LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra warmteservice faalt keer op keer

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
famkoopman

Feenstra warmteservice faalt keer op keer

Ongelezen bericht door famkoopman »

Wij huren al jaren een ketel via Feenstra.
In het begin een prima service tot een paar maanden geleden.
Omdat er een defect in onze nieuwe thermostaat van feenstra zat hadden we geen verwarming.
We hebben op 28 nov een afspraak gemaakt waar helaas niemand is komen opdagen, geen brief telefoon of wat dan ook. Na een paar dagen zelf gebeld. Foutje stond niet goed in de agenda aldus medewerker van feenstra. Kan natuurlijk gebeuren. Nieuwe afspraak gemaakt en u raad het al wederom niemand geweest. Gebeld en bleek niet goed in het systeem te staan. Tweede dag onnodig thuis gezeten. Toen ik mijn ongenoegen uitte was de medewerker begripvol, ik wilde mn contract opzeggen en werd doorverbonden. Kreeg doodleuk te horen dat me dat 1700 euro ging kosten. Niet normaal natuurlijk. Een dag later alsnog uitgepraat want het was nog steeds koud in huis. We zouden voor de twee dagen een compensatie krijgen van jawel....24 euro. Moet nog steeds gestort worden maar dat daar gelaten.
Er kwam een nieuwe afspraak en dit ging goed. De thermostaat moest vervangen worden en dat viel onder de garantie. We maakten een afspraak voor woensdag maar wie er kwam.....juist geen feenstra. Wederom gebeld....stond voor donderdag in het systeem. Dan werken we allebei dus onmogelijk. Wederom afspraak gemaakt nu voor maandag. Monteur zou smiddags komen. Kreeg een brief in de deur dat ze om 10 ujr geweest waren. Afspraak 4 niet nagekomen. Alsnog de dag erna gekomen en alles geregeld. Krijg ik vandaag 16 januari een brief met factuur. 45 euro kosten ivm niet aanwezig zijn op de dag van de afspraak!
Ik ben niet snel ontevreden maar wie haalt het lef in zn lijf om een consument zo ontzettend te grazen te nemen. Ik betaal 42 euro per maand en word zo ontzettend slecht behandeld.
Nu toch besloten gerechtelijke stappen te ondernemen. Een contract bestaat uit 2 partijen die samen een overeenkomst hebben. Ik ben alleen de enige die zich aan de afspraak houd.
Iemand tips?

Slobberbone

Re: Feenstra warmteservice faalt keer op keer

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Nooit gedacht voor het afsluiten 42 euro p/m is best veel ik koop zelf een ketel ?

prem

Ongelezen bericht door prem »

Ik sluit me bij Slobberbone aan. En de rekening van 45 niet betalen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Tips? [Ongefundeerde bewering verwijderd door de Moderator] zo gauw mogelijk de deur wijzen.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jan 2015 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je bewijs hebt van de afspraken kun je het Contract Ontbinden zonder E1700 te betalen voor de rest van de lease contract.

Wel mogen ze de ketel weghalen want die is 12 jaren lang hun eigendom.
Maar waarom zeggen ze niet even hoe je handmatig je huis warm kunt krijgen...
De draden even los bij thermostaat en tegen elkaar dus dan word je huis net zo heet als je wilt...
En bij op temperatuur weer los halen....

Gezien de kosten had je beter zelf een thermostaat kunnen kopen en schroeven want die snipperdagen worden niet vergoed helaas...

feenstramede

Ongelezen bericht door feenstramede »

famkoopman schreef:Wij huren al jaren een ketel via Feenstra.
In het begin een prima service tot een paar maanden geleden.
Omdat er een defect in onze nieuwe thermostaat van feenstra zat hadden we geen verwarming.
We hebben op 28 nov een afspraak gemaakt waar helaas niemand is komen opdagen, geen brief telefoon of wat dan ook. Na een paar dagen zelf gebeld. Foutje stond niet goed in de agenda aldus medewerker van feenstra. Kan natuurlijk gebeuren. Nieuwe afspraak gemaakt en u raad het al wederom niemand geweest. Gebeld en bleek niet goed in het systeem te staan. Tweede dag onnodig thuis gezeten. Toen ik mijn ongenoegen uitte was de medewerker begripvol, ik wilde mn contract opzeggen en werd doorverbonden. Kreeg doodleuk te horen dat me dat 1700 euro ging kosten. Niet normaal natuurlijk. Een dag later alsnog uitgepraat want het was nog steeds koud in huis. We zouden voor de twee dagen een compensatie krijgen van jawel....24 euro. Moet nog steeds gestort worden maar dat daar gelaten.
Er kwam een nieuwe afspraak en dit ging goed. De thermostaat moest vervangen worden en dat viel onder de garantie. We maakten een afspraak voor woensdag maar wie er kwam.....juist geen feenstra. Wederom gebeld....stond voor donderdag in het systeem. Dan werken we allebei dus onmogelijk. Wederom afspraak gemaakt nu voor maandag. Monteur zou smiddags komen. Kreeg een brief in de deur dat ze om 10 ujr geweest waren. Afspraak 4 niet nagekomen. Alsnog de dag erna gekomen en alles geregeld. Krijg ik vandaag 16 januari een brief met factuur. 45 euro kosten ivm niet aanwezig zijn op de dag van de afspraak!
Ik ben niet snel ontevreden maar wie haalt het lef in zn lijf om een consument zo ontzettend te grazen te nemen. Ik betaal 42 euro per maand en word zo ontzettend slecht behandeld.
Nu toch besloten gerechtelijke stappen te ondernemen. Een contract bestaat uit 2 partijen die samen een overeenkomst hebben. Ik ben alleen de enige die zich aan de afspraak houd.
Iemand tips?
Geachte familie Koopman,

Onze oprechte excuses voor de gang van zaken, dit is niet de kwaliteit waar wij voor staan. Graag willen wij uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. Wat betreft de kosten voor het afkopen, dit is vrijwel zeker in verband met het feit dat het een huurtoetsel betreft, wat niet wegneemt dat dit veel geld is. Wij sturen u een privébericht met verzoek om contactgegevens zodat we dit intern goed kunnen nalopen en mogelijk een passende oplossing vinden.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik herken deze issues zelf niet - maar heb wel meegemaakt dat bij een storing (defect warmtewisselaar) de hoofdmonteur niet wist dat Remeha hier 10 jaar garantie op gaf (ketel zelf was 8 jaar oud).
Het advies was dus "vervangen / nieuwe ketel".

Okay - die is zuiniger dan de vorige - maar toch heel vreemd dat Feenstra dit over producten die men zelf levert niet weet - en ook geen respons geeft n.a.v. de klanttevredenheidsenquete waar ik dit ook heb aangegeven.

Gesloten