LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Croma
-
Croma
Al tweemaal zijn mijn steelpannen na gebruik van Croma smeltjus aan de binnenkant vlekken gaan vertonen, die op oxidatie lijken. Daarover contact opgenomen met Croma, die me doodleuk verwijst naar de fabrikant van de pannen. Dat zijn twee verschillende! Op mijn werk bij veel (vrouwelijke) collega's geïnformeerd naar gelijke ervaring. Nou, die is er: tientallen melden dezelfde klacht. Wat zit er in Croma? Is dit niet alleen schadelijk voor de pannen maar ook voor onze gezondheid?
Re: Croma
En als je nu eens een goedkoper huismerk probeerde, kans is groot dat een nieuwe pan dit zelfde geeft.
Kleur verschil kan door teveel plaatselijke hitte komen of zuren.
Dus er bestaat een kans dat niet de Croma maar wat je er in bakte verkeerde zuren bevatte die het aantasten!
Kleur verschil kan door teveel plaatselijke hitte komen of zuren.
Dus er bestaat een kans dat niet de Croma maar wat je er in bakte verkeerde zuren bevatte die het aantasten!
Gewoon betere pannen kopen.
En let op met croma kan je niet goed heet bakken kan je beter bleu band gebruiken,die boter kan meer hebben dan die k*t croma.
En wellicht een basis kookcursus zou ook geen kwaat kunnen
En let op met croma kan je niet goed heet bakken kan je beter bleu band gebruiken,die boter kan meer hebben dan die k*t croma.
En wellicht een basis kookcursus zou ook geen kwaat kunnen
Nicolaas36 schreef:Al tweemaal zijn mijn steelpannen na gebruik van Croma smeltjus aan de binnenkant vlekken gaan vertonen, die op oxidatie lijken. Daarover contact opgenomen met Croma, die me doodleuk verwijst naar de fabrikant van de pannen. Dat zijn twee verschillende! Op mijn werk bij veel (vrouwelijke) collega's geïnformeerd naar gelijke ervaring. Nou, die is er: tientallen melden dezelfde klacht. Wat zit er in Croma? Is dit niet alleen schadelijk voor de pannen maar ook voor onze gezondheid?
Je moet bak en braad producten in 2 groepen verdelen;
1 de margarine producten die beperkte warmte mogen hebben, en vermoedelijk valt Croma hier ook onder, maar ik koop liever huismerken.
2 Olie, slaolie of zonnebloemolie kan tot 190 graden (180 beter) en is ook voor frituur. Olijfolie ook dus.
Dus of U boven of onder de 100 graden moet blijven en de bak producten is meestal margarine zonder water voor minder gespetter!
Deze info is gevonden op een bekend huismerk waar ik geen reclame voor mag en kan maken... zie regels Radar Forum.
1 de margarine producten die beperkte warmte mogen hebben, en vermoedelijk valt Croma hier ook onder, maar ik koop liever huismerken.
2 Olie, slaolie of zonnebloemolie kan tot 190 graden (180 beter) en is ook voor frituur. Olijfolie ook dus.
Dus of U boven of onder de 100 graden moet blijven en de bak producten is meestal margarine zonder water voor minder gespetter!
Deze info is gevonden op een bekend huismerk waar ik geen reclame voor mag en kan maken... zie regels Radar Forum.