LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 feb 2011 18:36
EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Geachte heer/ mevrouw,
Zou graag willen weten, vanwege enkele terugkerende ervaringen met slechte online aankopen, waar een klant op moet letten bij ontvangst van een online bestelde product, lettende op mankementen (zoals 2dehands producten, niet nieuwstaat, of mogelijke, niet met het blote oog waar te nemen, op lange of korte termijn te ontstane schade: niet het bestelde te ontvangen, maar iets anders, indien het hier om een boormachine gaat black & decker KD975KA) < electronische producten en indien ervaringen met andere producten graag ook een reactie >
Hoe lang te testen of op wat voor manieren of waar naar te kijken, of waar op te letten, om te weten te komen of het om een nieuwstaat gaat of om een tweedehands of mogelijk op termijn onderliggende schade, die verschijnt, na in ontvangst name van deze bestelling en in gebruik name van het product. Het is een elektronische product en hoe weet een klant of het om een nieuwe product gaat of om een oude (gebruikte/ tweedehands/ gerepareerde (geprepareerd voor verkoop) en doorverkochte schadeartikel ?
Heeft een klant bepaalde kennis nodig of apperatuur om vast te kunnen stellen of het (indien op bepaalde manieren geprepareerd voor verkoop) of het om nieuwstaat gaat of om een tweedehands product/ of gerepareerde product ?
Ik dank U alvast voor de te nemen moeite en hoop een spoedig antwoord van U te mogen ontvangen.
Hoogachtend,
preschwinchi
Zou graag willen weten, vanwege enkele terugkerende ervaringen met slechte online aankopen, waar een klant op moet letten bij ontvangst van een online bestelde product, lettende op mankementen (zoals 2dehands producten, niet nieuwstaat, of mogelijke, niet met het blote oog waar te nemen, op lange of korte termijn te ontstane schade: niet het bestelde te ontvangen, maar iets anders, indien het hier om een boormachine gaat black & decker KD975KA) < electronische producten en indien ervaringen met andere producten graag ook een reactie >
Hoe lang te testen of op wat voor manieren of waar naar te kijken, of waar op te letten, om te weten te komen of het om een nieuwstaat gaat of om een tweedehands of mogelijk op termijn onderliggende schade, die verschijnt, na in ontvangst name van deze bestelling en in gebruik name van het product. Het is een elektronische product en hoe weet een klant of het om een nieuwe product gaat of om een oude (gebruikte/ tweedehands/ gerepareerde (geprepareerd voor verkoop) en doorverkochte schadeartikel ?
Heeft een klant bepaalde kennis nodig of apperatuur om vast te kunnen stellen of het (indien op bepaalde manieren geprepareerd voor verkoop) of het om nieuwstaat gaat of om een tweedehands product/ of gerepareerde product ?
Ik dank U alvast voor de te nemen moeite en hoop een spoedig antwoord van U te mogen ontvangen.
Hoogachtend,
preschwinchi
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Bij slechte ervaringen heb ik 1 tip : niet meer doen.
Succes met je marktonderzoek.
Succes met je marktonderzoek.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 feb 2011 18:36
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
bedankt voor uw reactie crazyme, zal het onthouden. Een reactie graag indien een klant, na een heldere uitleg van een winkel betreffende bestelling en excuses, alsnog besluit over te gaan op een optie: vervanging van beschadigde/ verbruikte artikel ? Qua ontvangst en in gebruik name/ testen en daar gaat het mij om. Het gaat om een klant (-en), die een product ontvangen, waarbij gelet moet worden, dat hier niet gaat om experts of kundige klanten. Graag meer reacties, waarbij uw reactie welgeplaatst is, maar veel tekort doet aan de klanten met ontvangen producten (elektrisch ---> meestal een check/ let op lijst benodigd) en bij een marktonderzoek is pas sprake, wanneer men spreekt van door bedrijven ingeschakelde mankracht met resources ter bevordering van een verkoopplan of iets in die richting van verkoop en producten, maar het hoeft niet per sé verkoop te zijn. Indien u de vraag goed zou hebben gelezen gaat het hier om klanten, degene die producten ontvangen, waaronder Preschwinchi.
Bedrijven waarbij de verkoop niet goed zit en door mekaar wordt gehaald met andere afdelingen of iets dergelijks hebben géén baat middels deze vraag. Alleen klanten en bedrijven, die goede ervaringen willen opdoen of verwerken middels aankopen of verkopen.
alvast bedankt voor de door u genomen moeite en nog te nemen moeite.
Hoogachtend,
preschwinchi
Bedrijven waarbij de verkoop niet goed zit en door mekaar wordt gehaald met andere afdelingen of iets dergelijks hebben géén baat middels deze vraag. Alleen klanten en bedrijven, die goede ervaringen willen opdoen of verwerken middels aankopen of verkopen.
alvast bedankt voor de door u genomen moeite en nog te nemen moeite.
