LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De jugle van dakkapel leveranciers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jbegood

De jugle van dakkapel leveranciers

Ongelezen bericht door jbegood »

10 jaar geleden al een dakkapel door Klaassen laten plaatsen, dus heb al beetje dakkapel ervaring.
Vergelijken is lastig:
De 3 grootste verschillen die ik heb vastgesteld zijn:
-Prefab of traditioneel, prefab is bijna altijd duurder
-Isolatiewaarde, op een bestaande woning MAG de isolatiewaarde RC 2,5 zijn, dat is wat de meesten dan ook aanbieden in hun offerte. Voor nieuwbouw is de eis RC 3,5 Heb je een oud huis dan heeft het geen zin om Rc 3,5 te nemen en volstaat Rc 2,5. Het voornaamste en door jezelf controleerbare verschil is dat de isolatie platen bij Rc2,5 zes cm dik PIR zijn en acht cm bij RC 3,5.
-Afwerking, kunststof of (hard) hout, het goedkoopste is Meranti icm redcedar, dit moet je dus schilderen, of Meranti icm Trespa. Ik heb gekozen Keralit (kunststof). Voor de afwerking van dak (plat) heb ik gekozen voor rubber (EPDM), is vrij nieuw en onderhoudsvrij).
Na het lezen op Internet had ik een shortlist gemaakt van 6 bedrijven waar ik een offerte heb gevraagd, de verschillen in prijs bleken groot te zijn. Klaassen dakkapellen had ik ONTERECHT niet uitgenodigd omdat ik gelezen had dat ze failliet waren, maar dit is volledig ONJUIST, ik denk dat degene die dit heeft geschreven in de war was met Klaassen in Hierden en niet Hulshorst.
Ik kan zonder vergunning bouwen en had haast en wilde voor de winter klaar zijn, de partijen die niet binnen een week een offerte hadden geleverd vielen al af omdat ik met andere partijen al in onderhandeling was.
Uiteindelijk bleven bij mij 3 partijen over waarvan ik ook de KvK (kamer van koophandel) gegevens heb opgevraagd, omdat het toch om een groot bedrag gaat.
- Franken dakkapellen: viel af nadat ik de KvK gegevens heb gezien, een negatief eigen vermogen in 2012 van 120.000 euro.
- Hollandia, ik ben in de showroom geweest en had hier een goed gevoel over, transparant en duidelijk, de zoon legde alles duidelijk uit en wist goed de sterke punten te benadrukken, Hollandia bouwt prefab, dit liet de zoon ook zien in de werkplaats. Ze bieden standaard een Rc waarde van 3,5 aan. Maar ze vielen af door de communicatie hierna, ik wilde nog wat zaken in de offerte terug zien, maar degene die ze hiervoor in hadden gehuurd, had hier niet echt trek in. Toen de eigenaar mijn daarna belde, werd de concurrentie zwart gemaakt waar ik niet van houd, woorden als "Veluwse maffia" vielen verkeerd bij me. Nadat ik vermeld had dat mijn vermoedelijke keus 1000 euro goedkoper is, werd de reactie erg onprofessioneel......jammer!
Uit de Kvk gegevens van Hollandia blijkt dat de eigenaar een andere BV is: Rationel Impex B.V.
Ik denk wel en dat blijkt ook uit andere commentaren dat Hollandia in staat is een uitstekende dakkapel te leveren en ook uitstekende kennis van zaken heeft, maar het is niet mijn keus geworden, door prijs en communicatie.
-Vos dakkapellen (traditioneel bouwen), de KvK geeft aan dat [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] de enige eigenaar is. De offerte die ik kreeg was uitstekend gespecificeerd met de opties duidelijk weergegeven en niet onbelangrijk een prima bedrag onder de streep. Flexibel in de offerte, want ook Vos biedt in eerste instantie Rc 2,5 aan wat ik niet wilde, per ommegaande had ik een aangepast offerte, in verdere opties is Vos Dakkapellen ook flexibel gebleken.
Vos kwam bij mij thuis meten en hij bleek ook uitstekende kennis van zaken te hebben (net zoals Hollandia), mijn "sporenkap" moest eerst met een grote draagbalk versterkt worden alvorens de dakkapel geplaatst kon worden, de prijs van de offerte veranderde niet hierdoor.
De plaatsing werd door de eigenaar gedaan, samen met 2 andere medewerkers, het wordt in 1 dag gebouwd (dat doen ze allemaal). Wat mij opviel tov van Klaassen, 10 jaar geleden is dat ze nauwkeurig te werk gingen en ik niet het gevoel had dat ze snel weer naar huis wilden.
Alles werd keurig opgeruimd.
Ik kan Vos Dakkapellen dus aanbevelen.
Laatst gewijzigd door Radar op 09 apr 2015 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

