LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bestrijding zilvervisjes, zie dit echt niet zitten...
-
Bestrijding zilvervisjes, zie dit echt niet zitten...
Net een brief gekregen. Onze flat bestaat uit 16 woningen, verdeeld over 2 portieken. In een aantal woningen, met name in het andere portiek zitten zilvervisjes. Die moeten dus bestreden worden.
Nu wil men de hele flat aanpakken, dat schijnt noodzaak te zijn. Ok dan. Daar komt dus een brief over.
Het verzoek is dus om op drie vrijdagen thuis te zijn, week 2, week 5, week 11. Maar er moet dus ook nog wat voorbereidend werk gedaan worden. En dat is:
- schilderijen e.d. van de wand af
- alle meubelen van de wanden af zetten
- keukenblok en kasten geheel leeg ruimen.
Huisdieren mogen de behandelde ruimte 2 uur lang niet in.
En ja.
Om te beginnen heb ik dus een kat, die nauwelijks de deur uitkomt. Waar laat ik het beest?
De muren hangen vol met klokken. Waar laat ik die?
Ik heb een aantal boekenkasten, die dus van de wand af moeten. Hoe doe ik dat, en waar laat ik die boeken?
Ik heb een wandmeubel met tv, stereo, servies, dat is nogal een werk om te verplaatsen.
En als de tafels vol liggen met klokken, waar zet ik dan de spullen van het keukenblok en de kasten?
Ik heb zowel in de studeer kamer als in de woonkamer planken tegen de muur hangen met zo'n rail-systeem, moet dat er ook af dan?
Dan moet de wasmachine zeker ook losgekoppeld worden en het washok uit gehaald worden?
Ik mag zelf ook de ruimte gedurende twee uur niet betreden. Maar mijn eten dan? Die chemische troep dringt toch overal in door? Waar laat ik dat?
En dat moet drie keer?
Dus mijn vraag is: Mag ik die onzin weigeren? Ik heb hier geen zin in, ik heb hier de energie niet voor, ik zou niet weten waar ik mijn spullen moet laten, wat moet ik hiermee?
Nog een leuke trouwens, de buurvrouw naast mij is letterlijk hoogzwanger, die is dus voor vandaag uitgerekend, en uitgerekend aanstaande vrijdag willen ze al beginnen...
Nu wil men de hele flat aanpakken, dat schijnt noodzaak te zijn. Ok dan. Daar komt dus een brief over.
Het verzoek is dus om op drie vrijdagen thuis te zijn, week 2, week 5, week 11. Maar er moet dus ook nog wat voorbereidend werk gedaan worden. En dat is:
- schilderijen e.d. van de wand af
- alle meubelen van de wanden af zetten
- keukenblok en kasten geheel leeg ruimen.
Huisdieren mogen de behandelde ruimte 2 uur lang niet in.
En ja.
Om te beginnen heb ik dus een kat, die nauwelijks de deur uitkomt. Waar laat ik het beest?
De muren hangen vol met klokken. Waar laat ik die?
Ik heb een aantal boekenkasten, die dus van de wand af moeten. Hoe doe ik dat, en waar laat ik die boeken?
Ik heb een wandmeubel met tv, stereo, servies, dat is nogal een werk om te verplaatsen.
En als de tafels vol liggen met klokken, waar zet ik dan de spullen van het keukenblok en de kasten?
Ik heb zowel in de studeer kamer als in de woonkamer planken tegen de muur hangen met zo'n rail-systeem, moet dat er ook af dan?
Dan moet de wasmachine zeker ook losgekoppeld worden en het washok uit gehaald worden?
Ik mag zelf ook de ruimte gedurende twee uur niet betreden. Maar mijn eten dan? Die chemische troep dringt toch overal in door? Waar laat ik dat?
En dat moet drie keer?
Dus mijn vraag is: Mag ik die onzin weigeren? Ik heb hier geen zin in, ik heb hier de energie niet voor, ik zou niet weten waar ik mijn spullen moet laten, wat moet ik hiermee?
Nog een leuke trouwens, de buurvrouw naast mij is letterlijk hoogzwanger, die is dus voor vandaag uitgerekend, en uitgerekend aanstaande vrijdag willen ze al beginnen...
Re: Bestrijding zilvervisjes, zie dit echt niet zitten...
De grote vraag is, of je zelf ook al deze beestjes hebt.
Als je zelf geen beestjes hebt, dan kan je dus weigeren, want niemand mag zonder jouw toestemming in de woning pesticiden veerspuiten.
Kleine hoeveelheden kan je zelf aanpakken, deze zijn meestal in de buurt van douche en toilet.
