LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dienstverlening van Chubb-Varel
-
Dienstverlening van Chubb-Varel
Ik wil alle consumenten waarschuwen dat de Firma chubbvarel na de samensmelting de service niet meer kan garanderen omdat er structureel mensen ( klanten en personeel) weglopen uit onvrede .
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
-
Re: Dienstverlening van Chubb-Varel
Gewaarschuwd mens telt voor 2! Helaas niet gelezen voor de z.g. service werd geleverd.
Voorheen positieve ervaringen met Varel maar nu na de overname door Chubb op een klusje van niets een rampzalige rekening met meer dan 115,00 voorrijkosten.
Rare reactie: hoe meer klanten gaan lopen, hoe hoger de rekening.
In vele jaren ervaring met servicebedrijven slaat dit alles
Mijn beveiligde conclusie: never nooit meer en goed voor de dialoog bij verjaardagen, bijeenkomsten en fora.....
Voorheen positieve ervaringen met Varel maar nu na de overname door Chubb op een klusje van niets een rampzalige rekening met meer dan 115,00 voorrijkosten.
Rare reactie: hoe meer klanten gaan lopen, hoe hoger de rekening.
In vele jaren ervaring met servicebedrijven slaat dit alles
Mijn beveiligde conclusie: never nooit meer en goed voor de dialoog bij verjaardagen, bijeenkomsten en fora.....
De batterij van ons alarmsysteem was stuk. Ik heb gebeld met Chubb Varel maar werd in de wachtrij geplaatst. Na herhaaldelijk de melding gekregen te hebben dat ik in de wachtrij stond, heb ik de storing via internet gemeld, dat advies kreeg ik ook via de wachtrijmelder aan de telefoon. Op de site stond niets over de hoogte van de voorrijkosten. Wel kon je aangeven of de storing snel (1 dag) of normaal (1 week) verholpen moest worden. Ik heb gekozen voor 1 week.
Een dag later stond er ineens een monteur voor de deur, zonder afstemming of aankondiging. Toevallig was mijn vrouw thuis.
En toen kwam de rekening. €117,40 voorrijkosten!!! Ik heb hier even over gebeld maar kreeg de mededeling dat dat de tarieven zijn. Voorrijkosten ok, maar dit is volgens mij buiten alle proporties.
Je moet dit niet meer al te vaak doen, maar voor de begripsvorming: we spreken hier over FL 260,00!!!!! Ik voel mij hiermee uitgenodigd om de volgende keer alles te probern om Chubb niet meer uit te hoeven nodigen. Dit werkt het zoeken naar beunhazen in de hand!
Een dag later stond er ineens een monteur voor de deur, zonder afstemming of aankondiging. Toevallig was mijn vrouw thuis.
En toen kwam de rekening. €117,40 voorrijkosten!!! Ik heb hier even over gebeld maar kreeg de mededeling dat dat de tarieven zijn. Voorrijkosten ok, maar dit is volgens mij buiten alle proporties.
Je moet dit niet meer al te vaak doen, maar voor de begripsvorming: we spreken hier over FL 260,00!!!!! Ik voel mij hiermee uitgenodigd om de volgende keer alles te probern om Chubb niet meer uit te hoeven nodigen. Dit werkt het zoeken naar beunhazen in de hand!
-
Tevens is het ook zo dat de monteurs een bonus regeling hebben. Voor alles wat ze verkopen krijgt de monteur 10% van en de klant betaalt dit. Ze hebben een target. dus aan het einde van het jaar is er vaker iets defect.......
Vandaag ook de rekening ontvangen van CHUBB VAREL voor het vervangen van een accu;
€ 243,50 !! De voorrijdkosten stijgen nog steeds, want bij mij zijn ze al €118,86! En dat terwijl de monteur in de buurt was en mij belde of het uitkwam over een 20 minuten........
De accu komt op een lieve 70 euro, (je koopt hem op internet voor de helft) en de monteur kost maar liefst €103,65 per uur (wat zou die voor een salaris hebben????
Kortom, de klanten wordt gewoon een poot uitgedraaid. Dit klusje zou ongeveer 100 euro moeten kosten. Volgende keer regel ik dat natuurlijk wel anders.
Helaas bezoek je internet natuurlijk altijd pas als het te laat is, maar voor diegenen die wel op tijd zijn: ZELF VERVANGEN, KLUSJE VAN NIKS
€ 243,50 !! De voorrijdkosten stijgen nog steeds, want bij mij zijn ze al €118,86! En dat terwijl de monteur in de buurt was en mij belde of het uitkwam over een 20 minuten........
De accu komt op een lieve 70 euro, (je koopt hem op internet voor de helft) en de monteur kost maar liefst €103,65 per uur (wat zou die voor een salaris hebben????
Kortom, de klanten wordt gewoon een poot uitgedraaid. Dit klusje zou ongeveer 100 euro moeten kosten. Volgende keer regel ik dat natuurlijk wel anders.
Helaas bezoek je internet natuurlijk altijd pas als het te laat is, maar voor diegenen die wel op tijd zijn: ZELF VERVANGEN, KLUSJE VAN NIKS
Chubb-Varel rekent € 98,66 excl. btw = €117,41 incl.btw (!) aan voorrijkosten. Ze komen daarvoor niet met de gouden koets. Vaarwel Chubb-Vaarwel !
Tip:
Als uw laatst betaalde rekening een lager tarief voorrijkosten vermeldde, hoeft u nu geen hoger tarief te betalen als uw installateur u niet heeft laten weten wat de actuele prijs is. Ditzelfde geldt ook voor het uurtarief arbeidsloon.
Tip:
Als uw laatst betaalde rekening een lager tarief voorrijkosten vermeldde, hoeft u nu geen hoger tarief te betalen als uw installateur u niet heeft laten weten wat de actuele prijs is. Ditzelfde geldt ook voor het uurtarief arbeidsloon.
Sinds een aantal jaren doen wij een poging om ons contract met Chubb op te zeggen. Eerst werd ons verteld dat wij niets hoefden te doen:ons contract zou "vanzelf" aflopen. Na een rekening te hebben ontvangen voor de volgende contractjaren, hebben wij contact opgenomen met Chubb. Er werd ons verteld dat er een fout was gemaakt. We zouden nog een bevestiging krijgen. Na een aanmaning en een aankondiging dat er een deurwaarderskantoor zou worden ingeschakeld werd ons duidelijk dat er niets was hersteld. Uit wanhoop de rekening maar betaald. Op 12 augustus een brief verzonden met de mededeling van opzegging. Niets meer gehoord. Ongeveer 2 weken later gebeld: "De brief was nog in behandeling" werd ons verteld. Op 26 oktober weer gebeld. Toen werd gezegd dat onze brief niet was ontvangen! Per direct op verzoek van medewerker een email verzonden naar Chubb. De email zou onmiddellijk worden behandeld. Tot op heden weer niets vernomen....... Hoe krijg ik het contract opgezegd voor de volgende contractperiode ingaat?? Wat een enorm slechte "service"!!
aangetekend verzenden met bericht van ontvangst.
-
Zoek een lokaal beveiligingsbedrijf, minder voorrijkosten en persoonlijke aandacht. Wel zo fijn bij een inbraakinstallatie.