H. P.

Re: De jugle van dakkapel leveranciers

Ongelezen bericht door H. P. »

Hier ook een zeer positieve ervaring met Vos dakkapellen.

Afgelopen 30 ,31 maart en 1 april heeft Vos dakkapellen bij ons 2 dakkapellen geplaatst en tevens een woomkamer kozijn vervangen met waterslagen/dorpels.
Waarom kozen we voor Vos Dakkapellen?
1. Eerst gezocht op internet naar verschillende zoektermen.
Zoals betrouwbare dakkapel of dakkappel leveranciers.
Daar kwam ik een referentie tegen via een website van Vara Kassa, en daar stuitte ik op de naam vos dakkapellen.
2. Dit hele verhaal gelezen, en besloten 3 bedrijven uit te nodigen waaronder Vos dakkapellen.
3. Vos Dakkapellen is langs geweest voor een offerte, en het gevoel van vertrouwde zaak was direct aanwezig.
4. Daarnaast een referentieadres gevraagd, en de dakkapel daar was zo keurig en netjes geplaatst. Daardoor direct Vos Dakkapellen gebeld met de mededeling dat zijn bedrijf de opdracht toegewezen kreeg.

De rest ging eigenlijk vanzelf.
Bouwtekeningen opgevraagd en doorgestuurd, en alles werd verder geregeld.
Datums afgesproken, en op de afgesproken data is alles geplaatst.
En wat kan ik zeggen over de plaatsing? Eigenlijk niets op aan te merken.
Alles ging zo snel en super georganiseerd. Ik ben er echt verbaasd en zeer tevreden over.
Maar ook over de kwaliteit, wat een mooie dakkapellen heb ik gekregen, daar is iedereen in mijn naaste omgeving het ook helemaal mee eens.
Vos dakkapellen is dan ook echt aan te raden voor eventuele andere klanten.
Hierbij nogmaals mijn dank voor de uitgevoerde werkzaamheden.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind het altijd verdacht als mensen speciaal een account aanmaken om een lovende beoordeling op een consumentenforum te zetten

H. P.

Dat mag u verdacht vinden, maar u mag ook vrijblijvend komen kijken om te verifiëren dat we hier geen onwaarheden vertellen.
PB me desnoods even zodat ik bewijsmaterialen kan aanleveren.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

waar mag ik komen kijken in de showroom?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Frank en Dakkapellen hebben meerde dak kapellen geplaatst bij bekenden van ons. Of zij een negatief vermogen hadden in 2012 van 120K kan ik niet over oordelen.
En als we dan reclame aan het maken zijn......JR bouwenkozijnen vragen geen aanbetaling en hebben ook zeer goede referenties.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2015 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

H. P.

Ja dat klopt, had hem onder de verkeerde geplaatst.
Maar nogmaals mocht u mij niet geloven, neem dan a.u.b. contact met mij op zodat ik kan bewijzen dat ik geen leugens vertel.

Wat mijn doel is: Juist consumenten die twijfelen over de betrouwbaarheid van dakkapel leveranciers een leverancier aanwijzen die wel te vertrouwen is en die 100% kwaliteitswerk aflevert.
Zo'n firma verdient het mijns inziens ook om een compliment te krijgen.

Mvg,

Gesloten