| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Elektrische doorstroomgeiser heeft telkens reset nodig
-
Loesje1311
Elektrische doorstroomgeiser heeft telkens reset nodig
Beste professionals. Wij, moeder en dochter lieten een elektrische doorstroomgeiser plaatsen in ons vakantie appartement. Wij verhuren dat ook. Er was daarna gedurende twee weken warm water. Toen sprong (eigen) groep er uit. Elektricien vond los draadje. Daarna werkte het weer enkele weken. Nu weer alleen koud water. Niet groep eruit. Na resetten weer warm water. Kan de oorzaak zijn dat op de koude water toevoer erg veel druk staat? Wij hebben die toevoer moeten “knijpen” anders verwarmt het apparaat het niet. Wat kan oorzaak zijn van dat het apparaat het opgeeft? Die hoge koudwaterdruk misschien? Leverancier niet erg behulpzaam....
-
stofzuigertje
Re: Elektrische doorstroomgeiser heeft telkens reset nodig
Merk & Type, ?
ik weet alleen van kleine boilers die wel vaker gebruikt worden maar geen geisers!
ik weet alleen van kleine boilers die wel vaker gebruikt worden maar geen geisers!
-
Loesje1311
POW Multi 11 LCD
-
Loesje1311
Van Wijas. Is kleine geiser.
-
stofzuigertje
Ik lees kleine boiler en zie geen inhoud van warm gehouden water....
Wel 2 jaren garantie dus leverancier moet het oplossen en ik mag niets doen.
Wel is de 380 volt krachtstroom erg veel en dure aansluiting nodig... of heb je een ander type?
Als ze het niet oplossen bij goed aangesloten draden gewoon de koop Ontbinden en geld terug en elders een andere kopen.
De keuken boilers van 5 en 10 liter zijn voordeliger en kunnen op 230 volt dus ook daar voordeel.
Ik zie een onbekend merk en geen NL instructie... zou deze onbekende niet zo snel kiezen.
De verkoper moet dit oplossen.
Wel 2 jaren garantie dus leverancier moet het oplossen en ik mag niets doen.
Wel is de 380 volt krachtstroom erg veel en dure aansluiting nodig... of heb je een ander type?
Als ze het niet oplossen bij goed aangesloten draden gewoon de koop Ontbinden en geld terug en elders een andere kopen.
De keuken boilers van 5 en 10 liter zijn voordeliger en kunnen op 230 volt dus ook daar voordeel.
Ik zie een onbekend merk en geen NL instructie... zou deze onbekende niet zo snel kiezen.
De verkoper moet dit oplossen.
@Stofzuigertje
Het is een doorstroomboiler.
Deze heeft geen reservoir, maar maakt het water direct warm met "warmtespiralen" die om de leiding zitten.
Is veel voordeliger dan een boiler en je hebt geen warmte verlies; het water is met 10 seconden opgewarmd en je bent niet gebonden aan de maximale capaciteit (aantal liters) van een boiler.
Het is een doorstroomboiler.
Deze heeft geen reservoir, maar maakt het water direct warm met "warmtespiralen" die om de leiding zitten.
Is veel voordeliger dan een boiler en je hebt geen warmte verlies; het water is met 10 seconden opgewarmd en je bent niet gebonden aan de maximale capaciteit (aantal liters) van een boiler.
-
Loesje1311
Hi Stofzuigertje, klopt helemaal. De makers, Wijas, zitten in Polen. Via hun site een uitgebreide manual in Engels gedownload. We hebben een aparte groep laten aanleggen ervoor. Ingang installatie is 3x25 Amp. is voldoende voor dit type 11.
We hebben al twee erkende elektriciens er op gehad. Er is gewoon nog te weinig know how met dit soort geisers. Nu met een derde elektricien verder en als het probleem blijft dat de fabriek in Polen aanschrijven. De leverancier (elektrischeboilers.eu) biedt nl. alleen aan terugsturen onder garantie. Dan gaan ze hem nakijken. Maar we hebben de hele zomer gasten en moeten dan eerst een nieuwe bestellen. Die mag niet retour alsdie wordt gebruikt!!! Al met al wordt het een dure grap. Zuiniger willen doen met energie geeft wel een hoop gedoe. Hartelijk dank voor meedenken. Fijne Pinksteren
We hebben al twee erkende elektriciens er op gehad. Er is gewoon nog te weinig know how met dit soort geisers. Nu met een derde elektricien verder en als het probleem blijft dat de fabriek in Polen aanschrijven. De leverancier (elektrischeboilers.eu) biedt nl. alleen aan terugsturen onder garantie. Dan gaan ze hem nakijken. Maar we hebben de hele zomer gasten en moeten dan eerst een nieuwe bestellen. Die mag niet retour alsdie wordt gebruikt!!! Al met al wordt het een dure grap. Zuiniger willen doen met energie geeft wel een hoop gedoe. Hartelijk dank voor meedenken. Fijne Pinksteren
11 kW vermogen is wel behoorlijk veel voor een vakantiehuis. Wat ik me afvraag, hoe is de energie verder op het park geregeld? In sommige vakantieparken zijn de elektrische leidingen namelijk niet echt berekend op een zo hoog vermogen. Dan kan de meterkast wel worden aangepast, maar misschien dat het netwerk in het park het allemaal niet aan kan. Of dat er wat fluctuaties zit in de stroomvoorziening en dat het apparaat daar te gevoelig voor is.
-
stofzuigertje
Op de meeste parken is maar 230 volt en 6 of 10 ampere en dan krijg je met dit soort zware piek gebruikers zeker reset problemen....
En krachtstroom 380 dat ik online vond is ook duurder dan gewone 230 volt aansluiting, niet hoeveel je gebruik maar wat ze leveren tot de woning!
Een kleine 5 liter boiler uit de bouwmarkt met stekker op 230 aansluiten en makkelijk omruilen.... dat is ook wat waard.
Ik zie dit onbekende apparaat voor het eerst en bij opsturen voor garantie lijkt me een kleine 5 liter boiler voor spaardouche met gierige kop of keukenkraan ook voldoende!
Dat is bij elke bouwmarkt in voorraad en bij defect is ruilen meestal mogelijk in de garantie...
En krachtstroom 380 dat ik online vond is ook duurder dan gewone 230 volt aansluiting, niet hoeveel je gebruik maar wat ze leveren tot de woning!
Een kleine 5 liter boiler uit de bouwmarkt met stekker op 230 aansluiten en makkelijk omruilen.... dat is ook wat waard.
Ik zie dit onbekende apparaat voor het eerst en bij opsturen voor garantie lijkt me een kleine 5 liter boiler voor spaardouche met gierige kop of keukenkraan ook voldoende!
Dat is bij elke bouwmarkt in voorraad en bij defect is ruilen meestal mogelijk in de garantie...