LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Domotica

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
olaf79

Domotica

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik ben van plan binnenkort een domotica systeem aan te schaffen om verschillende zaken in en om het huis te automatiseren. Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n soort systeem? Bijvoorbeeld Klik aan Klik uit? Nest?

Zelf dacht ik aan Home Wizard omdat het compatible is met vele andere fabrikanten en je er heel veel mee kunt.

Iemand enig advies, ervaring, etc?

bprosman

Re: Domotica

Ongelezen bericht door bprosman »

Met KaKu heb ik slechte ervaringen... die modulen stopten gewoon met werken na zo'n 2 jaar. Nu gebruik ik een mix van zelfbouw en RaspberryPi, Arduino etc. Alles bedraad (uit ervaring wijs geworden met alarmsystemen) en op Ethernet en/of RS485.

Ik weet niet of je deze al kent ? :
www.domoticaforum.eu

Of het huis van Pieter Knuvers, woont hier om de hoek :
http://www.bwired.nl/

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik zou nog even wachten. Apple heeft Homekit geintroduceerd en de verwachting is dat daarvoor binnen nu en een aantal maanden (veel) producten voor op de markt komen. En logischerwijs zal dit voor Android ook snel gaan gebeuren. Een groot voordeel van die systemen is dat je het gewoon met je smartphone of tablet kunt bedienen en installeren (dus niet weer extra afstandsbedieningen en controllers nodig). En omdat het voor fabrikanten van randapparatuur relatief eenvoudig wordt om dit soort producten te maken, zal er veel meer variatie op de markt komen.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

en ik moet er juist niet aan denken dat alles geautomatiseerd wordt. Die gegevens komen ergens terecht..en langzaam maar zeker krijgt Orson Welles gelijk... En wat als de stroom eens uitvalt.

olaf79

53078 schreef:en ik moet er juist niet aan denken dat alles geautomatiseerd wordt. Die gegevens komen ergens terecht..en langzaam maar zeker krijgt Orson Welles gelijk... En wat als de stroom eens uitvalt.
Tsja als de stroom uitvalt werkt het niet, heb nog geen eigen energiecentrale op mijn dak staan. Dat die gegevens ergens terecht komen kan mij niet boeien. Ze weten toch al alles van me.

olaf79

GJvdZ schreef:Ik zou nog even wachten. Apple heeft Homekit geintroduceerd en de verwachting is dat daarvoor binnen nu en een aantal maanden (veel) producten voor op de markt komen. En logischerwijs zal dit voor Android ook snel gaan gebeuren. Een groot voordeel van die systemen is dat je het gewoon met je smartphone of tablet kunt bedienen en installeren (dus niet weer extra afstandsbedieningen en controllers nodig). En omdat het voor fabrikanten van randapparatuur relatief eenvoudig wordt om dit soort producten te maken, zal er veel meer variatie op de markt komen.
Zoals je misschien weet ben ik allergisch voor Apple producten. Dus homekit (hoewel het er interessant uitziet) zal het niet worden. Ik zoek namelijk iets dat breder ondersteund wordt dan alleen appels.

olaf79

Ik neem aan dat je Arduino bedoelt? Deze is naar ik begrijp zonder een hoop kunst en vliegwerk niet van buitenaf te bedienen?

olaf79

Iemand ervaring met HomeWizard?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

MichielFRL zegt ook niet voor niets :
Wil je heel veel zelf kunnen bepalen en heb je kennis van programmeren, zoek het dan in de hoek van Aduino / Netduino / RaspberryPi.

labradorfan

Ongelezen bericht door labradorfan »

klinkt interessant allemaal, gaat weer een wereld voor me open

olaf79

labradorfan schreef:klinkt interessant allemaal, gaat weer een wereld voor me open
Je kunt zelfs je labrador ermee besturen :roll:

Gesloten