Statines worden ook preventief voorgeschreven bij hart- en vaatziekten, en een verhoogde bloeddruk valt in de laatste categorie. Aangezien rode rijst capsules een vergelijkbaar, maar wel beduidend minder sterk, effect hebben als statines zoals Lipitor etc, kan ik dit als tussenstap wel begrijpen van de huisarts. De stap naar statines is eentje die vrij moeilijk weer terug te draaien is, dat is geen type medicatie waar je zo even van de ene op de andere dag mee kan startten of stoppen.breien schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van voedingssupplementen.
Nu heb ik een hoge bloeddruk en ik wil mijn bloeddruk verlagen zonder dat ik medicijnen nodig heb. Hiervoor ga ik naar de huisarts en ik ben gestopt met roken. Leek me een goed begin. Ook ga ik beter op mijn eten letten, minder zout en minder verzadigde vetten (ook goed voor de lijn). Ik beweeg al meer dan voldoende, dus daar valt niets meer te verbeteren en ik haat sporten.
Nu raadde mijn huisarts Rode Rijst capsules aan. Dat is een vrij verkrijgbaar voedingssupplement. De huisarts beweerde dat er onderzoeken zijn geweest die inderdaad goede resultaten laten zien. Mijn cholesterol was een klein beetje te hoog en als ik op internet rondneus dan werken de Rode Rijst capsules tegen een te hoog cholesterol. en nergens lees ik iets over de werking tegen een te hoge bloeddruk.
Zijn hier op dit forum personen die ervaring hebben met Rode Rijst capsules. Ik vertrouw mijn huisarts dus zal ik het toch aar eens proberen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rode Rijst capsules
Re: Rode Rijst capsules
Re: Rode Rijst capsules
breien schreef:Persoonlijk ben ik geen fan van voedingssupplementen.
Nu heb ik een hoge bloeddruk en ik wil mijn bloeddruk verlagen zonder dat ik medicijnen nodig heb. Hiervoor ga ik naar de huisarts en ik ben gestopt met roken. Leek me een goed begin. Ook ga ik beter op mijn eten letten, minder zout en minder verzadigde vetten (ook goed voor de lijn). Ik beweeg al meer dan voldoende, dus daar valt niets meer te verbeteren en ik haat sporten.
Nu raadde mijn huisarts Rode Rijst capsules aan. Dat is een vrij verkrijgbaar voedingssupplement. De huisarts beweerde dat er onderzoeken zijn geweest die inderdaad goede resultaten laten zien. Mijn cholesterol was een klein beetje te hoog en als ik op internet rondneus dan werken de Rode Rijst capsules tegen een te hoog cholesterol. en nergens lees ik iets over de werking tegen een te hoge bloeddruk.
Zijn hier op dit forum personen die ervaring hebben met Rode Rijst capsules. Ik vertrouw mijn huisarts dus zal ik het toch aar eens proberen.
Nu kan je weer zien, hoe verschillend huisartsen werken.
Mijn partner heeft deze zelf gekocht, om dan na een bepaalde tijd het cholesterolgehalte opnieuw te laten controleren.
Geen verandering ook neem je Q10 wat noodzakelijk is erbij.
Huisarts zegt, geld verkwisten, stop met de Rode Rijst, want dit helpt geen moer.
Krijgt nu Atorvastatine met Q 10, cholesterolgehalte is perfect.
Vraag voor de bloeddruk Valsartan Mylan, misschien heb je er baat bij, want ook hier is de bloeddruk goed.
suc6