Hoogachtend,
preschwinchi
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Bent u wel helemaal nuchter ?
Ik lees wel eens warrige verhalen, deze staat toch wel in de top tien.
Ik lees wel eens warrige verhalen, deze staat toch wel in de top tien.
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Als je nu eens in normaal duidelijk Nederlands tot de kern wil komen?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 feb 2011 18:36
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
bedankt voor de reacties. In wat simpelere taalgebruik:
je bestelt iets online en wanneer je het ontvangt, wil je weten (electrische artikelen), of deze nieuw zijn, dus nooit gebruikt. Bij bepaalde artikelen weet je het, sinds deze ingepakt zijn en de verpakking dicht is of er is een zegel dat niet is gebroken.
Bij bepaalde produkten weet jet het niet, zoals b.v. het geval bij boormachines of andere apperaten. Hoe kan men van elektrische produkten achterhalen of deze niet gebruikt zijn en door zijn verkocht, maar dat je als koper/ klant eerste bent voor die bestelling ?
Bij b.v. het kopen van een auto is dat in één keer te achterhalen, maar bij bepaalde producten is dat niet het geval of vergis ik mij hierin.
Is er een register online waar men terecht kan om gegevens op te vragen na ontvangst van een bestelling ? Zijn er manieren om electrische producten te onderwerpen aan een check, om te weten te komen of deze nieuw zijn of gebruikt (tweedehands) ?
Als je vraagt krijg je als antwoord bel de retailer of winkel of verkoper waar je het product hebt gekocht, maar die gaat je (in bepaalde gevallen, wanneer deze je wat wilt aansmeren) niet vertellen of het om een nieuwe produkt gaat of niet.
Vandaar mijn vraag vanaf de ontvangst van een bestelling: uitpakken en gewoon gebruiken of zijn er manieren, om te weten te komen of je nou daadwerkelijk een nieuw produkt in je handen hebt gehad of niet. Zoals b.v. aan de hand van serienummers van het produkt of op andere manieren.
Graag reacties op het voorgaande. Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
MVG
je bestelt iets online en wanneer je het ontvangt, wil je weten (electrische artikelen), of deze nieuw zijn, dus nooit gebruikt. Bij bepaalde artikelen weet je het, sinds deze ingepakt zijn en de verpakking dicht is of er is een zegel dat niet is gebroken.
Bij bepaalde produkten weet jet het niet, zoals b.v. het geval bij boormachines of andere apperaten. Hoe kan men van elektrische produkten achterhalen of deze niet gebruikt zijn en door zijn verkocht, maar dat je als koper/ klant eerste bent voor die bestelling ?
Bij b.v. het kopen van een auto is dat in één keer te achterhalen, maar bij bepaalde producten is dat niet het geval of vergis ik mij hierin.
Is er een register online waar men terecht kan om gegevens op te vragen na ontvangst van een bestelling ? Zijn er manieren om electrische producten te onderwerpen aan een check, om te weten te komen of deze nieuw zijn of gebruikt (tweedehands) ?
Als je vraagt krijg je als antwoord bel de retailer of winkel of verkoper waar je het product hebt gekocht, maar die gaat je (in bepaalde gevallen, wanneer deze je wat wilt aansmeren) niet vertellen of het om een nieuwe produkt gaat of niet.
Vandaar mijn vraag vanaf de ontvangst van een bestelling: uitpakken en gewoon gebruiken of zijn er manieren, om te weten te komen of je nou daadwerkelijk een nieuw produkt in je handen hebt gehad of niet. Zoals b.v. aan de hand van serienummers van het produkt of op andere manieren.
Graag reacties op het voorgaande. Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
MVG
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Nee, gebruik je ogen! Pas als je kunt bewijzen dat een product niet nieuw is, heb je een verhaal. Tot dat moment ga je er maar vanuit dat het product nieuw enongebruikt is.Zijn er manieren om electrische producten te onderwerpen aan een check, om te weten te komen of deze nieuw zijn of gebruikt
Kultopic trouwens.....
en je quasi-intelligent taalgebruik slaat nergens op...
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Nee, je kunt nergens achterhalen of je boor nieuw is.
Als je een tweedehands artikel koopt is het per definitie niet nieuw.
Of het ongebruikt is, is nog veel moelijker dan NIET te achterhalen.
Je koopt iets tweedehands en dan moet je de verkoper op zijn/haar mooie ogen geloven dat het niet gebruikt is.
Als je zeker wilt weten dat je product niet gebruikt en splinter nieuw is, zit er maar een ding op.
Namelijk je boor bij de bouwmarkt kopen en niet op Marktplaats.
En dat is eigelijk nog geen garantie.
