Volgens mij is kostenbesparing niet eens doel op zich, eerder een marketing instrument op jacht naar marktaandeel.
Nieuwe formule , geen suiker toegevoegd , lage calorieen…….je kent het jargon wel.
En dat is dan ook waarom Coca-Cola gewoon meerdere soorten maakt . Classic naast zero variant. Alle doelgroepen bedienend levert grootste marktaandeel.
En nieuwe doelgroepen worden gevormd door die marketing. Iemand met een pondje teveel is best te porren voor low-calorie variant.
Die vroeger niet bestond
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zoetstoffen in frisdrank zijn een kostenbesparing
Re: Zoetstoffen in frisdrank zijn een kostenbesparing
Helemaal waar en daar blijkt ook uit dat de smaak helmaal niet zo belangrijk is als hier meermaals gesuggereerd. Marketing en imago zijn vele malen belangrijker voor de verkoop.16again schreef: ↑07 sep 2018 08:22Volgens mij is kostenbesparing niet eens doel op zich, eerder een marketing instrument op jacht naar marktaandeel.
Nieuwe formule , geen suiker toegevoegd , lage calorieen…….je kent het jargon wel.
En dat is dan ook waarom Coca-Cola gewoon meerdere soorten maakt . Classic naast zero variant. Alle doelgroepen bedienend levert grootste marktaandeel.
En nieuwe doelgroepen worden gevormd door die marketing. Iemand met een pondje teveel is best te porren voor low-calorie variant.
Die vroeger niet bestond
Een vorige generatie die is opgegroeid met de 'normale' variant zal wellicht grote problemen hebben met een smaak-wijziging. Maar een andere (nieuwe) generatie groeit op met meer keuze en daardoor ook een andere smaakbeleving. Dat gekoppeld aan imago en marketing levert op dat de beleving wat een lekkere cola is verschuift. Wellicht vragen we ons over 20 jaar wel af waarom er in hemelsnaam een suikervariant heeft bestaan en wat men daar nu lekker aan vond.
Met het nieuwe Sprite-recept wist Coca-Cola 900.000 kilo suiker te besparen. Meer dan een miljoen Nederlandse huishoudens hebben de suikervrije Sprite afgelopen jaren gekocht; volgens Coca-Cola een toename van 25 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Het bedrijf ziet dat de suikerrijkste frisdranken terrein verliezen aan varianten met minder of geen suiker. Zo nam de verkoop van Coca-Cola zero sugar in heel West-Europa afgelopen jaar met 15 procent toe.