| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Stomapatient
Stomapatient
Wij waren aan het winkelen op woensdag 15-5-2013 bij Xenos filiaal woonboulevard Heerlen,mijn vrouw al 2jaar stomapatient werd ondanks medische noodzaak en in bezit van medisch noodzaak pasje toch geweigerd met een op springen staande stomazak in het desbetreffende filiaal,zei heeft zich op een parkeer plaats voor hun deur moeten verschonen onder bekijks van een moeder met twee kleine kinderen,zei schaamde zich hier zo voor en heeft de hele dag niets anders gedaan dan gehuild omdat zei zo schaamteloos en mens onterend is behandeld,omdat zei geen gebruik mocht maken van het toilet in desbetrefende filiaal maar werd verwezen naar een openbaar toilet dat zich op plusminus 100meter afstand bevond van de winkel en niet haalbaar was met een op springen staande stomazak.Het hoofdbureau meent de zaak te hebben afgdaan met een waardebon van maar liefs 5euro ja hoor 5euro zijn deze mensen dan maar zoveel waard inplaats van een goed excuus naar desbetrefend persoon deze mensen zijn niet besmettelijk of hebben een enge ziekte deze mensen vragen alleen een beetje begrip voor hun situatie
Re: Stomapatient
Mijn vader heeft sinds 6 maanden ook een stoma en dit klinkt niet erg klantvriendelijk.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe lang het duurt voordat zo`n zak vol is. Je gaat neem ik aan met een lege zak van huis en houdt er rekening mee dat ie vol loopt. Of denk ik er nu te gemakkelijk over.
Aan de andere kant vraag ik me af hoe lang het duurt voordat zo`n zak vol is. Je gaat neem ik aan met een lege zak van huis en houdt er rekening mee dat ie vol loopt. Of denk ik er nu te gemakkelijk over.
@sephora,
het is heel erg afhankelijk van de aandoening die iemand heeft in hoeverre het in te schatten is hoe snel de zak vol is. Bij sommige mensen werkt de rest van de darm nog goed, en dat gaat het allemaal prima en kun je dat heel goed inschatten, maar ziekten waarbij dat niet zo is kan het voorkomen dat je verrast wordt. Het heeft er ook mee te maken hoeveel 'eigen' darm systeem nog over is.
Het gebruik van de zak is dus echt heel erg aandoening afhankelijk.
@Henkcae:
met de vraag over het filiaal kan ik je niet helpen, wel een tip. Veelal is het zo (maar ik weet niet of dat bij je vrouw zo is, en misschien kent zij de tip al) dat stoma zakjes niet op springen staan omdat er te veel inzit, maar omdat er te veel lucht in zit. Als er vaker een situatie zich voordoet met een op springen staand zakje heeft het zin om een speld mee te nemen (een kopspeld, die mensen ook gebruiken om dingen af te spelden). Je prikt dan een heel klein gaatje in het zakje, net bij de aanhechting (aan de bovenkant natuurlijk) Dan laat je iets van lucht eruit en 'koop' je jezelf nog 10 extra minuten. Veel patienten van ons doen dat, ze spelden dan die speld aan de binnenkant van hun jas of trui om ongelukken te voorkomen.
Ik vind het wel echt heel vervelend voor je vrouw, ik kan me voorstellen dat ze zich heel erg schaamde, zoals je waarschijnlijk wel weet is het natuurlijk niets om je voor te schamen, ze kan er ook niets aan doen. Toch blijft het rot.
isabel
het is heel erg afhankelijk van de aandoening die iemand heeft in hoeverre het in te schatten is hoe snel de zak vol is. Bij sommige mensen werkt de rest van de darm nog goed, en dat gaat het allemaal prima en kun je dat heel goed inschatten, maar ziekten waarbij dat niet zo is kan het voorkomen dat je verrast wordt. Het heeft er ook mee te maken hoeveel 'eigen' darm systeem nog over is.
Het gebruik van de zak is dus echt heel erg aandoening afhankelijk.
@Henkcae:
met de vraag over het filiaal kan ik je niet helpen, wel een tip. Veelal is het zo (maar ik weet niet of dat bij je vrouw zo is, en misschien kent zij de tip al) dat stoma zakjes niet op springen staan omdat er te veel inzit, maar omdat er te veel lucht in zit. Als er vaker een situatie zich voordoet met een op springen staand zakje heeft het zin om een speld mee te nemen (een kopspeld, die mensen ook gebruiken om dingen af te spelden). Je prikt dan een heel klein gaatje in het zakje, net bij de aanhechting (aan de bovenkant natuurlijk) Dan laat je iets van lucht eruit en 'koop' je jezelf nog 10 extra minuten. Veel patienten van ons doen dat, ze spelden dan die speld aan de binnenkant van hun jas of trui om ongelukken te voorkomen.
