LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chemische smaak in mond

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Roos1981

Chemische smaak in mond

Ongelezen bericht door Roos1981 »

Al bijna 3 maanden heb ik last van een chemische smaak in mijn mond. De ene keer achter in mijn keel, de andere keer op mijn tong, het verschuift nogal. Ik heb in het afgelopen jaar 2 miskramen gehad, dus ik wijtte het aanvankelijk aan de schommelende hormoonhuishouding. De huisarts heeft gecheckt of ik geen schimmel heb maar die kon niets vinden. Aan het fameuze pijnboompitten-syndroom ligt het ook niet, die heb ik al maanden niet gegeten.

Bij de tandarts bleek ik 3 gaatjes te hebben en ontstoken tandvlees. Gaatjes gevuld, mondhygieniste heeft me behandeld voor het tandvlees. Alles lijkt nu op gebits-gebied in orde. Maar: de smaak blijft.

Nu heb ik sinds mijn 16e, nu al bijna 15 jaar, twee draadjes achter mijn tanden, boven en onder. Die zijn door de orthodontist geplaatst nadat mijn beugel eruit ging. Zou de smaak daarvan kunnen komen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben? De tandarts houdt vol dat hij denkt dat het hier niet aan ligt, maar het is toch metaal...

Nicky_The

Re: Chemische smaak in mond

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Is uw bloed geprikt op uw ijzer?

Roos1981

Nee. Ik heb bij de huisarts gevraagd of er geen bloed geprikt moest worden, en hij zag daar het nut niet van in, omdat hij vond dat je dan meer klachten moest hebben..

Nicky_The

Het is met een ijzer tekort bekend dat je een rare smaak in je mond kunt krijgen. Ik dacht dat het ook met vitamine B12 en ontstekingswaarden te maken kon hebben.

Roos1981

Hm, iets om in het achterhoofd te houden. Ik moet zeggen dat ik verder geen klachten heb die op bijv. een ijzertekort duiden.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Eet eens een week veel ijzer. Appelstroop en zo.

Nicky_The

Roos1981 schreef:Hm, iets om in het achterhoofd te houden. Ik moet zeggen dat ik verder geen klachten heb die op bijv. een ijzertekort duiden.
Wellicht heeft u die wel, maar schuift u die af op een ander probleem? Dingen zoals bijv. hoofdpijn horen daar namelijk ook bij.

Bij (iets) verhoogde ontstekingswaarden hoeft u ook niets te merken.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

In de eerste maanden van mijn zwangerschap had ik een chemische geur die uit de huid kwam. Vergelijkbaar mer de chemische lucht van een pleister. Een soort metaalachtige geur. Toch de hormonen?

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Die nare smaak zou kunnen komen door de tandvlees problemen. De gaatjes door teveel maagzuur en of stress/vitaminetekort. Eet je regelmatig eieren en vlees?

Gesloten