Onlangs is over deze website aandacht geschonken bij het zusje van Radar te weten Kassa.
Brixter.nl is een online database van vrijwel alle woningen in nederland. Middels een statische berekening wordt je woning op hun site vermeld met een bepaalde -verkoop-waarde. Hoewel het een indicatie is (waar velen natuurlijk over heen lezen!!), acht ik dit soort sites erg riskant en zelfs onwenselijk.
Ik heb verschillende woningen opgezocht en kan met 100% zekerheid zeggen dat de vermeldde prijzen totaal niet kloppen. De afwijkingen lopen uiteen van 20.000 tot 50.000/70.000 euro.
Ik erger me suf dat websites als deze zomaar het recht nemen om alle in nederland zijnde woning te vermelden met een verkoopprijs die nergens op gebasseerd is anders dan een of andere wazige statische berekening. Er is geen taxateur langs geweest die de waarde daadwerkelijk heeft vastegsteld.
Als tweede aanklacht tegen websites als deze heb ik:
mits je je registreert kun je aanvullingen maken bij jouw vermeldde woning. Maar,.......ik kan dat bij iedere woning doen en anderen dus ook bij mijn woning. (gut, je zal maar ruzie met je buur hebben)
Verder, wil ik mijn woning uit hun database laten halen, dan MOET ik mij ook eerst registreren.
2. Hoe kan ik de indicatie van de woningwaarde verwijderen?
Je kan de indicatie van de woningwaarde van je woning verwijderen door in te loggen en te klikken op de button 'afmelden'. Deze button vindt je bij de indicatie van de woningwaarde. Volg de instructie en de indicatie wordt automatisch verwijderd uit de database van Brixter.
Ik acht dit de omgedraaide wereld. Ik word verplicht me te registreren op hun site om mijn vermeldde woning met indicatie te kunnen verwijderen. Aan mij hebben ze helemaal geen toestemming gevraagd voor plaatsing van mijn woning met indicatie op hun site.
onpasselijk word ik dat ik me overal moet registreren om gegevens welke ongevraagd en zonder toestemming op een website geplaatst worden te kunnen verwijderen.
Verder kan ik nergens vinden hoe en waar ik me moet registreren om dit al voor elkaar te krijgen.
Na lang stoeien blijkt dat ik eerst die verrekte 'mijn indicatie' of 'aanpassen' moet klikken, waarna ik VERPLICHT wordt wederom eerst info te verstrekken over mijn woning. D kan ikan op bereken klikken en pas dan kan ik me registreren.
Dit is toch werkelijk te zot voor woorden. Ik wil niet eerst info moeten verstrekken over iets wat ik juist verwijderd wil hebben, om vervolgens iets verwijderd te kunnen krijgen. Ik wil gewoon met mijn woning en hun gemaakte ondeugdelijke indicatie van die brixter.nl website afgehaald worden. Zonder allerlei opgedrongen vragen te moeten beantwoorden die hun geen snars aan gaan.
Kan RADAR hier ook eens aandacht aan besteden.
Oja,.... hun aanbod van het zogehten woningwaarde rapport is ook een giller. Ze beweren dat ze een zo goed als exacte waarde kunnen bepalen eveneens aan de hand van statische berekeningen, maar zonder langskomen van een taxateur. Gut, zij weten toch niet hoe de daadwerkelijke staat is van mijn of uw woning!
Dit soort natte vingerwerk en websites haat ik.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brixter.nl
Re: Brixter.nl
Is dat nu wat om je druk over te maken....als jij je huis van binnen volledig verbouwd/verbeterd hebt weten zij toch niet...dus hoe betrouwbaar is zo'n waardeoordeel, dus wat jij als nadeel ziet is in principe eerder zelfs een voordeel. Het zou pas dom zijn op basis van die waardebepaling een bod op een huis uit te brengen, want dan betaal je voor de mijne teveel.
Hoeveel nut heeft het trouwens om je eigen woning trouwens eruit te halen....als de rest van de straat hetzelfde uitziet.
Daarbij komt ook nog eens als je zoiets als dit erg vind....als ik paar euro aan het kadaster geef krijg ik gewoon een melding van hun, hoeveel jij voor je huis hebt betaald.
http://kadaster.nl/index_frames.html?in ... script%3D1
Hoeveel nut heeft het trouwens om je eigen woning trouwens eruit te halen....als de rest van de straat hetzelfde uitziet.
Daarbij komt ook nog eens als je zoiets als dit erg vind....als ik paar euro aan het kadaster geef krijg ik gewoon een melding van hun, hoeveel jij voor je huis hebt betaald.
http://kadaster.nl/index_frames.html?in ... script%3D1
Als ze dat wel gaan doen, laat jij hem dan wel binnen...???Ik erger me suf dat websites als deze zomaar het recht nemen om alle in nederland zijnde woning te vermelden met een verkoopprijs die nergens op gebasseerd is anders dan een of andere wazige statische berekening. Er is geen taxateur langs geweest die de waarde daadwerkelijk heeft vastegsteld.