Als je een tweedehands artikel koopt is het per definitie niet nieuw.
Of het ongebruikt is, is nog veel moelijker dan NIET te achterhalen.
Je koopt iets tweedehands en dan moet je de verkoper op zijn/haar mooie ogen geloven dat het niet gebruikt is.
Als je zeker wilt weten dat je product niet gebruikt en splinter nieuw is, zit er maar een ding op.
Namelijk je boor bij de bouwmarkt kopen en niet op Marktplaats.
En dat is eigelijk nog geen garantie.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 17 feb 2011 18:36
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
bedankt voor jullie reacties
het is iets, dat heel erg belangrijk is. Belangrijker dan men denkt. De taalgebruik zegt het al. Veel wordt over het hoofd gezien. Het gaat dus om online producten aanschaffen en dan niet alleen van marktplaats, maar van andere online winkels.
Deze zeker niet op één lijn op te noemen, want ze zijn niet gelijk aan tweedehands winkels, maar er zou toch wel een check moeten zijn ergens waar klanten deze kunnen onderwerpen aan wat checks of onderzoeken, middels een register of iets dergelijks.
Nummers die op producten staan, worden toch niets voor niets erop gedrukt door fabriekanten en vandaar een soort van track & trace voor produkten en als je ze dan als koper/ klant online besteld en ontvangt weet of ze nieuw zijn of tweedehands artikelen.
Bouwmarkten of artikelen voor wat voor gebruik dan ook, kan men online bestellen tegenwoordig en dat is toch wel hetzelfde als wanneer je de winkel betreedt, je verwacht een soortgelijke aankoop te maken, als dat je een winkel binnen gaat en zeker met alle software en techniek van dien is dat bij bepaalde winkels wel het geval. Dat je 360 graden kan winkelen.
Bij produkten hoor je niet gewoon aan te nemen dat deze nieuw zijn en verder te gaan alsof dat het gval is, maar wanneer je als klant bij een online winkl wat koopt, dat nieuw moet zijn, dat ook nieuw moet zijn en een check of iets in die richting (controle middels registratie van de niets voor niets bedrukte artikelen) , zou een heel erg klantvriendelijke stap zijn richting klanten, vanwege allerlei ellende die je her en der tegenkotm op deze en andere sites en dan gaat het niet alleen om de vraag die hier wordt gesteld : hoe te weten of een ontvangen artikel, die je online had besteld, nieuw is of niet (en dan spreek ik niet over marktplaats, waar allerlei artikelen worden verkocht van nieuwstaat tot een bepaalde gebruiskduur) ?
Heel wat processen online worden makkelijker en helderder voor winkels en kopers. Wat heel makkelijk en soepel en snel gaat, tegenwoordig, is het betalen voor artikelen middels (allerlei manieren/ processen), maar wanneer de klant met problemen komt te zitten, dan is het niet altijd, een ellende van dien.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite en graag a.u.b. reacties. Er moeten zeker manieren zijn om electrische apperaten middels wat kennis en manieren te herkennen, of het om nieuwe of gebruikte artikelen gaat.
het is iets, dat heel erg belangrijk is. Belangrijker dan men denkt. De taalgebruik zegt het al. Veel wordt over het hoofd gezien. Het gaat dus om online producten aanschaffen en dan niet alleen van marktplaats, maar van andere online winkels.
Deze zeker niet op één lijn op te noemen, want ze zijn niet gelijk aan tweedehands winkels, maar er zou toch wel een check moeten zijn ergens waar klanten deze kunnen onderwerpen aan wat checks of onderzoeken, middels een register of iets dergelijks.
Nummers die op producten staan, worden toch niets voor niets erop gedrukt door fabriekanten en vandaar een soort van track & trace voor produkten en als je ze dan als koper/ klant online besteld en ontvangt weet of ze nieuw zijn of tweedehands artikelen.
Bouwmarkten of artikelen voor wat voor gebruik dan ook, kan men online bestellen tegenwoordig en dat is toch wel hetzelfde als wanneer je de winkel betreedt, je verwacht een soortgelijke aankoop te maken, als dat je een winkel binnen gaat en zeker met alle software en techniek van dien is dat bij bepaalde winkels wel het geval. Dat je 360 graden kan winkelen.
Bij produkten hoor je niet gewoon aan te nemen dat deze nieuw zijn en verder te gaan alsof dat het gval is, maar wanneer je als klant bij een online winkl wat koopt, dat nieuw moet zijn, dat ook nieuw moet zijn en een check of iets in die richting (controle middels registratie van de niets voor niets bedrukte artikelen) , zou een heel erg klantvriendelijke stap zijn richting klanten, vanwege allerlei ellende die je her en der tegenkotm op deze en andere sites en dan gaat het niet alleen om de vraag die hier wordt gesteld : hoe te weten of een ontvangen artikel, die je online had besteld, nieuw is of niet (en dan spreek ik niet over marktplaats, waar allerlei artikelen worden verkocht van nieuwstaat tot een bepaalde gebruiskduur) ?
