| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afvoerontstopping
Afvoerontstopping
Heeft u ook zo een slechte ervaring met 112 afvoerontstoppen? Er wordt door hen geadverteerd met ontstopping vanaf € 75. Er wordt voor dit bedrag echter geen enkele ontstopping verricht!!! Er werd voor een eenvoudige ontstopping van de keukenafvoer het dubbele in rekening gebracht. Bij telefonische navraag bleek alleen een advies €75 te kosten. Nadat hierover een vraag werd gesteld, werd de verbinding verbroken en blokkeerde men direct mij nummer. Had ik maar eerder een van de vele negatieve beoordelingen gelezen! Terecht stellen velen dat dit oplichters zijn.
Re: Afvoerontstopping
wat een ongelofelijk vage site hebben ze wat betreft tarieven. Tarievenlijst ben ik nog niet tegengekomen, maar wel:Henkwim schreef:Heeft u ook zo een slechte ervaring met 112 afvoerontstoppen? Er wordt door hen geadverteerd met ontstopping vanaf € 75. Er wordt voor dit bedrag echter geen enkele ontstopping verricht!!! Er werd voor een eenvoudige ontstopping van de keukenafvoer het dubbele in rekening gebracht. Bij telefonische navraag bleek alleen een advies €75 te kosten. Nadat hierover een vraag werd gesteld, werd de verbinding verbroken en blokkeerde men direct mij nummer. Had ik maar eerder een van de vele negatieve beoordelingen gelezen! Terecht stellen velen dat dit oplichters zijn.
En een paar regels verder:Voor het ontstoppen van uw riolering, keuken/wasmachine afvoer, doucheput en/of hemelwaterafvoer hanteren wij vaste tarieven.
Er wordt alleen gesproken over een vanaf tarief, nergens uurprijzen, wat je voor die 75 euro kan verwachten, nergens wat "meerwerk" is en wat dit kost.Vanaf slechts €75,-
@ts: hebben ze aan de telefoon toen u de afspraak maakte ook nog gesproken over eventuele kosten? En op welk tijdstip heeft u de ontstopper gehad? Avondtarief is 50% toeslag.
Nee hoor, er is in het geheel niet gesproken over extra kosten. Ik heb op vrijdag gebeld. De monteur kwam op zaterdag. Daar waren volgens hen ook geen extra kosten aan verbonden. De extra kosten werd in het geheel niet verklaard. Op mijn vraag wat er dan in het bedrag van € 75 euro zat, werd geantwoord dat dit alleen het advies betrof. Overigens zijn ook diverse anderen die hier mee te maken hebben gehad. Zie hiervoor de reviews. Overigens heb ik het gesprek opgenomen.
tja, leuk. Maar als daar dus niet afgesproken is dat het bedrag hoger zal worden dan 75 euro, en ze op hun website adverteren met een "vanaf" tarief, zul je aan die opname ook niet heel veel hebben. Tenzij ze in de opname zaken toegeven die u rechten zouden kunnen geven dat u slechts die 75 euro zou moeten betalen, dus wat u met die opname wilt is mij niet echt duidelijk.Henkwim schreef:Overigens heb ik het gesprek opgenomen.
Het lastige is gewoon het vanaf tarief en een geen vooraf gemaakte afspraken over de kosten.
Zonder afspraken of tarieflijst vooraf zouden ze kunnen vragen wat ze willen. Dus tja, pech gehad.
Overigens vind ik 75 euro ook behoorlijk veel geld. Volgens mij zijn er genoeg bedrijven die het veel goedkoper kunnen doen. Maar dat is achteraf praten.
Overigens vind ik 75 euro ook behoorlijk veel geld. Volgens mij zijn er genoeg bedrijven die het veel goedkoper kunnen doen. Maar dat is achteraf praten.
Bedankt voor de reactie. Ik verwacht ook geen geld terug. Mijn doel is om te voorkomen dat anderen ook gedupeerd worden.
Een advies voor Euro 75,00 ?
En wat adviseren ze dan, dat de verstopping verwijderd zou moeten worden
Tsja, het is een vanafprijs, dus daar kan je alle kanten mee op. Zolang je van te voren geen prijsafspraak maakt voor de klus, kan het bedrijf rekenen wat ze willen. En dat doen ze dan natuurlijk ook (en is hun goed recht....).
En wat adviseren ze dan, dat de verstopping verwijderd zou moeten worden
Tsja, het is een vanafprijs, dus daar kan je alle kanten mee op. Zolang je van te voren geen prijsafspraak maakt voor de klus, kan het bedrijf rekenen wat ze willen. En dat doen ze dan natuurlijk ook (en is hun goed recht....).
Dat er vanaf staat is op zich niet zo raar. Indien er reparaties verricht worden of onderdelen vervangen moeten worden, i s een meer prijs redelijk. Een verdubbeling van de vanaf prijs, zonder enige informatie blijft m.i buiten proporties. Zeker als in aanmerking wordt genomen dat ze dus. Nooit een ontstopping vanaf € 75 verrichten
Kijk, dat is handelsgeest. Als ze het halve land moeten doorrijden en klussen voor een vast bedragje van 75,00 euro is het gauw gedaan met het bedrijf. Dat kan nooit uit.Henkwim schreef:?.. Een verdubbeling van de vanaf prijs, zonder enige informatie blijft m.i buiten proporties......
