LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokker Service

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jaimie86

Blokker Service

Ongelezen bericht door jaimie86 »

Op 28 oktober 2011 heb ik een Princess Grey stofzuiger bij de Blokker aangeschaft. Dit wegens een verhuizing en de bijkomende stoffen die hierbij vrijkomen, zo ook bouwstof (deze term heb ik achteraf leren kennen). Na te hebben verteld waarvoor ik de stofzuiger nodig had heb ik op aanraden van de medewerkster de Princess Grey 2200 watt stofzuiger gekocht. 3 weken later was de stofzuiger kapot. Ik ermee terug naar de winkel, de stofzuiger kon niet tegen bouwstof, waar ik expliciet om had gevraagd of in mijn woorden (wij moeten boren kan deze het stof van de gaatjes opvangen??). Volgens de filiaalmanager mijn probleem want ik had de stofzuiger verkeerd gebruikt en ik kon het uitzoeken. Ik met de klantenservice van de Blokker gebeld die kunnen ook niks voor me doen, omdat ik niet kan bewijzen dat de medewerkster tegen mij heeft verteld dat de stofzuiger ook kon worden gebruikt bij het opvangen van de stof van de geboorde gaatjes.

Ik vind het rondom belachelijk dat ik koud een maand verder ben, mijn stofzuiger kapot is en ik moet bewijzen dat zij hun medewerkers niet goed hebben geschoold! Dit betekent dat Blokker medewerkers je van alles kunnen wijsmaken en jij het als klant maar uit moet zoeken als er iets mis gaat. Dat is toch te krom voor woorden. Je gaat daar toch naar zo'n zaak om expertise te vragen? Ik moet zelf ook nog hartstikke veel leren en mij kun je ook nog genoeg wijsmaken, dit is een harde les daarvan, dus als ze mij vertellen dat ik er bouwstof mee op kan zuigen dan vertrouw ik daarop.

Wat een belabberde service van de Blokker... Iemand nog tips wat ik nog kan ondernemen? Ik wil het hier niet bij laten zitten.

bprosman

Re: Blokker Service

Ongelezen bericht door bprosman »

Stofzuigers die tegen bouwstof kunnen zul je bij Blokker ook niet gaan vinden. Dan kom je echt bij een bouwmarkt in de Kärcher (of anders industrieel) uit. Maar dan praat je ook meteen over een andere prijsklasse.

jaimie86

Ja okee maar ik ben een 25-jarige no no die nog geeneens weet dat je daar een aparte stofzuiger voor nodig hebt met een sterkere motor. Dat heb ik nu pas achteraf geleerd van de vriendelijke mensen bij Blokker. Was handiger om dit vooraf te weten... Anders had ik vast even tijdelijk zo'n stofzuiger kunnen huren bij de Gamma ofzo! Dan was de Princess stofzuiger nog heel geweest :-).

Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat er wel tegen mij is gezegd dat het wel kon met de Princess stofzuiger. Ik vind het gewoon niet netjes en ik vind het kort door de bocht van de blokker om te zeggen dat dit mijn probleem is. Vooral omdat ik heb aangegeven waarvoor de stofzuiger was...

bprosman

Ja okee maar ik ben een 25-jarige no no
Ja sorry, dat had ik er in mijn commentaar bij moeten zetten, ze hadden je bij Blokker beter moeten adviseren, en je beter nog geen stofzuiger moeten verkopen voor dat doel.
Je zou de filiaalmanager of het hoofdkantoor eens aan kunnen schrijven.. ik geef je weinig kans maar niet geschoten...
Misschien dat de juridisch onderlegden hier op de site mogelijkheden zien , ik antwoord meer als "techneut".
Zelf vraag ik bij grote verbouwingsklussen altijd in mijn familie of er iemand (bijna) toe is aan een nieuwe stofzuiger toe is, dan maak ik de oude "op" .

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat voor gaatjes en in welke muren moesten er in vredesnaam geboord worden dan?
Als de verkoopster begrepen heeft dat het voor gebruik binnen was, voor schilderijen ophangen, lampen e.d. dat soort werk, moet een huis-tuin- en keuken stofzuiger dat kunnen.

jaimie86

Ja het waren gewoon gaatjes voor binnen. Nog geeneens zo heel erg veel. Het gaat om max 15 geboorde gaatjes voor schilderijen en tv's aan de wand... Maar het schijnt dat stofzuigers zelfs daar niet tegen kunnen.

Het hoofkantoor aanschrijven heeft denk ik weinig zin, maar ik hoop eigenlijk op een snellere oplossing en een die hopelijk wel resultaat gaat hebben..!

Jolijn

:shock: :o Ik heb voor dat soort simpel werk nog nooit een speciale stofzuiger gekocht of -huurd!

Mijn stofzuiger mocht willen :lol: dat 'ie alleen dat beetje 'bouw'stof van jou mocht opzuigen.

bprosman

Ja 15 gaatjes is inderdaad niet de moeite, steengruis is weliswaar "agressief" maar dan hadden ook al mijn stofzuigers al lang overleden moeten zijn.

Jolijn

Zou TS met dat ding naar een ander filiaal terug kunnen? Heel goed schoonmaken natuurlijk en het woord 'bouwstof' of wat er op lijkt NIET laten vallen.

gerda1956

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Bel ConsuWijzer op 088 - 070 70 70. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur (tarief 088-nummer).
of kijk op de website www.consuwijzer.nl

Blokker mag zich er niet zo vanaf maken. Iedere stofzuiger moet de stof van een paar boorgaatjes aankunnen.

jaimie86

Ik heb gebeld, maar ze hebben momenteel een technische storing. Ik moet strakjes nog een keer terugbellen! Ik hou jullie op de hoogte :-).

