Geachte Radar,
Ik wil hierbij een melding maken van de absurde levertijden van Hendel en Hazel meubels via Piet Klerkx.
We waren 27-11-2017 samen met onze verstandelijk gehandicapte dochter bij Piet Klerkx om meubels voor haar uit te zoeken.
Na een prettig ontvangst en uitleg waar alles is liepen we eigenlijk gelijk door naar de afdeling van Hendel en Hazel.
We werden prettig geholpen en waren in ongeveer ander half uur klaar. Het is helemaal haar smaak dus de complete woonkamer hebben we gelijk maar besteld.
Onze dochter woont vanaf 01-02-2018 in Oosterhout in een net opgestarte woonvorm waar permanent begeleiding is in Oosterhout. ( Het Ticohuis )
We wisten toen al dat week 4 a 5 niet echt haalbaar was, maar week 9 moest alles wel binnen zijn. En tijdelijk kregen we een twee zitbank te leen van Piet Klerkx.
Helaas iedere keer als Piet Klerkx een afspraak maakt komen ze daar snel weer op terug, omdat het toch niet geleverd wordt. Ik heb hier al verschillende keren met iemand over gesproken, maar zei geven aan dat ook Piet KLerkx er niets aan kan doen.
Dit duurt echter al zo lang, het staat nu gepland voor week 15. ( en dat geloof ik eigenlijk ook niet)
We hebben een klachtenformulier ingevuld op de site van Hendel en Hazel, maar nog geen reactie terug gehad.
De order cancelen kost ons 30 % dus dat is ook geen optie.
Nu wil ik kijken wat een bedrijf als radar hier aan kunt doen, want dit is onacceptabel nu al bijna 6 maanden wachten op je meubels.
Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen en bedankt alvast voor de moeite.
met vriendelijke groet
Fam Sikking.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] absurde levertijden Hendel & Hazel meubels bij Piet Klerkx
-
Dennissikking
Re: absurde levertijden Hendel & Hazel meubels bij Piet Klerkx
U xit nu op het forum en wij kunnen daar helemaal niets mee. Maar volgens mij wacht u nog geen vier maanden.
-
NeoDutchio
Als eerste snap ik al niet dat een naam als Piet Klerx gecombineerd wil worden met Henders en Hazel. Wat dan weer vreemd is is dat New Furniture Comany Amsterdam failliet is sinds 11-01-2018. Hier valt Henders en Hazel ook onder.
U wacht nu 3 maanden op uw bestellen, bij lange geen 6, maar dit is ook vrij lang. U kunt gewoon aangeven dat het in week 15 geleverd moet zijn en dat het anders ontbonden wordt. Dit recht heeft u. Een keer verzetten kan, maar niet elke keer. Dan is het wel te hopen dat het faillissement van Amsterdam niets met uw bestelling te maken heeft en dat er Piet Klerx op uw bestelling staat.
U wacht nu 3 maanden op uw bestellen, bij lange geen 6, maar dit is ook vrij lang. U kunt gewoon aangeven dat het in week 15 geleverd moet zijn en dat het anders ontbonden wordt. Dit recht heeft u. Een keer verzetten kan, maar niet elke keer. Dan is het wel te hopen dat het faillissement van Amsterdam niets met uw bestelling te maken heeft en dat er Piet Klerx op uw bestelling staat.
Henders en hazel is een merk welke piet Klerkx verkoopt. Henders en hazel is verre van failliet. Juist door de explosief toegenomen omzet kunnen de fabrieken de productie niet aan.
Dit is een bekend probleem wat bij veel meubelfabrieken bestaat.
Om welke bank gaat het ?
Dit is een bekend probleem wat bij veel meubelfabrieken bestaat.
Om welke bank gaat het ?
Uit de CBW voorwaarden:
Houdt er dan wel rekening mee dat veel meubels die besteld moeten worden met een levertijd zitten, tenzij je naar IKEA gaat.
Als het goed is staat er op de aankoopfactuur een vermoedelijke levertijd... vaak in de zin van bijvoorbeeld 12 tot 14 weken. Na deze 14 weken heeft Henders en Hazel nog maximaal een maand de tijd. Komen ze dan nog niet na dan kan je alsnog ontbinden.1. Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is vast tenzij een vermoedelijke levertijd is overeengekomen.
2. Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
3. Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
Houdt er dan wel rekening mee dat veel meubels die besteld moeten worden met een levertijd zitten, tenzij je naar IKEA gaat.
ik snap eigenlijk niet waarom dit erbij staat. ik snap dat het vervelend is, maar moeten we het dan extra zielig vinden of zo?Dennissikking schreef:Geachte Radar,
Ik wil hierbij een melding maken van de absurde levertijden van Hendel en Hazel meubels via Piet Klerkx.
We waren 27-11-2017 samen met onze verstandelijk gehandicapte dochter bij Piet Klerkx om meubels voor haar uit te zoeken.
je hebt al een leenbank gekregen, dus ze kan in ieder geval zitten.