Hallo
Voor mij een ingewikkelde vraag en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Vrijdag een lamp gekocht bij de firma E in Zutphen.
Nu kan ik de lamp ergens anders € 200.—goedkoper krijgen.
Kan ik mijn aankoop nu annuleren?
Ik heb de lamp vrijdag 4 november gekocht, maar deze wordt in januari afgeleverd.
Het is een kooporder.
Ik heb de voorwaarden gelezen en daarin staat
Het is mogelijk om een bestelling te annuleren.
Ik heb nl begrepen dat je binnen 8 werkdagen kunt annuleren zonder kosten.
Maar uit onderstaande lees ik dat je moet betalen.
Kan ik mijn aankoop annuleren?
Hier zijn wel kosten aan verbonden, afhankelijk op welk moment u annuleert. Hiervoor heeft E onderstaande criteria opgesteld:
• 30% indien het artikel niet gebruikt is en u een nieuw artikel koopt van minimaal hetzelfde orderbedrag;
• 50% indien het artikel niet gebruikt is en u geen nieuw artikel koopt.
•
Mag E annuleringskosten in rekening brengen indien ik mijn aankoop wil annuleren?
o In de voorwaarden van de brancheorganisatie (CBW) is opgenomen dat E kosten in rekening mag brengen bij annulering van een order. Afhankelijk van het moment van annuleren mag Eijerkamp de volgende kosten in rekening brengen:
30% indien het artikel niet gebruikt is en u een nieuw artikel koopt van minimaal hetzelfde orderbedrag;
50% indien het artikel niet gebruikt is en u geen nieuw artikel koopt.
o
Ik hoop dat u mij nog tijdig kunt antwoorden op mijn vraag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] annuleren van een aankoop
Re: annuleren van een aankoop
Bij koop in een winkel geldt het principe koop=koop. Ruilen (of annuleren) is een gunst van de winkelier en geen recht van de consument.
Bedenktijd is er alleen indien er sprake is van een op afstand gesloten koopovereenkomst of colportage.
Kortom de winkel mag annuleringskosten in rekening brengen.
Bedenktijd is er alleen indien er sprake is van een op afstand gesloten koopovereenkomst of colportage.
Kortom de winkel mag annuleringskosten in rekening brengen.
-
Re: annuleren van een aankoop
Dit is toch echt heel simpel
koop= koop , en het feit dat de lamp ergens anders goedkoper wordt aangeboden is geen geldige reden voor de annulering.
Bij annulering mag E. de kosten die deze heeft gemaakt in rekening brengen.
De kosten zijn bijvoorbeeld, arbeid, transport, maar zeker ook gederfde winst.
Of dit precies 30% is , is de vraag, en kan bij de kantonrechter worden aangevochten.
Voor 200 euro lijkt me dit niet zinvol, en ik zou adviseren gewoon te genieten van de mooie lamp
koop= koop , en het feit dat de lamp ergens anders goedkoper wordt aangeboden is geen geldige reden voor de annulering.
Bij annulering mag E. de kosten die deze heeft gemaakt in rekening brengen.
De kosten zijn bijvoorbeeld, arbeid, transport, maar zeker ook gederfde winst.
Of dit precies 30% is , is de vraag, en kan bij de kantonrechter worden aangevochten.
Voor 200 euro lijkt me dit niet zinvol, en ik zou adviseren gewoon te genieten van de mooie lamp