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Een paar gaatjes in beton moet elke stofzuiger gewoon aankunnen. Dat komt omdat er dan van betongruis sprake is. Bouwstof is een geheel andere substantie en tref je vooral aan op de vloeren en vensterbanken in een nieuwbouw woning. Deze substantie is veel fijner en dan slaan de stofzak en de filters dicht. Ook met een dure Miele kun je geen bouwstof opzuigen.

Maxiem.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jaimie86 schreef:Ja okee maar ik ben een 25-jarige no no die nog geeneens weet dat je daar een aparte stofzuiger voor nodig hebt met een sterkere motor...
Het gaat erom dat er wel tegen mij is gezegd dat het wel kon met de Princess stofzuiger. Ik vind het gewoon niet netjes en ik vind het kort door de bocht van de blokker om te zeggen dat dit mijn probleem is. Vooral omdat ik heb aangegeven waarvoor de stofzuiger was...
Eigenlijk zitten er 2 kanten aan het antwoord. De 1e u heeft in principe recht op herstel of vervanging, voorts heeft u recht de overeenkomst te ontbinden en wel om de volgende reden. De verkoopster heeft tegen u gezegd dat deze stofzuiger dit aankan en u (als consument) mag dan vertrouwen op de mededelingen van de verkoper. Aangezien u het apparaat blijkbaar niet kan wat de verkoopster heeft medegedeeld, is het product niet conform de koopovereenkomst. Althans iets van die strekking staat in het consumentenrecht beschreven.

De 2de (meer praktische) kant van het verhaal is dat u (waarschijnlijk) met geen mogelijkheid kunt aantonen dat de verkoopster dit inderdaad tegen u gezegd heeft en hiermee bent u weer zo goed als terug bij af.

Nu is er misschien nog een derde mogelijkheid maar daarvoor zult u navraag moeten doen bij consuwijzer of juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis. Het product is (ruim binnen) 6 maanden stuk gegaan, hetgeen betekent dat er reeds wordt vermoed dat het product niet aan de koopovereenkomst voldeed en dan heeft u weer dezelfde rechten als boven beschreven (1e). U had zich dan hierop kunnen beroepen en enkel kunnen betwisten dat u het apparaat verkeerd gebruik heeft. Omdat het vermoeden reeds aanwezig is, ligt de bewijslast dat het een gebruikersfout is volledig bij de verkoper. In de praktijk is dit vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Als deze na onderzoek de bouwstof aantreft moeten ze nog aantonen dat het product hierdoor zo snel kapot kan gaan. Probleem kan zijn dat u reeds toegegeven heeft dat de stofzuiger gebruikt is voor bouwstof. Nu is nog van belang wat staat er in de gebruiksaanwijzing over de bouwstof oid ? Als daar een waarschuwing instaat is het snel einde verhaal en had u die eerst moeten lezen en het product terugbrengen naar de winkel.

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Hallo,

Wanneer er een verbouwing plaats en je daar een stofzuiger voor aanschaft vindt/vond is de stofzuiger waarschijnlijk niet alleen gebruikt om stof van gaatjes boren gebruit om een paar lijstjes en een lamp op te hangen? Een stofzuiger kan nou eenmaal niet tegen fijn stof dat in de motor komt.....een beetje nadenken

Jolijn

Welke verbouwing?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Mijn ervaring is elke flinke verbouwing kost een stofzuiger. :?

bprosman

Dat komt omdat er dan van betongruis sprake is
Bij betonnen muren wel... kan ook baksteen, gips, durox en nog veel meer zijn.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Suzanne 326 schreef:Hallo,

Wanneer er een verbouwing plaats en je daar een stofzuiger voor aanschaft vindt/vond is de stofzuiger waarschijnlijk niet alleen gebruikt om stof van gaatjes boren gebruit om een paar lijstjes en een lamp op te hangen? Een stofzuiger kan nou eenmaal niet tegen fijn stof dat in de motor komt.....een beetje nadenken
En na al dat nadenken stofzuigerzakken gaan kopen.

bprosman

@Adsolvendum,

Nou was je in een ander topic ineens zo technisch onderlegd, dit stelt me weer teleur :wink: "Bouwstof" gaat wel door stofzuigerzakken heen op een gegeven moment maar niet bij 15 gaatjes.

jaimie86

@ Suzanne 326, een beetje nadenken? Ik neem aan dat als ik om advies vraag ik aangeef dat ik hier geen verstand van heb. Ik verbouw namelijk niet echt vaak. 1e huisje en alles is nieuw. Ik heb niet van alles verstand.

Het gaat echt alleen om betongeruis dan en als ik het correct lees niet om bouwstof, want ik hebt echt alleen maar een paar gaatjes geboord. Niks met vensterbanken etc. Vanmiddag nog gesproken met de consuwijzer. Zij raden mij ook aan om een brief te sturen naar het hoofdkantoor met daarin een ultimatum om het bedrag aan mij te retourneren. Dus dan ga ik dat maar doen...

Iedereen die me heeft geprobeerd te helpen bedankt. Ik ga wel door, maar ik ben bang dat ik aan het kortste eind ga trekken.

Gesloten