Nog geen vier jaar geleden heb ik voor bijna 1000 euro 2 Duorolgordijnen aangeschaft bij Decokay van het merk BeCe, dit zou een hoogwaardig merk zijn van uitstekende kwaliteit.
Na 3 jaar begon de doek zo erg te verkleuren dat we ons zorgen maakte, ik heb een aantal maanden geleden contact gehad met Decokay (Alphen aan den Rijn) en zij vertelde mij, dat de garantietermijn ruimschoots voorbij was en dat het vrij logisch was dat een bruinkleurig doek zou gaan verkleuren, donkere kleuren verkleuren immers altijd erg snel......
Het doek is inmiddels grijs, zonder ook nog maar iets bruins te zien van het bruinkleurige houteffect, ik zal de rolgordijnen dus moeten vervangen..
Decokay heeft contact gezocht met BeCe, maar zoals de dame in kwestie al voorspeld had, de fabriek deed niets....
Ik vertelde dat in mijn ogen sprake was van non-conformiteit omdat ik er niet vanuit mag gaan dat de rolgordijnen van 1000 euro al na 3 jaar aan vervanging toe waren.
De enige reactie die ik kreeg was, dat ik 1 maand lang 25% korting kreeg op nieuwe rolgordijnen...
Wat denken jullie, kan ik hier nog wat mee..?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Duo Rolgordijnen Decokay (BeCe)
Re: Duo Rolgordijnen Decokay (BeCe)
Wij hebben al 7 jaar zwarte duo rolgordijnen hangen.. weet niet van wel merk, maar deze zijn nog steeds zwart. dus dat zegt wel iets over de kleur echtheid van uw rolgordijnen.
of 1000 euro duur is ligt er maar net aan hoeveel gordijnen je daarvoor hebt gekocht.
In elk geval mag je van zonwering redelijkerwijs wel uitgaan dat deze gemaakt zijn van een materiaal dat niet verkleurt door de zon.Uw rolgordijnen zijn volgens mij niet conform. In dat geval heeft u gewoon recht op kosteloos herstel van het gebrek, min eventueel wat aftrek omdat u er beter van wordt als u nu nieuwe zou krijgen.
IK zou in uw geval mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
of 1000 euro duur is ligt er maar net aan hoeveel gordijnen je daarvoor hebt gekocht.
In elk geval mag je van zonwering redelijkerwijs wel uitgaan dat deze gemaakt zijn van een materiaal dat niet verkleurt door de zon.Uw rolgordijnen zijn volgens mij niet conform. In dat geval heeft u gewoon recht op kosteloos herstel van het gebrek, min eventueel wat aftrek omdat u er beter van wordt als u nu nieuwe zou krijgen.
IK zou in uw geval mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.
Weet je zeker dat er bece duo rolgordijnen zijn geleverd ?
Misschien rechtstreeks contact opnemen met foto's
De service van de fabriek is uitstekend.
Misschien rechtstreeks contact opnemen met foto's
De service van de fabriek is uitstekend.
Het gaat om twee rolgordijnen Kokka, eentje van 240 x 200 cm en eentje van 90 x 100 cm, er is mij destijds verteld dat dit een van de beste rolgordijnen zijn, maar helaas heb ik die ervaring niet...
Volgens de leverbon zijn er BeCe gordijnen geleverd, ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Decokay dit op de bon zet, terwijl ze een ander merk leveren, maar ik ga eens contact opnemen met de fabriek.., ik zal het antwoord zeker hier gaan plaatsen..!
Helaas lukt het mij helaas niet om foto's te plaatsen..
Volgens de leverbon zijn er BeCe gordijnen geleverd, ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als Decokay dit op de bon zet, terwijl ze een ander merk leveren, maar ik ga eens contact opnemen met de fabriek.., ik zal het antwoord zeker hier gaan plaatsen..!
Helaas lukt het mij helaas niet om foto's te plaatsen..
ja voor twee rolgordijnen, die ook nog niet eens heel groot zijn, is 1000 euro wel duur.
dan mag je zeker verwachten dat ze niet verkleuren door de zon.
ik zou het er zeker niet bij laten zitten!
dan mag je zeker verwachten dat ze niet verkleuren door de zon.
ik zou het er zeker niet bij laten zitten!
Zoals gezegd zou ik het jullie melden wanneer ik bericht zou krijgen van de fabriek BeCe,
ik wist niet wat me overkwam...!!!
BeCe maakte zijn excuses voor het ongemak en ik zou kosteloos nieuwe rolgordijnen krijgen..!!!
Ik ben inmiddels terug gegaan naar Decokay en heb daar een andere kleur uitgezocht, ik was natuurlijk bang dat ze weer zouden verkleuren..
Over een paar dagen zouden ze klaar zijn en heb ik eindelijk nieuwe rolgordijnen ...
Ik wil Crazyme in het bijzonder bedanken voor de tip..!!
Gr Arthur
ik wist niet wat me overkwam...!!!
BeCe maakte zijn excuses voor het ongemak en ik zou kosteloos nieuwe rolgordijnen krijgen..!!!
Ik ben inmiddels terug gegaan naar Decokay en heb daar een andere kleur uitgezocht, ik was natuurlijk bang dat ze weer zouden verkleuren..
Over een paar dagen zouden ze klaar zijn en heb ik eindelijk nieuwe rolgordijnen ...
Ik wil Crazyme in het bijzonder bedanken voor de tip..!!
Gr Arthur
Alleen crazyme?
Ik ben blij dat het goed afgelopen is, overigens wel een koude douche voor decocay dat ze zo onder hun wettelijke verplichting uit zijn gekomen.
Ik ben blij dat het goed afgelopen is, overigens wel een koude douche voor decocay dat ze zo onder hun wettelijke verplichting uit zijn gekomen.