Misschien heb je nog hier iets aan:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/diverse ... isjes.html
Als je zelf geen beestjes hebt, dan kan je dus weigeren, want niemand mag zonder jouw toestemming in de woning pesticiden veerspuiten.
Kleine hoeveelheden kan je zelf aanpakken, deze zijn meestal in de buurt van douche en toilet.
Misschien heb je nog hier iets aan:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/diverse ... isjes.html
als je lang wacht hoef je je geen zorgen meer te maken om je boeken..
want zilvervisjes vinden de celuloise in boeken heeeerlijk
want zilvervisjes vinden de celuloise in boeken heeeerlijk
Die zou ik mee laten spuiten, zilvervisjes zijn dol op papier (is geen grap).Ik heb een aantal boekenkasten, die dus van de wand af moeten. Hoe doe ik dat, en waar laat ik die boeken?
Voor de rest... klokken op bed leggen, keukenspullen in een paar verhuisdozen, wasmachine zou ik laten staan, voor de kat even ergens een kattenkooi lenen,
Wat verpakt zit , zit verpakt, de rest in de koelkast of (tijdelijk) vuilniszakMaar mijn eten dan? Die chemische troep dringt toch overal in door? Waar laat ik dat?
valt allemaal nog wel mee hoor.
Dat moet dan wel 100% zeker zijn anders heeft het geen zin de rest van de flat te spuiten.Als je zelf geen beestjes hebt, dan kan je dus weigeren
Dat moet dan wel 100% zeker zijn anders heeft het geen zin de rest van de flat te spuiten.[/quote]bprosman schreef: Als je zelf geen beestjes hebt, dan kan je dus weigeren
Wij praten hier om het verdelgen van ongedierte, dus het wordt gewerkt met de chemische troep.
Hier nog een uittreksel van de website, of het allemaal zo normaal meezit, moet iedereen die met dit in aanraking komt zelf beoordelen.
Toch wil ik het niet aanraden om je huis helemaal vol te spuiten met gif, omdat de kans dat ze voor altijd wegblijven zeer laag is en het kan schade geven aan huis en uw eigen gezondheid.
Ja, en denk je echt dat het bij WA zo ongezellig is dat die zilvervisjes nou net die ene flat mijden ? .Wij praten hier om het verdelgen van ongedierte,
Als ze die flat overslaan, gegarandeerd dat er een jongens en een meisjeszilvervisje bij WA woont en als je opgelet hebt bij biologie....
bprosman schreef:Ja, en denk je echt dat het bij WA zo ongezellig is dat die zilvervisjes nou net die ene flat mijden ? .Wij praten hier om het verdelgen van ongedierte,
Als ze die flat overslaan, gegarandeerd dat er een jongens en een meisjeszilvervisje bij WA woont en als je opgelet hebt bij biologie....
Ja gelukkig heb ik opgelet. Grapje.
Ik quote het nog eens, want dit stoort mij dan wel, als alles is gespoten, om deze zekerheid dan niet te hebben.
Citaat:
Toch wil ik het niet aanraden om je huis helemaal vol te spuiten met gif, omdat de kans dat ze voor altijd wegblijven zeer laag is en het kan schade geven aan huis en uw eigen gezondheid.
Daar heb je wel gelijk in maar als je niets doet zijn over een tijdje zeker je foto's en boeken opgevreten. Vooral op opgespoten zandgrond komen ze vaak voor.
-
Het probleem is dat die dingen overal eitjes kunnen leggen. Daarom moet het hele gebouw in zijn geheel mee worden genomen. Ze moeten alle kieren behandelen, daarom moet alles van de muren af. Juist om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken.
En ja, af en toe loopt er hier een in de wc. Af en toe, een of twee per week, wat ik van het andere portiek hoor, is dat het daar een zooitje is, inmiddels weet ik dat in ons portiek op de bovenste verdieping ook iemand behoorlijk last heeft van die beesten. Men vermoedt als gevolg van vochtproblemen, die weer het gevolg zijn van lekkages. (en inderdaad, we zitten hier op voormalig duingebied, dus allemaal zand hierzo).
Het gekke is dat er over de bergingen niks gezegd is. Die bevinden zich, van beide portieken, op de benedenverdieping, onder de tussenwoningen. Dus midden in de flat zeg maar. Lijkt me dat ze dat ook mee zullen moeten nemen, maar daar staan niks van in de brief. Hoop het niet, die berging van mij staat bomvol, geen idee waar ik die zooi allemaal moet laten, keukenkastjes en planken tegen de muren, ik moet er niet aan denken dat allemaal weg te moeten halen, zit vast met slagspijkers, en waar laat ik dat, niet in die gang...
