LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bekocht door Rentokil?
Bekocht door Rentokil?
Enige tijd geleden een offerte geaccepteerd voor houtworm bestrijding van onze stolpboerderij (€3249,- ex BTW).
In eerste instantie nogal geschrokken van de offerte en dit ook aangegeven. Hierop kwam er een aangepaste offerte van €500 lager (2749,- ex BTW)
Nog steeds een fiks bedrag maar ok, gedoe met ladders, schoonmaken, moeilijk bereikbare kap van de stolp, voorrijkosten, manuren, materiaal...... Tijdens de inspectie en voor het uitbrengen van de offerte werden de werkzaamheden ingeschat op 1 á 1,5 dag werk.
Op de afgesproken dag kwamen er 2 busjes met totaal 2 medewerkers om 08:10 ter plaatse en om 11:15 vertrokken ze weer, de klus zat erop!
Ik heb diezelfde dag nog een mail gestuurd met de vraag of de factuur gespecificeerd kon worden want 3 uur werk voor 2 man en daarvoor ruim €3300,- moeten betalen geeft me toch te denken. Of de klus is niet naar behoren uitgevoerd of ze berekenen een veel te hoog bedrag. Het antwoord was nietszeggend en niet gespecificeerd.
Na ontvangst van de factuur heb ik wederom gevraagd om een specificatie en houdt in afwachting van een bevredigend antwoord betaling nog even achter.
Moet ik eerst betalen en dan officieel melden dat het betalen onder protest is? Daarna protest aantekenen via aangetekende brief?
Kan ik de betaling nog even opschorten? Want ik heb wel recht op een specificatie van de gemaakte kosten.
Weet iemand waar ik met klachten terecht kan? Is er een geschillencommissie voor bedrijven in ongediertebestrijding?
Facebook Twitter Mail
In eerste instantie nogal geschrokken van de offerte en dit ook aangegeven. Hierop kwam er een aangepaste offerte van €500 lager (2749,- ex BTW)
Nog steeds een fiks bedrag maar ok, gedoe met ladders, schoonmaken, moeilijk bereikbare kap van de stolp, voorrijkosten, manuren, materiaal...... Tijdens de inspectie en voor het uitbrengen van de offerte werden de werkzaamheden ingeschat op 1 á 1,5 dag werk.
Op de afgesproken dag kwamen er 2 busjes met totaal 2 medewerkers om 08:10 ter plaatse en om 11:15 vertrokken ze weer, de klus zat erop!
Ik heb diezelfde dag nog een mail gestuurd met de vraag of de factuur gespecificeerd kon worden want 3 uur werk voor 2 man en daarvoor ruim €3300,- moeten betalen geeft me toch te denken. Of de klus is niet naar behoren uitgevoerd of ze berekenen een veel te hoog bedrag. Het antwoord was nietszeggend en niet gespecificeerd.
Na ontvangst van de factuur heb ik wederom gevraagd om een specificatie en houdt in afwachting van een bevredigend antwoord betaling nog even achter.
Moet ik eerst betalen en dan officieel melden dat het betalen onder protest is? Daarna protest aantekenen via aangetekende brief?
Kan ik de betaling nog even opschorten? Want ik heb wel recht op een specificatie van de gemaakte kosten.
Weet iemand waar ik met klachten terecht kan? Is er een geschillencommissie voor bedrijven in ongediertebestrijding?
Facebook Twitter Mail
-
- Berichten: 12832
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Bekocht door Rentokil?
U hebt een bedrag op papier gekregen waar een bepaalde klus tegenover staat. En kan wel een inschatting vooraf komen van de uren, maar dat staat los van het totaal bedrag. Dan had u de klus moeten uitbesteden op basis van werkelijke uren. Maar dan was weer de kans groot geweest dat de staan te rekken om zo geld binnen te halen.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Bekocht door Rentokil?
Maar bij één bedrijf een offerte gevraagd?
Re: Bekocht door Rentokil?
Je hebt de offerte geaccepteerd. Daarmee is een overeenkomst gesloten dat hun werkzaamheden uitvoeren voor een X bedrag. Deze overeenkomst moet beide partijen uitvoeren.
Met andere woorden, je bent verplicht om de rekening te betalen. Indien je niet eens was met de offerte dan had je voor akkoord moeten aangeven.