Ik vind het wel echt heel vervelend voor je vrouw, ik kan me voorstellen dat ze zich heel erg schaamde, zoals je waarschijnlijk wel weet is het natuurlijk niets om je voor te schamen, ze kan er ook niets aan doen. Toch blijft het rot.
isabel
Persoonlijk vind ik dat dat gezin zich zou moeten schamen en niet uw vrouw....die moeten het besef hebben zich af te wenden bij zoiets ipv te blijven kijken, wat blijkbaar het geval was.
Ik vind dat u en uw vrouw ook wel iets begrip mogen hebben voor het feit dat een enkele winkel geen enkele verantwoordelijkheid heeft over hoe klanten van een woonboulevard met meer winkels, zich gedragen op het parkeerterrein. Toeschouwers bij zoiets is heel begrijpelijk het laatste wat je wilt, maar waarom niet naar die moeder toe lopen om ze hier op te wijzen?HenkCae schreef:Wij waren aan het winkelen op woensdag 15-5-2013 bij Xenos filiaal woonboulevard Heerlen,mijn vrouw al 2jaar stomapatient werd ondanks medische noodzaak en in bezit van medisch noodzaak pasje toch geweigerd met een op springen staande stomazak in het desbetreffende filiaal,zei heeft zich op een parkeer plaats voor hun deur moeten verschonen onder bekijks van een moeder met twee kleine kinderen,zei schaamde zich hier zo voor en heeft de hele dag niets anders gedaan dan gehuild omdat zei zo schaamteloos en mens onterend is behandeld,omdat zei geen gebruik mocht maken van het toilet in desbetrefende filiaal maar werd verwezen naar een openbaar toilet dat zich op plusminus 100meter afstand bevond van de winkel en niet haalbaar was met een op springen staande stomazak.Het hoofdbureau meent de zaak te hebben afgdaan met een waardebon van maar liefs 5euro ja hoor 5euro zijn deze mensen dan maar zoveel waard inplaats van een goed excuus naar desbetrefend persoon deze mensen zijn niet besmettelijk of hebben een enge ziekte deze mensen vragen alleen een beetje begrip voor hun situatie
En als uw vrouw al zolang met een stoma leeft, vind ik het wel wat apart dat deze zo erg "op springen" staat, dat 100m lopen te veel was. Lopend op een meubelboulevard legt een gemiddelde bezoeker volgens mij toch wel wat grotere afstanden af? Nou ben ik geen expert, eerder een leek, maar overkomt uw vrouw dit vaker, dus een ineens vollopende stoma? Ik bedoel, is dat iets wat elke stoma drager kan gebeuren, hoe goed je je eigen lichaam ook kent?
Volgende keer misschien even naar een horecabedrijf op de woonboulevard gaan? Die zullen wel klanttoiletten hebben lijkt me.
precies!Persoonlijk vind ik dat dat gezin zich zou moeten schamen en niet uw vrouw....die moeten het besef hebben zich af te wenden bij zoiets ipv te blijven kijken, wat blijkbaar het geval was.
-
VioletPrue
Ze zijn in de Xenos en de zak staat op knappen.GJvdZ schreef:Volgende keer misschien even naar een horecabedrijf op de woonboulevard gaan? Die zullen wel klanttoiletten hebben lijkt me.
Volgens TS was een ander toilet zoeken geen optie op dat moment.
Ik vind het ook zeer klantonvriendelijk dat er voor deze ene keer niet even een uitzondering wordt gemaakt.
Het is niet zo dat mevrouw gewoon moest plassen ofzo, dit is een medisch geval.
Verkeerde inschatting van de Xenos!
Staat er dan dat ze bleven kijken?vroem schreef:Persoonlijk vind ik dat dat gezin zich zou moeten schamen en niet uw vrouw....die moeten het besef hebben zich af te wenden bij zoiets ipv te blijven kijken, wat blijkbaar het geval was.
Kinderen zijn nieuwsgierig. Wat een verrassing.
Barman schreef:Staat er dan dat ze bleven kijken?vroem schreef:Persoonlijk vind ik dat dat gezin zich zou moeten schamen en niet uw vrouw....die moeten het besef hebben zich af te wenden bij zoiets ipv te blijven kijken, wat blijkbaar het geval was.![]()
Kinderen zijn nieuwsgierig. Wat een verrassing.
ja dat staat er...onder bekijks van een moeder met twee kleine kinderen
met ene moeder erbij die dan lijkt mij een opvoedkundige taak heeft..
Maar goed tegenwoordig schijnt er heel veel niet meer onder opvoeden te vallen geloof ik, ben ik dan wellicht , gelukkig, wat ouderwets in.
Daar zijn school en buitenschoolse opvang toch voor ?Maar goed tegenwoordig schijnt er heel veel niet meer onder opvoeden te vallen geloof ik, ben ik dan wellicht , gelukkig, wat ouderwets in.