Heb je een flat van 3 1/2 jaar oud...
In ieder geval allemaal alvast bedankt voor het meedenken!
En ja, af en toe loopt er hier een in de wc. Af en toe, een of twee per week, wat ik van het andere portiek hoor, is dat het daar een zooitje is, inmiddels weet ik dat in ons portiek op de bovenste verdieping ook iemand behoorlijk last heeft van die beesten. Men vermoedt als gevolg van vochtproblemen, die weer het gevolg zijn van lekkages. (en inderdaad, we zitten hier op voormalig duingebied, dus allemaal zand hierzo).
Het gekke is dat er over de bergingen niks gezegd is. Die bevinden zich, van beide portieken, op de benedenverdieping, onder de tussenwoningen. Dus midden in de flat zeg maar. Lijkt me dat ze dat ook mee zullen moeten nemen, maar daar staan niks van in de brief. Hoop het niet, die berging van mij staat bomvol, geen idee waar ik die zooi allemaal moet laten, keukenkastjes en planken tegen de muren, ik moet er niet aan denken dat allemaal weg te moeten halen, zit vast met slagspijkers, en waar laat ik dat, niet in die gang...
Heb je een flat van 3 1/2 jaar oud...
In ieder geval allemaal alvast bedankt voor het meedenken!
-
Heb net de link gelezen, gelukkig staat de verwarming hier op 19.5 graden, dus ver onder de 22, dat scheelt dus al weer.
Maar inderdaad, we hebben hier goed geïsoleerde huizen, in drie van de 16 woningen heeft het ventilatiesysteem vanaf het begin niet goed gewerkt, terwijl de woningbouw het vertikte om er naar te kijken, de afgegraven zandgrond is na het bouwen weer teruggestort/vervangen door ander zand met puin, die daarna voor een deel weer vervangen is door afgewerkte bollengrond... Dan is het blijkbaar niet vreemd dat je die dingen krijgt.
Op de foto zien ze er trouwens ietsje anders uit dan wat hier rondloopt.
Maar inderdaad, we hebben hier goed geïsoleerde huizen, in drie van de 16 woningen heeft het ventilatiesysteem vanaf het begin niet goed gewerkt, terwijl de woningbouw het vertikte om er naar te kijken, de afgegraven zandgrond is na het bouwen weer teruggestort/vervangen door ander zand met puin, die daarna voor een deel weer vervangen is door afgewerkte bollengrond... Dan is het blijkbaar niet vreemd dat je die dingen krijgt.
Op de foto zien ze er trouwens ietsje anders uit dan wat hier rondloopt.
-
De ventilatieproblemen in de drie woningen zijn dus intussen opgelost, tussen officieel constateren tijdens het reguliere onderhoud en oplossen zat ruim twee maanden (moesten ze drie keer voor komen), de lekkageproblemen zijn na ruim drie maanden opgelost (moesten ze vier keer voor komen), de 18e komen ze het hele portiek langs voor een aantal tests omdat er in een aantal flats stankoverlast is vanuit het ventilatiesysteem (luchtjes van de ene woning worden de andere woning ingeblazen) en nu weer drie keer de boel met chemicaliën bewerken...Heb je een flat van 3 1/2 jaar oud...
Dan valt overal het stucwerk van de muren omdat er geen hechtingslaag is aangebracht tussen muur en stucwerk, er zitten in alle flats scheuren tussen muren en plafonds omdat daar geen band is gebruikt, en ga zo maar door.
Dit is mijn 8ste woning, maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
-
Wat is de huurprijs van zo'n woning ?
-
500 euro, plus ruim 30 euro servicekosten (schoonmaak gemeenschappelijke ruimte en verlichting).mafvogeltje schreef:Wat is de huurprijs van zo'n woning ?
Hoezo?
Als je wilt meedoen aan deze actie, dan ga voor de gedeeltelijke optie van Bram.
Alles in de woning laten, en alleen de levensmiddelen en de witte A.... meenemen.
Dan heb je een optimale toestand.
De optie van lalat op geen manier volgen, want alle spullen welke je naar de opslagruimte brengt, kunnen deze beesten bevatten, en naar het verdelgen van de visjes in de woning breng je deze weer terug.
Alles in de woning laten, en alleen de levensmiddelen en de witte A.... meenemen.
De optie van lalat op geen manier volgen, want alle spullen welke je naar de opslagruimte brengt, kunnen deze beesten bevatten, en naar het verdelgen van de visjes in de woning breng je deze weer terug.
lalalt schreef: Opslagruimte huren op kosten van de wbv.
