LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanslagbiljet BWBrabant weer fors duurder

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Bor74

Aanslagbiljet BWBrabant weer fors duurder

Ongelezen bericht door Bor74 »

In mijn straat zijn sinds 2014 de ondergrondse containers voor het huishoudelijk afval voorzien van een chip. Er moet nu dus betaald worden om huisvuil te storten en flink ook. Daarom heb ik me voorgenomen om steeds twee vuilniszakken tegelijk erin te mikken. Zo heb ik op jaarbasis in ieder geval de helft minder tikken. Gelukkig deed ik dit. Vandaag lag het aanslagbiljet op de deurmat. Ik heb 38 stortingen gedaan, wat me 28,50 euro kost.

Los daarvan is er een tweede aanslagbiljet voor diverse belastingen van gemeente Roosendaal en Brabantse Delta; WOZ beschikking, OZB, rioolheffing, afvalstoffen, watersysteemheffing eigenaren, watersysteemheffing ingezetenen, zuiveringsheffing woningen. Vooral de afvalstoffenheffing is een stuk duurder, maar liefst 67 euro. De heffingsmaatstaf blijkt veranderd van eenpersoonshuishouden naar vastrecht.

Mijn WOZ waarde is 5000 euro gezakt. Maar dat wordt gecompenseerd door het tarief van 0,10757 % op te krikken naar 0,11219 %, zodat het te betalen bedrag weer mooi hetzelfde is als vorig jaar. Wel zo fijn, die vertrouwde bedragen ;-) ...

Het is natuurlijk geen verrassing dat ook hier weer veel geld uit onze portemonnee wordt geklopt. Dit jaar valt de aanslag maar liefst 108,24 euro hoger uit. Belachelijk!

dhc

Re: Aanslagbiljet BWBrabant weer fors duurder

Ongelezen bericht door dhc »

Belachelijk!
Ja, en wat is verder de bedoeling van uw topic?
Alles wordt duurder....U kunt een keer in de 4 jaar iemand kiezen die wel voor uw portemonnee opkomt.
Alhoewel?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

dhc schreef:
Belachelijk!
Ja, en wat is verder de bedoeling van uw topic?
Alles wordt duurder....U kunt een keer in de 4 jaar iemand kiezen die wel voor uw portemonnee opkomt.
Alhoewel?
Om aan te geven dat hij zelf fraudeert en toch boos is omdat hij bepaalde lasten moet betalen.... Goh, hoe zou dat nou komen?

In mijn gemeente moeten we per vuilniszak betalen (speciale zakken van de gemeente kopen à € 9,30 per pak). Dat is dus € 0,93 voor een afvalzak met restafval. Die 38 stortingen voor minder dan €30 zijn dan zo duur nog niet.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Om aan te geven dat hij zelf fraudeert en toch boos is omdat hij bepaalde lasten moet betalen
Wat een duur woord voor 1 vuilnis zak extra, zeg nou niet als jij dat kon doen, dat je het niet deed!

Julie4444

ciske schreef:
Om aan te geven dat hij zelf fraudeert en toch boos is omdat hij bepaalde lasten moet betalen
Wat een duur woord voor 1 vuilnis zak extra, zeg nou niet als jij dat kon doen, dat je het niet deed!
Hij zegt toch consequent 2 zakken erin te gooien? Dan betaalt hij dus de helft, en laat hij de kosten van de rest voor iedereen gemeenschappelijk over. Tja, als je dan gaat zeuren dat het duurder wordt dan vind ik je hypocriet. Immers zal hij zelf onderdeel van de oorzaak zijn.

En nee, ik zou dat niet doen. Ik ga toch ook niet bij de supermarkt mijn eten stelen, of mensen oplichten? Same difference. Tis allemaal diefstal.
Bor74 schreef:In mijn straat zijn sinds 2014 de ondergrondse containers voor het huishoudelijk afval voorzien van een chip. Er moet nu dus betaald worden om huisvuil te storten en flink ook. Daarom heb ik me voorgenomen om steeds twee vuilniszakken tegelijk erin te mikken. Zo heb ik op jaarbasis in ieder geval de helft minder tikken. Gelukkig deed ik dit. Vandaag lag het aanslagbiljet op de deurmat. Ik heb 38 stortingen gedaan, wat me 28,50 euro kost.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Is onze Gemeente toch slimmer: kan maar een zak tegelijk in!

