LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BADMEUBEL /scheurtjes in wasbak
BADMEUBEL /scheurtjes in wasbak
Dank voor de reacties!
Laatst gewijzigd door remolino op 09 nov 2012 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BADMEUBEL /scheurtjes in wasbak
Dat lijkt mij onzin. Indien de wasbak niet tegen te heet water kan, dan had daar voor gewaarschuwd dienen te worden bij de koop.van garantie geen sprake is en de klacht ongegrond is omdat het water te heet is afgesteld (3 graden ofzoiets?)
Dat klink redelijk voor iets van 5 jaar, waar garantie verlopen is......de helft van de waarde (778,--) uit coulance aan ons te willen vergoeden. D.w.z. bij aankoop van een nieuw blad betalen zij de helft.
Of krijgt een ander zonder coulance gewoon 50% korting......
Bedankt voor je reactie, wat 3 graden te heet al niet kan veroorzaken... Had echt geen idee dat zoiets mogelijk was, nog nooit eerder meegemaakt. Was echt verbaasd. Misschien een voorstel doen aan het bedrijf een andere met 50% korting. goed idee.
Nette oplossing van het bedrijf.
Inderdaad een nette oplossing. Het probleem kan niet terugkomen omdat u de watertemperatuur lager laat instellen.
Kan het niet zijn dat je iets in de wasbak hebt laten vallen ?
Oké, met dank. Ik vind de oplossing van het bedrijf ook coulant en nu blijkt dat je de temperatuur kunt instellen, zo'n probleem de volgende keer voorkomen kan worden. Was me totaal niet bewust hiervan. Misschien dat mijn opmerking met de reacties iig voor iemand anders een waarschuwing kan zijn. Ik zal het bedrijf z.s.m. bezoeken zodat we tot een oplossing kunnen komen.
@sjoegel, nee we hebben niets laten vallen. Helaas is het me niet gelukt een foto hierbij te plaatsen. Het zijn heel rare scheurtjes...die niet in de rechter wastafel voorkomen..terwijl mijn zoon daar ook scheert... maar niet zo heet blijkbaar? Zij zeggen sowieso het water nooit op zijn heetst te gebruiken...maar ja.
@16again. Ja het blijft, vind ik ook, heel vervelend dat men je er bij de aankoop niet op wijst dat de wastafel niet tegen heet water kan. Hij kwam volgens mij net boven de 70 graden..en dat is dus te heet.
[quote="remolino"][color=#4000BF]@16again. Ja het blijft, vind ik ook, heel vervelend dat men je er bij de aankoop niet op wijst dat de wastafel niet tegen heet water kan. [b]Hij kwam volgens mij net boven de 70 graden..en dat is dus te heet.[/color][/quote][/b]
Dit is dus de grootste kul die er bestaat.Bij het maken van de wastafel staat hij onder nog grotere
temperaturen bloot.Een wastafel kan grotere temp.aan dan 70 graden.Denk eerder dat de afvoer
in de wastafel te strak zit waardoor spanningen ontstaan en daardoor de scheurtjes.
Kan ook een fout in het glazuur zijn maar zeker niet door de temp.
Dit is dus de grootste kul die er bestaat.Bij het maken van de wastafel staat hij onder nog grotere
temperaturen bloot.Een wastafel kan grotere temp.aan dan 70 graden.Denk eerder dat de afvoer
in de wastafel te strak zit waardoor spanningen ontstaan en daardoor de scheurtjes.
Kan ook een fout in het glazuur zijn maar zeker niet door de temp.
Beste plumber, ik denk dat jij de spijker op z'n kop slaat. Wij denken onderhand dat het inderdaad te maken heeft met de afvoer, zoals jij beschrijft te strak zit. Alweer iets om over na te denken en te delen met anderen die hier iets aan hebben. Dank voor je reactie.
Wanneer het een porseleinen bak is wordt die gebakken boven de 1000 graden. Dan mag dat "hete"water geen naam hebben. Inderdaad denk ik ook dat de afvoer te strak zit. Bij uitzetten- krimpen als gevolg van warm water springt deze dan kapot.
Ik heb nog nergens gelezen, uit welk materiaal de wasbak(ken) bestaat, of heb ik het over het hoofd gezien?
Een afvoer (Syphon) wordt gemonteerd met een gummi afdichting, zowel aan de bovenkant als ook op de onderkant.
Dus de spanningen waar hier over gesproken wordt, worden door de gummi afdichting opgevangen.
Een soortgelijke ervaring heb ik ook al gehad, maar na jaren kwam de bosdoener er met op de proppen:"Ik heb iets laten vallen"
Een afvoer (Syphon) wordt gemonteerd met een gummi afdichting, zowel aan de bovenkant als ook op de onderkant.
Dus de spanningen waar hier over gesproken wordt, worden door de gummi afdichting opgevangen.
Een soortgelijke ervaring heb ik ook al gehad, maar na jaren kwam de bosdoener er met op de proppen:"Ik heb iets laten vallen"
Als het rubbertje vergeten wordt, dan zijn het geen scheurtjes, maar dan is het een scheur.sjoegel schreef:lomp volk is dat dan.Zal je ook
gedacht zijn hoeveel loodgieters vergeten om het rubbertje
onder het metalen gedeelte in de wasbak te doen en dan maar
vastdraaien die hap.
Dat het dan een lomp volk is, ben ik het mee eens.
Het is geen porseleinen of keramiekenbak, een zogenaamd vast oppervlak (kunststof). Er is echt nooit iets op gevallen. De scheurtjes zitten rondom de afvoer. Het lukt me helaas niet om een foto bij te voegen...(krijg de melding : bijlagequota is bereikt....)
We gaan het allemaal eens nader onderzoeken alvorens ik een reactie geef aan de leverancier.Om uit te sluiten dat het wederom gebeurd als we een nieuw blad aanschaffen. Plus advies welk materiaal duurzamer is.
We gaan het allemaal eens nader onderzoeken alvorens ik een reactie geef aan de leverancier.Om uit te sluiten dat het wederom gebeurd als we een nieuw blad aanschaffen. Plus advies welk materiaal duurzamer is.
Laatst gewijzigd door remolino op 04 nov 2012 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Kunststof of gietbeton?remolino schreef:Het is geen porseleinen of keramiekenbak, een zogenaamd vast oppervlak (kunststof). Er is echt nooit iets op gevallen. De scheurtjes zitten rondom de afvoer. Het lukt me helaas niet om een foto bij te voegen...(krijg de melding : bijlagequota is bereikt....)
Via Plaatjesdump je foto opladen en hier plaatsen, dan lukt het.
kunststof
Zit er wel een rubber/gummi ring tussen (aan de bovenkant) ?
remolino schreef:http://www.plaatjesdump.nl/upload/8af3f ... cce62a.jpg
De beschadiging is niet alleen bij de afvoer, maar ook een lange scheur in het midden.
Dit ziet er uit, als fabricagefout.
Lijkt wel. of het oppervlak open scheurt.