Een verstopping "zit altijd tegen", "is erger dan verwacht" en de "onhandige plek" is ook een bekende. En hup, daar gaat de prijs omhoog. Vooraf een prijsafspraak maken is het beste, en dan kan het werk "erg tegenzitten".......
dat het er staat is niet heel raar. Dat je meteen al zelf gaat invullen waar de meerprijs op gebaseerd is is dan wel weer vreemd. Helemaal als er dan naderhand een klacht op het internet komt te staan dat de kosten zo hoog zijn, ondanks dat je zelf geen prijs afspreekt. En ja, ik vind het ook buitenproportioneel, ik heb hier de rioolontstopper die komt voor 40 euro zonder factuur of 65 euro met factuur, doordeweeks weliswaar.Henkwim schreef:Dat er vanaf staat is op zich niet zo raar. Indien er reparaties verricht worden of onderdelen vervangen moeten worden, i s een meer prijs redelijk. Een verdubbeling van de vanaf prijs, zonder enige informatie blijft m.i buiten proporties. Zeker als in aanmerking wordt genomen dat ze dus. Nooit een ontstopping vanaf € 75 verrichten
En ze verrichten de ontstoppingen juist wel altijd vanaf 75 euro, voor minder in ieder geval niet, en 500 euro is ook vanaf 75
TSja, ze adverteren met vanaf € 75,=. Had een verstopping in keuken, is kwestie van even dat apaaraat er van hun doorhalen. Loodgieter kwam volgende ochtend netjes conform afspraak. Probleem ook netjes opgelost, maar bij afrekenen bleek het € 125,= te zijn!!!! Voor minuutje of 25 werk. Dus we rekeken geen voorrijkosten is belachelijk. Bijna het dubbele, voel me zwaar opgelicht en zal met deze firma dan ook nooit meer zaken doen.
Ook nog gevraagd wat er dan € 75 kostte, kwam er wat gebrabbel uit van alleen een advies. Ja, kom op zeg.
Ook nog gevraagd wat er dan € 75 kostte, kwam er wat gebrabbel uit van alleen een advies. Ja, kom op zeg.
-
stofzuigertje
Zelf een middel halen bij Warmteservice, erg gevaarlijk spul maar wekt wel voor €13,-
Die flessen tasten wel kunststof en aluminium aan dus voorzichtig in wasbak gieten.
Na ruim half uur, liefst langer doorspoelen en 99% is opgelost.
Ook haren en zo... wel gebruik ik kunststof handschoenen voor deze agressieve zooi , maar het werkt en voordeliger dan welke ontstopper ook.
Zelf POWER loodgietersontstopper halen?
wel is dit Zwavelzuur... en de genoemde 10 minuten, 30 tot 40 is nog beter en niet meer dan 100cc dus je kunt 10x ontstoppen.
Wel kan het metaal van afvoer beschadigen of dof worden dus even half glaasje naspoelen....
Ik weet dat het professioneel is maar voor de prijs komen die oplichters hier genoemd er niet meer in....
Wel wachten tot water langzaam is weggezakt want verdunt zal het nauwelijks helpen!
Die flessen tasten wel kunststof en aluminium aan dus voorzichtig in wasbak gieten.
Na ruim half uur, liefst langer doorspoelen en 99% is opgelost.
Ook haren en zo... wel gebruik ik kunststof handschoenen voor deze agressieve zooi , maar het werkt en voordeliger dan welke ontstopper ook.
Zelf POWER loodgietersontstopper halen?
wel is dit Zwavelzuur... en de genoemde 10 minuten, 30 tot 40 is nog beter en niet meer dan 100cc dus je kunt 10x ontstoppen.
Wel kan het metaal van afvoer beschadigen of dof worden dus even half glaasje naspoelen....
Ik weet dat het professioneel is maar voor de prijs komen die oplichters hier genoemd er niet meer in....
Wel wachten tot water langzaam is weggezakt want verdunt zal het nauwelijks helpen!
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met 112 ontstoppen. Heb 150 Euro betaald voor de ontstopping maar toen monteur weg was bleek er water te lekken in het keukenkastje. Contact opgenomen met bedrijf maar nimmer een reactie terugontvangen ondanks reminders mijnerzijds.
Wij hebben tijdens het Hemelvaartweekend uit wanhoop en omdat we niemand konden vinden, vanwege een verstopt en stinkend toilet, "Ontstoppingsdienst Tilburg" laten komen. Het enige positieve was dat ze kwamen, verder is het een stelletje cowboys. Het probleem leek even opgelost, maar dat was heel tijdelijk (waarschijnlijk is de verstopping gewoon opgeschoven) en we hebben meer dan 300 euro betaald. Blijkbaar werken ze met lokale mensen, al dan niet gekwalificeerd. Toen we voor de tweede keer opbelden om te klagen, ging de hoorn op de haak.
NIET DOEN dus. VERMIJD dit bedrijf!
NIET DOEN dus. VERMIJD dit bedrijf!