Heel wat processen online worden makkelijker en helderder voor winkels en kopers. Wat heel makkelijk en soepel en snel gaat, tegenwoordig, is het betalen voor artikelen middels (allerlei manieren/ processen), maar wanneer de klant met problemen komt te zitten, dan is het niet altijd, een ellende van dien.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite en graag a.u.b. reacties. Er moeten zeker manieren zijn om electrische apperaten middels wat kennis en manieren te herkennen, of het om nieuwe of gebruikte artikelen gaat.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Het is waarschijnlijk één van de volgende mogelijkheden:
a) We worden in het ooitje genomen;
b) Iemand oefent zijn Nederlandse schrijfvaardigheden;
c) De stukken zijn geschreven in een andere taal en via een online translator vertaald.
Ik ga voor optie c.
a) We worden in het ooitje genomen;
b) Iemand oefent zijn Nederlandse schrijfvaardigheden;
c) De stukken zijn geschreven in een andere taal en via een online translator vertaald.
Ik ga voor optie c.
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Die manieren zijn er misschien wel, maar heeft u enig idee wat dat gaat kosten?preschwinchi schreef: Er moeten zeker manieren zijn om electrische apperaten middels wat kennis en manieren te herkennen, of het om nieuwe of gebruikte artikelen gaat.
Dan moet dus eerst een soort databank opgezet worden, met de door u aangehaalde nummers die op de apparaten/machines staan.
Dat is een dusdanig omvangrijke klus, dat dit dus niet te doen is.
Als dat al te doen zou zijn, zouden dus óf bij de fabrikant mensen de hele dag die nummers in een online databank moeten gaan zetten, óf bij de winkelier.
Bij de winkelier moeten dan de apparaten/machines eerst ook nog uitgepakt worden.
De mensen die dit gaan doen, moeten ook betaald worden.
Dan zijn er nog een hoop technische vragen.
Wie gaat die online databank beheren? Wie kunnen er allemaal dingen in de databank zetten? Wie gaat het betalen? Hoe voorkom je fraude?
Goedkoper (ook voor de klant, waar de kosten voor dit grapje terecht zullen komen) voor de klant is dus, goed uit je doppen kijken waar je iets bestelt en pas als er ook daadwerkelijk problemen zijn aan de bel trekken.
Aannemen dat er gebruikte spullen als nieuw verkocht worden en prefentief een soort databank opzetten is veel en veel te omslachtig en duur.
Want door dit soort maatregelen kost de boor waar je eerst bijvoorbeeld € 150,- voor betaalde, ineens € 200,-.
Sympathiek plan, maar in mijn ogen niet realiseerbaar.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Dit is een beetje een onzin topic.
Het gaat over gebruiksvoorwerpen. Als deze gebruikt worden, krijgen ze gebruikssporen.
Het is vrij eenvoudig te zien of een boormachine, decoupeerzaag, schuurmachine, cirkelzaag en soortgelijk artikelen zijn gebruikt.
De bedieningsknoppen, zaagblad of schuurvlak vertonen dan immers kleine gebruiksbeschadigingen.
Vaak hebben de kartonnen verpakkingen ook een sluiting die je eenmalig moet forceren om het product eruit te pakken
Gewoon even goed naar alles kijken, dan weet je meer dan met welk track-trace nummer dan ook.
Het gaat over gebruiksvoorwerpen. Als deze gebruikt worden, krijgen ze gebruikssporen.
Het is vrij eenvoudig te zien of een boormachine, decoupeerzaag, schuurmachine, cirkelzaag en soortgelijk artikelen zijn gebruikt.
De bedieningsknoppen, zaagblad of schuurvlak vertonen dan immers kleine gebruiksbeschadigingen.
Vaak hebben de kartonnen verpakkingen ook een sluiting die je eenmalig moet forceren om het product eruit te pakken
Gewoon even goed naar alles kijken, dan weet je meer dan met welk track-trace nummer dan ook.
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Nee hoor, ik heb me er nooit druk over gemaakt en ik ben ook niet van plan dat te veranderen.preschwinchi schreef:bedankt voor jullie reacties
het is iets, dat heel erg belangrijk is.
Succes met je strijd tegen windmolens.
Re: EXPERT/ ERVAREN/ HERKENNENDE REACTIES A.U.B. Z.S.M.
Gezien uw wereldvreemde taalgebruik verbaasd het me niets dat U gebruikte machines koopt in de veronderstelling nieuwe gekocht te hebben.
U behoeft deskundige hulp.
U behoeft deskundige hulp.