LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fysiotherapie - "Active Release Techniques"

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
hanoi
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 dec 2009 15:20

Fysiotherapie - "Active Release Techniques"

Ongelezen bericht door hanoi »

Sinds enkele maanden heb ik een frozen shoulder aan mijn linker arm. Ik heb al een flink aantal fysiotherapie-behandelingen ondergaan, maar de pijn wordt alleen maar erger; niet alleen de dag van de behandeling, maar ook dagen erna. De behandeling kan nog wel een half jaar tot een jaar duren!!
Nu heb ik gegoogled en ben terecht gekomen bij een site over "Active Release Techniques", een gepatenteerde behandelmethode voor alle blessures, ook voor de frozen shoulder.
Wie is bekend met deze behandeling en wat zijn uw ervaringen daarmee.

Ik hoop op veel en snelle reacties.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Fysiotherapie - "Active Release Techniques"

Ongelezen bericht door sjohie »

hanoi schreef:Sinds enkele maanden heb ik een frozen shoulder aan mijn linker arm. Ik heb al een flink aantal fysiotherapie-behandelingen ondergaan, maar de pijn wordt alleen maar erger; niet alleen de dag van de behandeling, maar ook dagen erna. De behandeling kan nog wel een half jaar tot een jaar duren!!
Nu heb ik gegoogled en ben terecht gekomen bij een site over "Active Release Techniques", een gepatenteerde behandelmethode voor alle blessures, ook voor de frozen shoulder.
Wie is bekend met deze behandeling en wat zijn uw ervaringen daarmee.

Ik hoop op veel en snelle reacties.
Het feit dat er geen fatsoenlijke studies zijn die de werkzaamheid aantonen, en de positieve ervaringen meestal anekdotes zijn, zou ik het met enige scepsis aankijken. Zeker omdat je huidige fysiotherapeut het over 6 tot 12 maanden heeft, zou ik alles wat claimt dit in een veel kortere tijd te kunnen genezen, niet zomaar op de mooie blauwe ogen geloven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Fysiotherapie - "Active Release Techniques"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Overleg het eens met de fysiotherapeut. Zodra ik kreten zie als "gepatenteerde methode" dan gaan bij alle alarmbellen af. In de praktijk betekent dat alleen maar dat als een therapeut die methode wil gebruiken hij/zij eerst voor heel veel geld een licentie moet krijgen alvorens de therapie toegepast mag worden. Ik geloof toch meer in de reguliere opleidingen en bijscholingscursussen.

Gesloten