LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brandgang

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
tobe66

brandgang

Ongelezen bericht door tobe66 »

Ik ben eigenaar van een koopwoning, achter mijn huis/tuin loopt een brandgang, vanuit onze tuin is de brandgang via onze poort te bereiken.
Nou kun je normaal gesproken helemaal van voor naar achter door de brandgang lopen, ware het niet dat onze achterburen hun tuin doorloopt tot en met de brandgang, hier is de brandgang afgesloten door hun tuin uitbreiding. Nou heb ik er op zich niet zo'n moeite mee omdat ik als ik bij mij de poort uitga en rechtsaf ik wel via dat deel van de brandgang naar de openbare weg kan, linksaf zou dus normaal ook moeten kunnen, maar gaat nu niet.

Nou is mijn vraag eigenlijk of je de brandgang überhaupt wel af mag sluiten, moet je daar een vergunning voor hebben, is dat gemeentelijk bepaald? Heb wel begrepen dat de brandgang eigendom is van de woningstichting, net als de woning van onze achterburen.

gravedigger

Re: brandgang

Ongelezen bericht door gravedigger »

Deze vraag kan de plaatselijke btrandweer het beste beantwoorden.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik woon in een nieuwbouwwijk (3 jaar) oud. Hier is hetzelfde gedaan, met opzet.

De filosofie hierachter is dat de jeugd minder snel overlast veroorzaakt, men kan immers niet snel wegkomen. Ook de veiligheid komt het ten goede. Ook in het donker zal men zich daar minder snel ophouden.

Het werkt hier het systeem uitstekend.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Vaak was vroeger de brandgang gezamenlijk eigendom, waarbij het eigendom dus bij alle aanwonenden samen is. Als je bv. 10 huizen hebt, dan is iedereen voor 1/10 deel eigenaar van de hele brandgang, en niet voor precies dat 1/10 deel van de brandgang die achter jou huis ligt.

Wellicht is het tegenwoordig vaak zo dat de huisbezitter wél eigenaar is van dat stukje brandgang. Maar er zal dan waarschijnlijk een recht van overpad zijn voor de andere bewoners. Dat zal in het koopcontract staan. Daar staat dan ook hoe breed dat moet zijn. Dan kun je dat dus niet zomaar afsluiten.

Snake-lady

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Ik denk dat je het beste de brandweer kan bellen, en je verhaal uitleggen, misschien dat ze komen kijken of alles in orde is.

superwoman

Ongelezen bericht door superwoman »

Ben ook wel benieuwd wat er besloten wordt door de brandweer bij jullie. Wij wonen in een hoekhuis, de brandgang is ook deels afgesloten omdat onze overbuurvrouw de grond van de gemeente heeft gekocht (of huurt, dat is mij niet helemaal duidelijk). De tuin ligt er verder onverzorgd bij, maar dat is natuurlijk haar zaak. Wij hebben onze tuinpoort naar een andere kant van de tuin om deze redenen vermoed ik. Wij wonen trouwens in een huurwoning.

NewDutchie

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Alleen het kadaster kan hier uitsluitsel over geven.

Gesloten