LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Tadelakt / Leemstuc op de muur

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Kruus
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2008 17:41

Ervaringen met Tadelakt / Leemstuc op de muur

Ongelezen bericht door Kruus »

Hallo,
Via deze website www.tierrafino.nl geinteresseerd geraakt in bovenstaande produkten. Wij willen in ons nieuw te bouwen huis wanden met een warme uitstraling en op deze website vind ik het er erg mooi uitzien. Ik ben benieuwd naar gebruikerservaringen!!
Alvast bedankt en groet, Jolanda

Olph
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2008 23:51

Re: Ervaringen met Tadelakt / Leemstuc op de muur

Ongelezen bericht door Olph »

Hallo,
Ik kwam zojuist je vraag tegen over bovenstaande.
Tadelakt is een erg mooi product met een prachtig uiterlijk,maar alleen erg duur..... er wordt gesproken over prijzen zo tussen de €300-€400,00
Per M2 .Wat betreft leem stuc...... persoonlijk heb ik er niet veel mee!!om de juiste mensen voor dit soort werk te vinden en de juiste adviezen zou ik even gaan informeren bij het Neerlandsch Stucgilde. www.stucgilde.nl
succes!!

jaapsmolders
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2009 08:30

Re: Ervaringen met Tadelakt / Leemstuc op de muur

Ongelezen bericht door jaapsmolders »

Ik heb er wél wat mee! De structuur van leem is heel rijk van nuances. Enkele wanden in ons huis hebben we laten afwerken met leem en bij sommige wanden hebben we die jongen van dex afbouw www.dexhomeprojects.nl er ook wat van dat paarlemoer schelpzand in laten verwerken. Heel mooi! Leem is welliswaar iets kwetsbaarder dan gewoon stucwerk, maar het blijkt in de praktijk dat je eigenlijk nooit tegen een muur staat te beuken. Bovendien als er iets stuk gaat is herstellen we het gewoon zelf met een mesje en een spons. Dat gaat heel gemakkelijk.

Gesloten