Alleen indien de klus niet goed uitgevoerd is, dan kan je klagen. Zie https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen wat je kunt doen.
Er is geen geschillencommissie, wel kan je naar de kantonrechter. Indien het klus goed gedaan is, kan je beter de kosten accepteren.
Met andere woorden, je bent verplicht om de rekening te betalen. Indien je niet eens was met de offerte dan had je voor akkoord moeten aangeven.
Alleen indien de klus niet goed uitgevoerd is, dan kan je klagen. Zie https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... an-ik-doen wat je kunt doen.
Er is geen geschillencommissie, wel kan je naar de kantonrechter. Indien het klus goed gedaan is, kan je beter de kosten accepteren.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Bekocht door Rentokil?
U hebt maar 1 offerte opgevraagd? Eigen schuld dikke bult zal de rechter u in het oor fluisteren.
En houtworm laten verwijderd in stolpkap woonboerderij.
Bij houtworm met vakkundig personeel en een goed milieu vriendelijk verdelgingsmiddel zijn er meer uren nodig en mag de ruimte min 4 uur niet betreden worden.
Bij een betrouwbaar bedrijf geven ze tevens 10 jaar garantie op de werkzaamheden.
U had helaas meerdere offertes aan moeten vragen bij bedrijven die in houtworm bestrijden op boerderij en andere oude gebouwen was gespecialiseerd.
Klagen op Facebook en Twitter en weet ik wat nog meer voor onsympathieke kanalen is niet netjes u zult uw gram moeten halen bij het bedrijf wat de werkzaamheden heeft uitgevoerd en aantonen dat de werkzaamheden niet goed zijn verricht, maar u bent helaas zelf akkoord gegaan dus waarom klagen over de prijs als u de handtekening al geplaatst heeft.
En houtworm laten verwijderd in stolpkap woonboerderij.
Bij houtworm met vakkundig personeel en een goed milieu vriendelijk verdelgingsmiddel zijn er meer uren nodig en mag de ruimte min 4 uur niet betreden worden.
Bij een betrouwbaar bedrijf geven ze tevens 10 jaar garantie op de werkzaamheden.
U had helaas meerdere offertes aan moeten vragen bij bedrijven die in houtworm bestrijden op boerderij en andere oude gebouwen was gespecialiseerd.
Klagen op Facebook en Twitter en weet ik wat nog meer voor onsympathieke kanalen is niet netjes u zult uw gram moeten halen bij het bedrijf wat de werkzaamheden heeft uitgevoerd en aantonen dat de werkzaamheden niet goed zijn verricht, maar u bent helaas zelf akkoord gegaan dus waarom klagen over de prijs als u de handtekening al geplaatst heeft.
Re: Bekocht door Rentokil?
Dan zou ik denken als er zo simpel € 500 af kan waarom zou er dan niet meer af kunnen. Met andere woorden is de tweede offerte ook niet te duur? Kortom alarmbellen en tijd om nog een offerte aan te vragen volgens mij.
Re: Bekocht door Rentokil?
Klus is al gedaan.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Bekocht door Rentokil?
u heeft wel voorwaarden ontvangen neem ik aan met daarin de aangegeven garantie?
offerte voor een particulier moet gegeven worden MET btw trouwens....
is niet duidelijk welk bedrag de offerte is incluis btw mag u bedrag overmaken welk u geofreerd is zonder btw, staat de btw wel op de offerte en op de rekening moet u totaalbedrag overmaken, let wel, kreeg u offerte zonder btw dan maakt u dat bedrag over!!!!
offerte voor een particulier moet gegeven worden MET btw trouwens....
is niet duidelijk welk bedrag de offerte is incluis btw mag u bedrag overmaken welk u geofreerd is zonder btw, staat de btw wel op de offerte en op de rekening moet u totaalbedrag overmaken, let wel, kreeg u offerte zonder btw dan maakt u dat bedrag over!!!!
Henk Terpstra
vindt dit leuk
Re: Bekocht door Rentokil?
De worm op de foto is geen houtworm, maar een boktor.De bestrijding van de boktor is vele malen duurder dan van de houtworm,
Re: Bekocht door Rentokil?
€ 2750 ex is een redelijke prijs voor de bestrijding van de boktor. Is zwaar vergif en je mag 2 dagen niet in je huis en daarna nog 2 dagen goed luchten of je wordt zelf ziek. Een rijtjeshuis is goedkoper