LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

Bij supermarkt Jumbo zij geen verse tomaten meer te koop zonder plastic verpakking.
Jumbo geeft de volgende redenen,

Een verpakking is in sommige gevallen wenselijk vanwege de hygiene, houdbaarheid of de kwaliteit van het product. We begrijpen je feedback zeker, en zijn dan ook altijd op zoek naar andere oplossingen. Wist je bijvoorbeeld dat we begonnen zijn met het testen met het laseren van etiketten: https://nieuws.jumbo.com/persbericht/ju ... enten/319/? Hiervoor is helemaal geen verpakking meer nodig. Dit hopen we steeds verder te kunnen ontwikkelen. Fijne dag.

Jumbo heeft trostomaten los per kilo in het assortiment, inderdaad voor consumenten die zelf graag de tomaten af willen wegen. De overige varianten zijn verpakt met name omdat dit de houdbaarheid van het product verlengd en zodoende minder schadelijk is voor het milieu.
Hoe dom kan je zijn Jumbo.!!!!

BL2
Berichten: 4842
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door BL2 »

job45 schreef:Bij supermarkt Jumbo zij geen verse tomaten meer te koop zonder plastic verpakking.
Jumbo geeft de volgende redenen,

Een verpakking is in sommige gevallen wenselijk vanwege de hygiene, houdbaarheid of de kwaliteit van het product. We begrijpen je feedback zeker, en zijn dan ook altijd op zoek naar andere oplossingen. Wist je bijvoorbeeld dat we begonnen zijn met het testen met het laseren van etiketten: https://nieuws.jumbo.com/persbericht/ju ... enten/319/? Hiervoor is helemaal geen verpakking meer nodig. Dit hopen we steeds verder te kunnen ontwikkelen. Fijne dag.

Jumbo heeft trostomaten los per kilo in het assortiment, inderdaad voor consumenten die zelf graag de tomaten af willen wegen. De overige varianten zijn verpakt met name omdat dit de houdbaarheid van het product verlengd en zodoende minder schadelijk is voor het milieu.
Hoe dom kan je zijn Jumbo.!!!!
Waarom dom ?
De productie van fabriekstomaten is al zo onvriendelijk dat de dunne verpakking daarin niet uitmaakt.
Jumbo verpakt echt niet omdat ze dat zo leuk vinden.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Radar »

Beste Forumgebruikers,

De Moderator heeft enkele offtopic bijdragen in dit topic verwijderd.

Erthanax
Berichten: 9705
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat is nu eigenlijk zo dom van Jumbo? Dat er losse tomaten verkocht worden, dat er verpakte tomaten verkocht worden, of dat ze allebei verkocht worden?
Ik vind dat laatste wel begrijpelijk; welke tomaten de klant ook wil, Jumbo verkoopt ze.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door scontra »

job45 schreef:Bij supermarkt Jumbo zij geen verse tomaten meer te koop zonder plastic verpakking.
Hoe dom kan je zijn Jumbo.!!!!
Ik vindt dat helemaal niet zo dom van Jumbo, ik zou het graag overal zo zien, want dan koop ik tenminste tomaten waar niet iedereen met z'n vuile, vieze (winkelkarretjes) vingers aan heeft kunnen zitten.
En voor het mogelijk geopperde milieuprobleem : plastic in de PMD, kartonnetje in de Blauwe Bak en de overgebleven groenrestanten in de Groene Bak en alles wordt weer hergebruikt, als het tenminste niet ergens in de brand wordt gestoken.

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
job45 schreef:Bij supermarkt Jumbo zij geen verse tomaten meer te koop zonder plastic verpakking.
Hoe dom kan je zijn Jumbo.!!!!
Ik vindt dat helemaal niet zo dom van Jumbo, ik zou het graag overal zo zien, want dan koop ik tenminste tomaten waar niet iedereen met z'n vuile, vieze (winkelkarretjes) vingers aan heeft kunnen zitten.
Wat is er mis met groente en fruit even wassen voordat je het eet? Denkt u dat verpakt spul wel schoon is?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door scontra »

Lowieze schreef:
scontra schreef:
job45 schreef:Bij supermarkt Jumbo zij geen verse tomaten meer te koop zonder plastic verpakking.
Hoe dom kan je zijn Jumbo.!!!!
Ik vindt dat helemaal niet zo dom van Jumbo, ik zou het graag overal zo zien, want dan koop ik tenminste tomaten waar niet iedereen met z'n vuile, vieze (winkelkarretjes) vingers aan heeft kunnen zitten.
Wat is er mis met groente en fruit even wassen voordat je het eet? Denkt u dat verpakt spul wel schoon is?
Het wordt direct vanuit de kas verpakt en er heeft, tot op het moment dat ik de verpakking openmaak, zeer zeker niemand met z'n vieze vingers aangezeten.
Maar iedereen moet er vooral zelf voor kiezen naar welke verpakkingswijze zijn/haar/X voorkeur uitgaat, het maakt mij nl. niets uit welke keuzes anderen maken. :oops:

Lowieze
Berichten: 6613
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Lowieze »

scontra schreef:
Ik vindt dat helemaal niet zo dom van Jumbo, ik zou het graag overal zo zien, want dan koop ik tenminste tomaten waar niet iedereen met z'n vuile, vieze (winkelkarretjes) vingers aan heeft kunnen zitten.
Wat is er mis met groente en fruit even wassen voordat je het eet? Denkt u dat verpakt spul wel schoon is?[/quote]

Het wordt direct vanuit de kas verpakt en er heeft, tot op het moment dat ik de verpakking openmaak, zeer zeker niemand met z'n vieze vingers aangezeten.
[/quote]

Weet u zeker dat de tomaten in kassen zo van hun planten in de plastic verpakking van de supermarkt vallen, zonder aangeraakt te worden door mensenhanden? :D

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Revoked »

Jazeker... Iets met latex handschoenen en een certificering...
Verder wordt je niet ziek van andermans vingerafdrukken en altijd maar zorgen dat je nergens in contact kunt komen met ziektekiemen zorgt juist voor èn een verminderde weerstand èn een grote kans op orthorexia....

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door limburgs »

Sorry revoked , koop jij maar je tomaatjes in plastic verpakt , zonder vingerafdrukken ...... maar wel vol rommel van al die keren dat het gesproeid is ! Geef mij maar tomaten uit eigen tuin of rechtstreeks gekocht aan huis bij een van de boerderijwinkeltjes in de buurt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door renewouters »

En straks gaan de supermarkten het weer los in het krat aanbieden (om de hoeveelheid plastic te verminderen) en dan wordt er hier ongetwijfeld weer gezeikt dat het zo onfris is dat iedereen met z'n handen aan de producten kan zitten.... Het is nooit goed in dit verwende landje.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door renewouters »

En straks gaan de supermarkten het weer los in het krat aanbieden (om de hoeveelheid plastic te verminderen) en dan wordt er hier ongetwijfeld weer gezeikt dat het zo onfris is dat iedereen met z'n handen aan de producten kan zitten.... (volgens mij is er op dit forum zelfs wel eens een klacht geweest over dat het meisje van de bakker gewoon met haar handen een brood pakte). Het is nooit goed in dit verwende landje.

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

Even voor de voorstemmers van plastic,de wereld is aan het vergaan van plastic(wereldzeeen!!)dus waar mogelijk minderen met die troep.Nog even en we gaan doperwten per stuk verpakken in plastic.
En alle fruit MOET je altijd wassen voor gebruik,pesticiden resten,vieze handen,etc etc

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

Erthanax schreef:Wat is nu eigenlijk zo dom van Jumbo? Dat er losse tomaten verkocht worden, dat er verpakte tomaten verkocht worden, of dat ze allebei verkocht worden?
Ik vind dat laatste wel begrijpelijk; welke tomaten de klant ook wil, Jumbo verkoopt ze.
Nee,Jumbo verkoopt geen losse tomaten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door reggie2 »

job45 schreef: Nee,Jumbo verkoopt geen losse tomaten.



Jawel hoor,.

Erthanax
Berichten: 9705
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Erthanax »

Uit het eerste bericht:
job45 schreef:Jumbo heeft trostomaten los per kilo in het assortiment, inderdaad voor consumenten die zelf graag de tomaten af willen wegen. De overige varianten zijn verpakt met name omdat dit de houdbaarheid van het product verlengd en zodoende minder schadelijk is voor het milieu.
Zijn ze nu wel of niet los verkrijgbaar?

Moneyman
Berichten: 30124
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zal ook per jumbo verschillen.

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

MichielFRL schreef:Er zijn tig onderzoeken gedaan naar het waarom groente en fruit in plastic verpakt is en Jumbo heeft gelijk.
Hoe zit het dan met de plasticberg???

job45
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 sep 2016 14:39

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door job45 »

reggie2 schreef:
job45 schreef: Nee,Jumbo verkoopt geen losse tomaten.



Jawel hoor,.
Volgens Jumbo NIET!!!

stofzuigertje

Re: Geen verse tomaten zonder plastic verpakking bij Jumbo

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn 2 groepen, de Franchise nemers en de eigen winkels.... en dat is lastig te zien.

Naast Jumbo heeft ook AH en vele andere dit concept.
Zelf weiger ik een komkommer die langer houdbaar is door een moeilijk te verwijderen condoom!
Je voelt pas thuis bij verwijderen plastic of deze nog vers is of vers leek in de winkel.....

Helaas, verpakte goederen moeten houdbaarheidsdatum hebben maar de Komkommers blijkbaar niet!
Laat het ingepakte lekker weg rotten en ze moeten wel als wij niets meer kopen!

De enige manier is de bedrijfsleider telkens vragen waar de groente zonder plastic is tot deze gek word en dat volhouden en dan elders je boodschappen doen....
Andere hebben vaak wel losse groenten en laat ze lekker stikken in hun plastic.
Langer houdbaar, ja dat klopt maar ook moeilijker te controleren....
Ook bij wilde Perziken moest ik de bakjes omdraaien en goed kijken of er geen rotte tussen zaten......

Voorverpakte lijkt goed voor hun maar als ik alle doosjes de mooie uitzoek houd je meer afval over, en groen en plastic moeten apart gehouden dus meer werk bij weg pleuren!
Niet Jumbo maar wij bepalen wat er gekocht word... gewoon iets anders pakken...

Gesloten