-
Ik denk dat er weinig anders op zit. Maar als ze inderdaad in kieren zitten, tussen wanden en plafond zitten dus overal scheuren, ook daar waar het behangen is, dus dat gaat goed.Als je wilt meedoen aan deze actie, dan ga voor de gedeeltelijke optie van Bram.
Afijn, morgen eerst maar eens bellen, vragen of ze even een kijkje kunnen nemen van tevoren, misschien dat sommige dingen wel kunnen blijven staan of hangen. Of dat ze niet alle kamers hoeven te doen, de woonkamer sowieso, die heeft een open keuken, maar de studeerkamer en slaapkamer zijn niet verbonden met natte ruimtes.
Maar blij, nou nee.
-
Inmiddels het bedrijf gebeld dat langs gaat komen, en ik ben weer een stukje wijzer.
Men vertelde dat bijna iedere woning wel een of twee zilvervisjes heeft. Ok, en men gaat niet heel Nederland ontsmetten. De reden dat het vaak niet lukt met het bestrijden is, omdat er niet altijd goed meegewerkt wordt. Daarbij is men te zuinig, en laat men slechts één behandeling doen. De wbv hier heeft er voor gekozen de zaken goed aan te pakken met drie behandelingen, en dan is de kans op succes redelijk groot.
Men laat het aan mijzelf over wat ik wel of niet aan voorbereidingen tref, maar ze snappen ook wel dat sommige dingen niet lukken. Het gaat met name om de appartementen waar het echt krioelt van die beestjes, dat is hier niet het geval. Alleen, wat ik sinds gisteravond dus ook al heb vernomen, om de boel goed aan te pakken, wordt het hele gebouw mee genomen.
Afgesproken dat ik dus de natte ruimten (wc, badkamer, washok en keuken) uitruim. En aangezien het een open keuken is, ook even de woonkamer. Tenminste, in zoverre dat men bij de plinten kan. De gesausde muren zal het probleem niet zijn, wel de muren met behang, dus daar haal ik dan wel alles van de muren af.
Studeerkamer en slaapkamer laat ik dan zitten, dan duik ik met de kat voor een paar uurtjes de studeerkamer in, dat redden we wel.
En heel misschien de derde ronde dat ik de studeerkamer nog wel mee laat nemen, er moeten te zijner tijd wat kasten bij, en er moeten wat dingen verplaatst gaan worden, dat zou dan in één keer meegenomen kunnen worden. Maar dan gaat er meteen een nieuw behangetje op.
En de zwangere buurvrouw, die moet inderdaad de woning deze ronde maar niet laten behandelen.
Men vertelde dat bijna iedere woning wel een of twee zilvervisjes heeft. Ok, en men gaat niet heel Nederland ontsmetten. De reden dat het vaak niet lukt met het bestrijden is, omdat er niet altijd goed meegewerkt wordt. Daarbij is men te zuinig, en laat men slechts één behandeling doen. De wbv hier heeft er voor gekozen de zaken goed aan te pakken met drie behandelingen, en dan is de kans op succes redelijk groot.
Men laat het aan mijzelf over wat ik wel of niet aan voorbereidingen tref, maar ze snappen ook wel dat sommige dingen niet lukken. Het gaat met name om de appartementen waar het echt krioelt van die beestjes, dat is hier niet het geval. Alleen, wat ik sinds gisteravond dus ook al heb vernomen, om de boel goed aan te pakken, wordt het hele gebouw mee genomen.
Afgesproken dat ik dus de natte ruimten (wc, badkamer, washok en keuken) uitruim. En aangezien het een open keuken is, ook even de woonkamer. Tenminste, in zoverre dat men bij de plinten kan. De gesausde muren zal het probleem niet zijn, wel de muren met behang, dus daar haal ik dan wel alles van de muren af.
Studeerkamer en slaapkamer laat ik dan zitten, dan duik ik met de kat voor een paar uurtjes de studeerkamer in, dat redden we wel.
En heel misschien de derde ronde dat ik de studeerkamer nog wel mee laat nemen, er moeten te zijner tijd wat kasten bij, en er moeten wat dingen verplaatst gaan worden, dat zou dan in één keer meegenomen kunnen worden. Maar dan gaat er meteen een nieuw behangetje op.
En de zwangere buurvrouw, die moet inderdaad de woning deze ronde maar niet laten behandelen.
opgelost?
je ben in iedergeval wat wijzer geworden
je ben in iedergeval wat wijzer geworden
-
Opgelost, ja en nee. Maar ik zal me er bij neer moeten leggen, het is even niet anders.