Mijn afstandsbediening van een kamer unit van een Western airo is kapot, de professionele Western airco is gekocht in 2000-2001.
De fabrikant Western bestaat, maar weigert een vervanging van de afstandbediening te leveren.
Hij stelt: de fabrikant van de afstandsbediening is failliet.
Een universele afstandsbediening werkt niet op de Western.
Eveneens zijn er nergens andere "universele" afstandsbedieningen te koop waarop de kamer unit van de Western reageert.
Vraag; zie ik het goed en is Western mijn juridische partij, die ik moet aanspreken voor het verkrijgen van een afstandsbediening, waardoor de kamer unit weer gaat functioneren, die nu waardeloos is geworden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aansprakelijkheid vervanging afstandsbediening
Re: Aansprakelijkheid vervanging afstandsbediening
Het geheel heeft meer dan 10 jaar gefunctioneerd. Juridisch gezien denk ik dat je dan ook geen enkele partij meer verantwoordelijk kunt houden hiervoor
Na 12 jaar is dat wel afgeschreven. En je kunt natuurlijk hoog en laag gaan springen, maar als een product niet meer bestaat kan je moeilijk een vervanging afdwingen.
Wat hierboven al gezegd is. Het bedrijf is niet verantwoordelijk voor iets wat ze meer dan 10 jaar geleden hebben geleverd en nu opeens kapot is. Service is een ding, maar een juridische partij voor een product wat al meer dan 10 jaar oud is, is toch echt erg overdreven.
Ik kan mij voorstellen dat u voor een nieuwe afstandsbediening wilt betalen, maar het bedrijf geeft al aan dat de maker van de afstandsbediening failliet is en dat er geen enkele manier is om een nieuwe afstandsbediening te krijgen.
Helaas dus.
Ik kan mij voorstellen dat u voor een nieuwe afstandsbediening wilt betalen, maar het bedrijf geeft al aan dat de maker van de afstandsbediening failliet is en dat er geen enkele manier is om een nieuwe afstandsbediening te krijgen.
Helaas dus.
Geen handig familielid die dat ding kan nakijken ?
Meestal zijn afstandsbedieningen technisch niet zo spannend.
Als je m op een webcam richt kun je de werking testen (die laten ook IR zien).
Meestal zijn afstandsbedieningen technisch niet zo spannend.
Als je m op een webcam richt kun je de werking testen (die laten ook IR zien).
Twaalf jaar oud? Man betaal dat ding zelf of laat hem repareren.