| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Viraris Response persoonlijke alarmering
-
kortjakje2013
Viraris Response persoonlijke alarmering
Mijn moeder heeft persoonlijke alarmering van Vitaris Response. Mei 2012 kreeg zij een veel te hoge telefoonnota ( rond de € 500,-, over de maanden april en mei) . Dit was ontstaan door het herhaaldelijk bellen van het alarmtoestel naar de meldkamer. Vitaris heeft een nieuw toestel geleverd, het oude toestel bleek defect: een 'low battery'. Vitaris Responsean bood slechts € 150,- aan voor de niet opgemerkte melding "low battery". Het herhaaldelijk bellen zou zijn ontstaan door een ander netwerk van Tele2 waar mijn moeder een abonnement heeft lopen. Ik heb de € 150,- niet aangenomen maar eerst Tele2 benaderd. Doordat zij schriftelijk niet wilden reageren op mijn aangetekende brief, heb ik de geschillencommissie ingeschakeld. Via de geschillencommissie heb ik nu zwart op wit dat Tele2 geen ander netwerk heeft en dus niet verantwoordelijk is voor de hoge telefoonnota.
Ik heb 4 weken geleden een aangetekende brief naar Vitaris Response gestuurd en hen verantwoordelijk gesteld voor de hoge telefoonnota. Zij hebben tot op heden niets laten horen!
Ik vind het schandalig dat een zorgverlenende instantie zo met haar klanten omgaat! Naast de hoge telefoonnota die mijn moeder nu heeft betaald, was zij bovendien anderhalve maand slecht bereikbaar door het herhaaldelijk (dag en nacht)bellen van het alarmtoestel. Terwijl juist de persoonlijke alarmering voor mijn moeder is aangevraagd om in geval van nood, alarm te kunnen slaan en zo hulp kan worden ingeschakeld.
Ik neem geen genoegen met het 'stilzwijgen 'van Vitaris Response. Maar wat kan ik nog doen?!?!?
Zijn er meerdere mensen die deze klacht hebben?
Ik heb 4 weken geleden een aangetekende brief naar Vitaris Response gestuurd en hen verantwoordelijk gesteld voor de hoge telefoonnota. Zij hebben tot op heden niets laten horen!
Ik vind het schandalig dat een zorgverlenende instantie zo met haar klanten omgaat! Naast de hoge telefoonnota die mijn moeder nu heeft betaald, was zij bovendien anderhalve maand slecht bereikbaar door het herhaaldelijk (dag en nacht)bellen van het alarmtoestel. Terwijl juist de persoonlijke alarmering voor mijn moeder is aangevraagd om in geval van nood, alarm te kunnen slaan en zo hulp kan worden ingeschakeld.
Ik neem geen genoegen met het 'stilzwijgen 'van Vitaris Response. Maar wat kan ik nog doen?!?!?
Zijn er meerdere mensen die deze klacht hebben?
Re: Viraris Response persoonlijke alarmering
Vraagt u bij het Juridisch Loket wat een eventuele volgende stap zou kunnen zijn.
http://www.juridischloket.nl
http://www.juridischloket.nl
-
kortjakje2013
Re: Viraris Response persoonlijke alarmering
Dank je wel voor je reactie.
Ik ben inmiddels (opnieuw) naar het Juridisch loket geweest. Zij raden een advocaat aan. Dit gaat geld kosten. Als de zaak gewonnen wordt, zou dit geen probleem zijn. Maar stel dat ze ons te slim af zijn.....
Nog andere ideeen?
Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen. Maar gelukkig dat anderen die hier geen probleem mee hebben.
Ik ben inmiddels (opnieuw) naar het Juridisch loket geweest. Zij raden een advocaat aan. Dit gaat geld kosten. Als de zaak gewonnen wordt, zou dit geen probleem zijn. Maar stel dat ze ons te slim af zijn.....
Nog andere ideeen?
Jammer dat er niet meer reacties zijn gekomen. Maar gelukkig dat anderen die hier geen probleem mee hebben.