LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Briefpost PostNL

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
JoeyH

Briefpost PostNL

Ongelezen bericht door JoeyH »

Hallo,

Sinds oktober verzend ik regelmatig telefoon hoesjes met de briefpost van PostNL. Ik doe dit niet aangetekend, omdat de kosten van het verzenden nog hoger zijn dan het product zelf. In de meeste gevallen gaat dit goed, maar ik heb inmiddels enkele klachten. Ik ben het niet eens met de houding van PostNL.

Klacht1.
Een hoesje verzonden en na een week nog niet binnen. De klant heeft natuurlijk geklaagd, terecht ook. Ik heb vervolgens naar PostNL gebeld, maar deze konden niks voor me betekenen, omdat het niet aangetekend is verzonden. Ik heb het voor lief genomen en de klant maar gewoon een nieuw hoesje toegestuurd.

Een week erna - klacht 2.
Een hoesje verzonden, een flipcase om precies te zijn. Dit is een leren hoes met een plastic behuizing binnen in. Ik had deze goed ingepakt, een stevige bubbel enveloppe en nog extra folie. Tot mijn verbazing kreeg ik een email dat het hoesje kapot was aangekomen. Dit moet bijna wel door de bezorger komen, door de brievenbus gedrukt of plat gedrukt door de enveloppen. Ik heb vervolgens naar PostNL gebeld en weer konden ze niks voor me betekenen.

Ik heb toen nog een brief met excuses ontvangen en met de vraag of de informatie juist was die ik had doorgegeven. Klopte niet helemaal en heb dus vervolgens weer gebeld. Ik heb gezegd dat ik niks aan de excuses heb, omdat ik toch steeds op moet draaien voor de kosten.

Vervolgens ben ik terug gebeld door degene die de brief had geschreven en deze zou kijken wat ze voor me konden doen. Er zou misschien een vergoeding aankomen, omdat ze toegaven dat het de fout van de bezorger was.
Ik had weer goede hoop. Vals bleek achteraf. Ik had een voicemail bericht met de boodschap dat het niet aangetekend verzonden was..

Deze boodschap heb ik ondertussen meerdere keren gehoord. Ik begrijp het, maar ben het er niet mee eens. Ik betaal PostNL om mijn post goed en heel af te leveren, maar merk dat er steeds dingen kwijt raken of niet goed aan komen.
Een vergoeding lijkt me dan ook niet meer dan terecht als iets kwijt of kapot gaat door de schuld van PostNL? Ik ben het daarom niet eens met de houding van PostNL, het is mijn probleem en ik moet het zelf maar uitzoeken. Niet dus!!

Zijn er meer mensen met zo'n ervaring of iemand tips wat ik hier nog tegen kan doen?

Bob Schurkjens

Re: Briefpost PostNL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niets. De Postwet maakt dat PostNL geen schadevergoeding hoeft te geven. Is onlangs een uitzending van Tros Radar aan geweid.

electomonteur

Re: Briefpost PostNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

in de nieuwe voorwaarden
staat onder staand
http://www.postnl.nl/voorthuis/images/A ... 534926.pdf
4.2 De Overeenkomst geeft aan de geadresseerde geen
recht op Bezorging. De geadresseerde kan geen
beroep doen op deze Algemene Voorwaarden.
vreemd maar blijkbaar waar

dus hierdoor melden ze dat ze geen bezorgverplichting meer hebben dus de afzender kan sturen wat hij wil post nl hoeft conform hun eigen voorwaarden niet te bezorgen

Gesloten