LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen groeigarantie bij Kuus Bomen-en Plantencentrum Kesteren
-
geen groeigarantie bij Kuus Bomen-en Plantencentrum Kesteren
Vorig jaar hebben we op 6 maart bij bovengenoemd bedrijf 2 perebomen gekocht (oude, zeer karakteristiek). De verkoper vertelde erbij dat ze het 1e jaar niets zouden doen, maar het volgende jaar zou het helemaal goed komen. Zoals voorspeld deden ze vorig jaar niets, maar voor ons geen reden tot paniek, dit was immers voorspeld. Dit jaar doen ze nog steeds niets, dus heb ik contact gezocht via de mail met het bedrijf. De verkoper had ons nl. drainageslang meeverkocht, zodat we groeigarantie op de bomen zouden hebben. Vandaar dat ik 23 maart jl. via de mail contact heb gezocht met het bedrijf, wat ze voor ons konden doen. Op 5 april jl. kreeg ik een kort mailtje terug dat het onze eigen schuld was, want we wilden geen groeigarantie. We hadden nl. ook boompalen en boomband mee moeten kopen, maar de bomen zijn al zeker zo'n 20 jaar oud en volgens de verkoper had dat geen zin. Na nog wat heen en weer gemail en uiteindelijk een telefoongesprek blijft mijnheer Kuus erbij dat wij geen recht hebben op groeigarantie en dan zijn we te laat voor de garantie, dan moeten we maar komen om de verkoper te confronteren, zodat hij deze kan ontslaan enz. enz. maar wij zijn 250 euro armer en 2 dode perebomen rijker. Mijnheer Martijn Kuus heeft ons 28% korting aangeboden als we 2 nieuwe soortgelijke perebomen bij hem kopen, maar u begrijpt dat ik het een te groot risico vind om nogmaals te lopen. Wij hebben hem gevraagd als compromis 1 pereboom te schenken, maar hij heeft per mail gevraagd niet meer te reageren, omdat hij klaar met ons is. Voor goede service moet je dus niet bij "Kuus bomen en plantencentrum" Broekdijk 46a te Kesteren zijn !!!
Re: geen groeigarantie bij Kuus Bomen-en Plantencentrum Kesteren
Wat houdt zo'n groeigarantie eigenlijk in? En misschien belangrijker nog: wat zijn de voorwaarden? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat niet iedere grond geschikt is voor perenbomen (ik weet het niet, ik heb geen verstand van bomen).
Karbetje, heb je ze wel genoeg water gegeven ? Wij hebben ook oude perenbomen in grote kuipen staan. Deze hebben op een zonnige dag elke dag 2 emmers water nodig.
Als je dat een paar dagen vergeet of je gaat op vakantie zonder oppas te regelen gaan ze natuurlijk dood !
Ook in de volle grond hebben ze de eerste jaren veel water nodig omdat hun wortels door het verplanten veel schade hebben opgelopen.
Ik denk dat ze gewoon te weinig water gehad hebben. Zeker in combinatie met een zandige grond.
Als je dat een paar dagen vergeet of je gaat op vakantie zonder oppas te regelen gaan ze natuurlijk dood !
Ook in de volle grond hebben ze de eerste jaren veel water nodig omdat hun wortels door het verplanten veel schade hebben opgelopen.
Ik denk dat ze gewoon te weinig water gehad hebben. Zeker in combinatie met een zandige grond.
Hallo,
Ik was even aan het googelen voor informatie over bomen en kwam dit bericht tegen en ben daar eigenlijk verbaast over. Wij hebben in 2008 op advies van mijn zwager ook verschillende bomen gekocht bij Kuus waarvan er 1 het niet deed. Er is toen iemand langs geweest om te komen kijken en er is vervolgens keurig een nieuwe boom kosteloos gebracht. Ditzelfde heeft mijn zwager ook gehad toen er wat haagbeuken waren uitgevallen.
Ik zal dit bericht ook eens doorgeven aan Martijn Kuus, ik heb altijd goed contact gehad.
Groeten Johan
Ik was even aan het googelen voor informatie over bomen en kwam dit bericht tegen en ben daar eigenlijk verbaast over. Wij hebben in 2008 op advies van mijn zwager ook verschillende bomen gekocht bij Kuus waarvan er 1 het niet deed. Er is toen iemand langs geweest om te komen kijken en er is vervolgens keurig een nieuwe boom kosteloos gebracht. Ditzelfde heeft mijn zwager ook gehad toen er wat haagbeuken waren uitgevallen.
Ik zal dit bericht ook eens doorgeven aan Martijn Kuus, ik heb altijd goed contact gehad.
Groeten Johan
Groeigarantie is nonsense. Of iets groeit hangt niet in de eerste plaats van de leverancier af, maar van de koper.
Laatst gewijzigd door W. Klein op 04 okt 2012 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.