LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alsnog subsidie voor reeds geplaatste warmtepomp?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Rojameijn

Alsnog subsidie voor reeds geplaatste warmtepomp?

Ongelezen bericht door Rojameijn »

Geachte lezers,
Sinds 2011 hebben wij een warmtepomp aangeschaft die naar volle tevredenheid werkt. Omdat er subsidie te verkrijgen was heb ik die aangevraagd via Senter Novem, deze is afgewezen omdat zij dit type niet getest hadden, het type wat zij getest hebben was een NIBE in 220 volt uitvoering en ik had een gelijk type in 380 volt uitvoering, dus werd de aanvraag afgewezen. Door een kennis werd k gewezen op een artikel van Maxim Verhagen wat in de Staatscourant zou staat, dat hij van mening was dat de subsidieverstrekking niet probleemloos was verlopen en dat hij iedereen die dacht subsidie te krijgen alsnog die subsidie wilde verstrekken. Op mijn schrijven heb ik NOOIT enige reactie mogen ontvangen.
Is dit iets voor RADAR, want wij hebben wel € 5800,00 + € 3000,00 + € 750 voor installatie, bronboring en materialen uitgegeven, de montage heb ik zelf gedaan.
Met dank voor uw antwoord.
Rob Meijndershagen
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2020 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

kweenie

Re: Alsnog subsidie voor reeds geplaatste warmtepomp?

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, meneer Verhagen kan zo veel vinden, maar hij heeft daar niets meer over te zeggen sinds hij in 2012 uit de politiek is gegaan. De beslissing om eventueel alsnog subsidie te gaan verlenen moet door de huidige bestuurders worden genomen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rojameijn schreef:
18 feb 2020 09:35
Door een kennis werd k gewezen op een artikel van Maxim Verhagen wat in de Staatscourant zou staat, dat hij van mening was dat de subsidieverstrekking niet probleemloos was verlopen en dat hij iedereen die dacht subsidie te krijgen alsnog die subsidie wilde verstrekken.
Het zou er staan maar stond het er ook? Want dan zou het nieuwe regelgeving zijn, veelal zit aan dergelijke nieuwe regelgeving ook termijnen deze termijn zijn veelal geen 8 jaar.
Rojameijn schreef:
18 feb 2020 09:35
Is dit iets voor RADAR, want wij hebben wel € 5800,00 + € 3000,00 + € 750 voor installatie, bronboring en materialen uitgegeven, de montage heb ik zelf gedaan.
U kunt hiervoor beter de redactie mailen, maar op basis van de summiere informatie dat iets "zou" hebben gestaan in de Staatscourant meer dan 8 jaar geleden lijkt mij een beetje achterhaald.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je ziet dat het niet in de lijst staat is deze nooit gekeurd voor subsidie!

Je had deze dan als 230 volt moeten melden of ander merk kopen.
Leverancier had dit moeten weten.

Nu is het vermoedelijk te laat, kijk eerst of je het juiste type hebt, bij Pellet kachels was dit hetzelfde.
Een voordelige Marktplaats verkoper verkocht ook fout type en beloofde de subsidie die je op deze grijze import nooit kreeg.
Zolang ze niet het type controleren heb ik daarom een in lijst voorkomende gemeld... geen probleem.
Maar garantie moet ik toch echt naar Duitsland en hier doen ze niets!

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Na aanschaf en installatie is hiervoor met terugwerkende kracht een subsidie aan te vragen.
https://www.rijksoverheid.nl/doe-mee/lo ... en-in-huis

Geen idee of dat op uw situatie ook van toepassing is.

Gesloten