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Edit=verwijderd door mijzelf.
Laatst gewijzigd door trail46 op 05 mar 2015 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
1?
Bor74 schreef:Ik heb 38 stortingen gedaan
38 vuilniszakken dus :wink:

Bor74

Ongelezen bericht door Bor74 »

Wat jammer om deze reacties te lezen. Ik wilde inderdaad aangeven dat de rekening fors duurder is geworden. Meer niet. Ik had gehoopt op wat steun, een arm om me heen, een troostend woord…

En die twee vuilniszakken voor 1 tik; dat mag gewoon. De container heeft een trommel, die je vult met afgesloten restafval. Omdat ik 35 liter vuilniszakken gebruik, passen er twee in.

Maar het woord fraude heeft me wel op een briljant idee gebracht. Vanaf morgen flikker ik 't restafval in de bossen. Dankuwel.

tenormin

Bor74 schreef:Wat jammer om deze reacties te lezen. Ik wilde inderdaad aangeven dat de rekening fors duurder is geworden. Meer niet. Ik had gehoopt op wat steun, een arm om me heen, een troostend woord…

En die twee vuilniszakken voor 1 tik; dat mag gewoon. De container heeft een trommel, die je vult met afgesloten restafval. Omdat ik 35 liter vuilniszakken gebruik, passen er twee in.

Maar het woord fraude heeft me wel op een briljant idee gebracht. Vanaf morgen flikker ik 't restafval in de bossen. Dank u wel.
Dat is uw eigen beslissing. Tip, "flikker ik het restafval in de bossen", doe dit dan wel zo zorgvuldig mogelijk zodat men geen naam en adres kan vinden. Weliswaar hartstikke aso maar goed, dat is uw keus, zeker niet de mijne.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

U "vraagt" om begrip, troost en een arm om u heen en als u dat niet krijgt komt uw ware aard naar boven...

Voor steun moet u op zoek naar een telefoonboek. Zoek op de naam "Tokkie".....

tenormin

dhc schreef:U "vraagt" om begrip, troost en een arm om u heen en als u dat niet krijgt komt uw ware aard naar boven...

Voor steun moet u op zoek naar een telefoonboek. Zoek op de naam "Tokkie".....
Tokkie is vanaf 2002/2003 als popie Jopie. Denk niet dat deze lui de enigen zijn in Nederland; inmiddels barst het van de "tokkie's"; met dank aan de toenmalige serie. :mrgreen:

Julie4444

Bor74 schreef:Wat jammer om deze reacties te lezen. Ik wilde inderdaad aangeven dat de rekening fors duurder is geworden. Meer niet. Ik had gehoopt op wat steun, een arm om me heen, een troostend woord…

Ah, de verzachtende context. Ik zou het bijna geloven, was het niet voor de andere uitspraken hier. Immers, als het had gemogen, waarom er dan zo'n punt van maken? Dat is vreemd.

Maar je had serieus verwacht dat we allemaal "aw, wat ben je zielig, wat erg voor je, wat vreselijk" zouden zeggen? Wow. Iets met world en revolving around someone?
Bor74 schreef:Maar het woord fraude heeft me wel op een briljant idee gebracht. Vanaf morgen flikker ik 't restafval in de bossen. Dankuwel.
Duidelijk. U bent zeer asociaal. Een beetje het milieu vervuilen omdat je te gierig bent gewoon je afvalrekeningen te betalen.

Schandalig.

Wacht maar tot ze je pakken, dan is je portomonnee gelijk leeg... even naast het feit dat de extra tijd en moeite voor het dumpen je jaarlijks waarschijnlijk meer dan die € 28 gaat kosten, ook als je niet gepakt wordt. :roll:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:
Dat is uw eigen beslissing. Tip, "flikker ik het restafval in de bossen", doe dit dan wel zo zorgvuldig mogelijk zodat men geen naam en adres kan vinden. Weliswaar hartstikke aso maar goed, dat is uw keus, zeker niet de mijne.

Liever niet , maakt zo'n zooi :lol:

Vogeltje jij moet eens gaan vliegen lijpo.

Gesloten