LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agpo Ferroli Megalux A

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
dwgbeek

Agpo Ferroli Megalux A

Ongelezen bericht door dwgbeek »

Bij de oplevering van de nieuwbouw (april 2008) hebben we gekozen voor plaatsing van een Agpo Megalux A CV-ketel met 120 l. boiler.
Bij het in gebruik nemen bleek dat de ketel herhaaldelijk (meer dan dagelijks) in een soort bevroren toestand gaat, waarbij de ketel niet meer reageert op een reset.
Allerlei onderdelen zijn vervangen (o.a. printplaten, voeler boiler etc.) maar niets heeft het probleem opgelost. Inmiddels zijn we 13 bezoekjes van de Installateur en Agpo verder probleem niet opgelost.
Op woensdag 18 februari 2009 is de verwarmingsketel, in overleg met de Installateur en Agpo, vervangen. Wat schets onze verbazing: donderdag 19 februari weer de zelfde storing. Omdat we het nu echt beu zijn, zijn we bezig om de koop te ontbinden. Hierbij blijkt dat zowel Agpo als de Installateur leuk verstoppertje gaan spelen.

Megalux

Re: Agpo Ferroli Megalux A

Ongelezen bericht door Megalux »

Ook ik heb slechte ervaringen met de Megalux A (BJ 2007).
Reeds vele bezoeken gehad van service monteurs en de fabriek. Ketel al 1x compleet vervangen. Vele onderdelen reeds meermalen vervangen (printplaat, ventilator, ontluchtingsventiel, driewegklep, sensor boiler, ...) en diverse modificaties uitgevoerd.
In het begin beperkt het probleem tot warm tapwater. Capaciteit leek onvoldoende na ca. 10 min. wachten weer voldoende warmwater. Ook diverse storingen dat de ketel niet wilt inschakelen bij warmte vraag.
Laatste storing: vastgelopen driewegklep, volgens service monteur: eveneens een kwetsbaar onderdeel (gem.levensduur volgens zijn ervaring; 6-8 mnd.).
Ook bij mij is de maat vol en wil van deze ketel af! Graag wil ik mijn ervaringen delen met andere bezitters.

dwgbeek

Re: Agpo Ferroli Megalux A

Ongelezen bericht door dwgbeek »

Wij hebben de ketel inmiddels vervangen door een Nefit Topline Aquapower. Ik zou nooit meer anders willen, wat een genot!

Gesloten