LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten
Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten
Onze tandartsen waren in december!! vorig jaar allebei nog ingeschreven bij onze zorgverzekeraar.
Daar hebben we de tandartsen op geselecteerd, dat werd aanbevolen door de zorgverzekeraar.
Wat blijkt nu 2012 ?? Allebei de tandartsen zijn niet meer ingeschreven bij zorgverzekeraar en hanteren flink hogere tarieven !!!!
Shoppen naar goedkoper tandarts ??? Vergeet het maar, ze zitten allemaal vol en nemen géén nieuwe patiënten meer aan, plus ze zitten 10 km van ons vandaan.
Je zit als patient/consument dus vast aan je te dure tandarts.
Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Hoe heeft het zover kunnen komen? Wie dacht dat dit een beter systeem was.
Ik vind het schandalig.......
Daar hebben we de tandartsen op geselecteerd, dat werd aanbevolen door de zorgverzekeraar.
Wat blijkt nu 2012 ?? Allebei de tandartsen zijn niet meer ingeschreven bij zorgverzekeraar en hanteren flink hogere tarieven !!!!
Shoppen naar goedkoper tandarts ??? Vergeet het maar, ze zitten allemaal vol en nemen géén nieuwe patiënten meer aan, plus ze zitten 10 km van ons vandaan.
Je zit als patient/consument dus vast aan je te dure tandarts.
Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Hoe heeft het zover kunnen komen? Wie dacht dat dit een beter systeem was.
Ik vind het schandalig.......
Re: Vrije tarieven tandarts slecht voor patienten
De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.
Wen er maar vast aan. Premies voor tandartsverzekeringen kun je beter sparen en opzij leggen, als je je gebit goed blijft poetsen ben je op jaarbasis minder kwijt aan de tandarts dan aan de premie voor de verzekering.
Wen er maar vast aan. Premies voor tandartsverzekeringen kun je beter sparen en opzij leggen, als je je gebit goed blijft poetsen ben je op jaarbasis minder kwijt aan de tandarts dan aan de premie voor de verzekering.
Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.Creatura schreef:De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.
Helaas is dat zo.ivon9 schreef: Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Chocomelk schreef:Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.Creatura schreef:De zorgverzekeraars hebben eenzijdig de contracten met de tandartsen opgezegd, alvast de premies met 10-15% verhoogd, en de vergoedingen naar beneden bijgesteld.
Helaas is dat zo.ivon9 schreef: Het is strak zo ver dat alleen de rijken zich een goed gebit kunnen veroorloven.
Weet je nog die discussies met vroem?
Voelde zich persoonlijk aangevallen, maar hij kan er niets aan doen.
Mijn mening was, dat de patiënt weer het slachtoffer wordt, zoals het hier weer blijkt.
Dat is zeker zo, maar als trouw het uitgespaarde deel gespaard wordt, heeft men ook een spaarpotje als wel iets meer moet gebeuren.Chocomelk schreef:Het wil niet altijd zeggen dat als je het gebit super goed onderhoud dat je nooit niets hoeft te laten doen bij een tandarts behalve controle.
Ja kan me die discussie nog als de dag van gisteren herinneren.nevermind schreef:
Weet je nog die discussies met vroem?
Voelde zich persoonlijk aangevallen, maar hij kan er niets aan doen.
Mijn mening was, dat de patiënt weer het slachtoffer wordt, zoals het hier weer blijkt.
Ook mijn mening dat ik als patient het slachtoffer ben, het schijnt dat lang
niet allen praktijken zo extreem duur zijn geworden.
Helaas is er hier maar 1 in de omgeving die nog patienten aanneemt maar
naar die tandarts ga ik nooit van mijn leven heen, bah wat een nare man is dat.
Dus ik kijk nog wel even verder, is niet anders.
Dat geld helaas niet voor allen Emmy.Emmy75 schreef: Dat is zeker zo, maar als trouw het uitgespaarde deel gespaard wordt, heeft men ook een spaarpotje als wel iets meer moet gebeuren.
En noem het dan maar rustig een spaarpot ipv spaarpotje.
Ik begin het langzaam zat te worden....duizenden euro's kwijt en telkens is er weer wat.
moet je er zo vaak heen dan??plus ze zitten 10 km van ons vandaan.
http://www.allesoverhetgebit.nl/alles-o ... tspraktijk misschien dat deze uitkomst biedt.
-
Helemaal eens met de stelling dat vrije tarieven slecht zijn voor de patienten. Dit moet zo snel mogelijk stoppen!!!