LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur hypotheek offerte aanvragen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Tinkel82

Factuur hypotheek offerte aanvragen

Ongelezen bericht door Tinkel82 »

Hoi, even een vraag. Mijn vriend en ik hebben een gaaf huis gezien en willen dit kopen. We hebben bij 3 adviseurs om advies gevraagd qua hypotheek. Met 1 gaan we in zee. Dit hebben we vooraf tegen alle adviseurs gezegd. Nu hebben we de keus gemaakt en dus 2 van hen afgezegd. Wat schetst mijn verbazing: ik krijg van 1 van hen een factuur van €540,-- ( incl btw) voor het opmaken klantprofiel en aanvragen hypotheekofferte!!! Dat is niet gezegd tijdens ons gesprek en op hun eigen site staat dat we pas iets moeten betalen als we akkoord gaan met hun aangeboden dienst. We hebben niets getekend en hebben mondeling ook niets afgesproken over de kosten. Ik ga de factuur niet betalen, want ik vind het belachelijk!!! Sta ik in mijn recht?? Wat kan ik hiermee doen??

kweenie

Re: Factuur hypotheek offerte aanvragen

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je niets hebt afgesproken met de adviseur en hij heeft ook niets gezegd over de kosten, dan lijkt het mij niet dat je die kosten hoeft te betalen.

Er is wel steeds meer een trend dat mensen alleen willen betalen voor de diensten die ze afnemen en voor de uren die de adviseur er in stopt, en dat er niet meer een x-bedrag aan de adviseur vanuit de geldverstrekker wordt betaald. Keerzijde daarvan is dat mensen dus óók steeds vaker voor een los advies zullen moeten gaan betalen, want ook voor die uren zul je dan moeten gaan betalen. Ook al zou je daar de hypotheek niet afnemen. Maar vanuit de adviseur moet daar dan vooraf wel duidelijkheid over zijn. Dat is er in dit geval blijkbaar niet geweest, dus lijkt het mij niet dat je voor die tijd zult moeten betalen.

Gesloten