrouw intern vet is afgenomen en spiermassa is gegroeid vermoed ik

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ekkerman schreef:Hallo allemaal , ik heb een discussie met mijn vrouw en wel deze. Zij beweert dat er bij de Beauty planet grootebroek (dit is een schoonheids salon ,afslanken en gewichts monitoring ook met diverse eigen producten) een weegschaal is die niet alleen een gemiddelde kan berekenen van lengte, leeftijd en gewicht om bijvoorbeeld te komen tot een b.m.i. maar dat men beweert dat "de spiermassa is afgenomen of toegenomen"of het "intern en vasculair vet minder is geworden". Nu heb ik een tijdje geleden op de bbc een reeks afleveringen gezien over mondiale obesitas door schaalvergrotende productie van mais resulterende in productie en grootschalig gebruik van cornsirup in van alles en ook de opkomst en marketing van fast food ketens. de presentaor daarvan was een vrij gemiddelde slanke man en hij liet zich in dat programma ook regelmatig als proefpersoon gebruiken. Tot zijn eigen schrik en verbazing en grote zorgen kwamen ze er bij een mri scan achter dat hij veel te veel en zelf gevaarlijk veel intern vet had (vet inwendig tussen de organen , maar dat komt naar voren bij een mri scan dus ,niet als je , zelfs gekleed op een weegschaal staat. Kunnen jullie die bel bestaande uit dit semi wetenschappelijk geneuzel doorprikken en de mensen (vooral vrouwen ,ook mensen natuurlijk hahaha) eens en voor altijd duidelijk maken niet in deze hocus pocus te trappen? ik zou dit graag uitgezocht en belicht willen zien. bij voorbaat dank hiervoor vriendelijke groet eric
Als het haar bedoeling is om af te vallen/een gezondere levensstijl aan te meten zijn dergelijke salons nutteloos. Die verdienen namelijk zolang de client daar komt voor "consults" en wegingen. Zij hebben geen baat bij het oplossen van het probleem.

Wat je gezien hebt op TV klopt tot op zekere hoogte: suikers in voedsel zijn een enorme factor bij het obesitasprobleem. Daarnaast eten veel mensen te veel zout, te veel vet, en te veel vlees... en te weinig groente.

Als jullie alle toegevoegde suikers uit je dieet haalt en stopt met alcohol drinken zul je al zien dat je afvalt. Eet minstens 2x zo veel groente (in gewicht) als vlees en carbs (pasta, aardappel, rijst). Als je max 70-100 gram vlees per persoon per dag aanhoudt, suiker, zout en (grotendeels) vet gaat mijden wordt je niet obees.. Maar dan kun je ook geen kant-en-klare sausjes, frisdrank en dergelijke kopen, want die zitten dus vol met suiker, zout en andere troep.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

ekkerman schreef:ik zou dit graag uitgezocht en belicht willen zien. bij voorbaat dank hiervoor vriendelijke groet eric
Ik neem aan dat je wilt dat dit in het tv programma belicht wordt? Neem dan contact op met de redactie. Nu heb je een bericht op het forum geplaatst.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

ekkerman schreef:Hallo allemaal , ik heb een discussie met mijn vrouw en wel deze.
Hier zou ik je al een (flauw) advies kunnen geven, maar dat doe ik maar niet. :D

Heeft u toevallig That sugar film https://www.youtube.com/watch?v=6uaWekLrilY en The truth about sugar https://www.youtube.com/watch?v=K4LzSH9qU_Q gezien? Beide geven inderdaad een kijkje in de wereld van de productie van voedsel wat dagelijks op grote schaal wordt geconsumeerd. Best stuitend. Zout valt wel mee, iemand die voldoende beweegt hoeft zich daar geen zorgen over te maken.

Het exact bepalen van het verpercentage is onmogelijk, ook met een scan kan je niet alles zien. Meer dan een schatting zal het niet worden. Mits je een lichaam in kleine stukjes snijdt en alle stukjes vet apart legt. Dan weet je je vetpercentage, je bent alleen ook dood.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo kan men uiteraard wel aan de hand van gewicht en lichaamsbouw een schatting maken. Iemand die moddervet is en 125 kilo weegt zal een stuk minder spier hebben en een stuk groter zijn dan een gespierde man van 125 kilo. Grote spieren wegen gewoon meer dan dezelfde omvang aan vet. Zet dus qua omvang 2 dezelfde personen neer, waarvan er 1 gespierd is en de ander gewoon dik, dan zal de gespierde een stuk zwaarder zijn, maar waarschijnlijk wel gezonder.

Gesloten