LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] geluidsoverlast winkel

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
SX-Superfly

geluidsoverlast winkel

Ongelezen bericht door SX-Superfly »

Ik woon boven een winkel, mijn woonkamer zit direct boven de ingang. De ingang van de winkel werkt door middel van gemotoriseerde automatisch openslaande deuren. Als de deuren open en/of dicht gaan is de motor actief. De motor hoor ik ontzettend goed in mijn woonkamer, dit geeft erg veel geluidsoverlast.

Ik heb inmiddels meerdere klachtbrieven geschreven, de filiaalmanager is bij mij 'op bezoek' geweest en heeft de geluidsoverlast ook geconstateerd. De winkel erkent de geluidsoverlast dus.

Er zijn al meerdere monteurs bij de winkeldeuren geweest met de bedoeling de geluidsoverlast tegen te gaan, echter zonder resultaat.

Een aantal keren heb ik gebeld met de winkel met de vraag of de motoren van de automatisch deuren uit konden worden gezet zodat de klanten de deur met de hand kunnen openen en de deuren dus niet automatisch open gaan. Hieraan geeft de winkel geen gehoor.

Wat kan ik verder nog doen? Ik wil dat de geluidsoverlast stopt omdat mijn woonplezier slinkt met deze ontzettend irritante overheersende geluidsoverlast.

VioletPrue

Re: geluidsoverlast winkel

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De motor uitzetten lijkt mij geen optie.
Hoe komt dan iemand met een kinderwagen, rollator of rolstoel de winkel in?
Die kunnen lang niet allemaal én hun wagen/rollator/rolstoel duwen én de deur (met zware dranger waarschijnlijk?) openduwen.
Het is heel vervelend dat u geluisoverlast heeft.
Ik denk dat u misschien met de eigenaar van het pand en de winkel om tafel moet om over bijvoorbeeld isolatie van het plafond van de winkel (of uw vloer) te praten.
Veel meer kunt u denk ik niet verwachten.
Heel veel succes!

SX-Superfly

Ongelezen bericht door SX-Superfly »

Dat begrijp ik allemaal wel, die punten kaart de filiaalmanager ook aan. Echter bij winkelketens in de buurt zoals de Bijenkorf en V&D werken ze niet eens met automatisch openslaande deuren maar met bijvoorbeeld een ronddraaiende 'sluis' deur. De deuren permanent open zetten zou ook kunnen echter klaagt het personeel dan over de kou als ze achter de kassa werken. Een blower boven de ingang waar warme lucht uit stroomt, wat je bij erg veel winkels ziet, is dan een optie.

Isolatie zou ook kunnen, ik blijf de filiaalmanager gewoon lastig vallen want ik wil dat er een oplossing komt.

Kan ik juridisch iets beginnen?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Isolatie zou ook kunnen, ik blijf de filiaalmanager gewoon lastig vallen want ik wil dat er een oplossing komt.
Snap dat het niet prettig is maar met lastig vallen is het niet de juiste insteek. Alsnog een poging wagen om samen om de tafel te gaan zitten?

Denk dat je juridisch niet veel kan doen ,neem aan dat de winkel er al was voor je er ging wonen?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

SX-Superfly schreef:Dat begrijp ik allemaal wel, die punten kaart de filiaalmanager ook aan. Echter bij winkelketens in de buurt zoals de Bijenkorf en V&D werken ze niet eens met automatisch openslaande deuren maar met bijvoorbeeld een ronddraaiende 'sluis' deur. De deuren permanent open zetten zou ook kunnen echter klaagt het personeel dan over de kou als ze achter de kassa werken. Een blower boven de ingang waar warme lucht uit stroomt, wat je bij erg veel winkels ziet, is dan een optie.

Kan ik juridisch iets beginnen?
Wacht even, dus omdat u last heeft van het geluid (dat enigzins in te schatten is als je boven een winkel woont, het is geen museum waar het muisstil moet zijn) moet de eigenaar van het pand/de winkel enorme investeringen doen?
Deuren vervangen klinkt simpel, maar de hele pui zal moeten worden aangepast.
Kan u trouwens schade en ellende opleveren, want het is ook uw (gehuurde) pui.
Dus als er iets mis gaat, heeft u een mooie doorzonwoning!
En de deuren permanent open met een blower er boven, gaat u de rekening van de blower betalen?
Die warme lucht die eruit komt is niet gratis!
Ik vind niet dat u erg constructief denkt.
U vindt dat de winkelier het maar moet oplossen, maar dat ben ik niet helemaal met u eens.
Of u juridisch iets kan doen?
Waarschijnlijk wel.
Als u de zaak eens voorlegt aan het Juridisch Loket ( http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx ) weet u meer.
Zij kunnen u vast wel (vaak gratis) op weg helpen.
Ook kunt u bellen met uw rechtsbijstandsverzekeriong als u die heeft.
Al hoop ik dat het niet zo ver hoeft te komen.
Veel succes!

ciske

@VP denk het toch niet , als het al een bestaande winkel was, dan had TS het van te voren kennen weten.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik ben het in grote lijnen met VP eens en zijn een aantal aangedragen oplossing onrealistisch hoge investeringen. Een draaideur bijvoorbeeld neemt ook weer m2 winkelruimte weg en moet de hele pui eventje vervangen worden. Misschien is het in dat gebouw niet mogelijk er een te plaatsen. Een warme lucht blower boven de deur is misschien ook niet mogelijk in dat plafond. Er moet wel wat ruimte boven het plafond voor moeten zijn. Of wil u het ding dwars door het plafond met de bovenkant in uw woning hebben zitten ? Daarbij zijn het energievreters van de bovenste toren.
ciske schreef:@VP denk het toch niet , als het al een bestaande winkel was, dan had TS het van te voren kennen weten.
Ligt een beetje aan de mate van overlast. Als de winkel er al zat, moet de bewoner zeker enige mate van overlast voor lief nemen. Daarbij zal men als bewoner overdag ook wat meer overlast voor lief moeten nemen. Ik neem even aan dat de winkel redelijk normale openingstijden heeft. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze alles voor lief moet nemen. Maarja dat kunnen we hier op een forum eigenlijk niet beoordelen.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

tegen kou is te kleden..

als bij ons de winkel open is is er zelfs geen deur om dicht te doen en ik sta als ik een klant help met afrekenen naast de opening

in de zomer bloedheet in de winter ijzig koud

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bianca82 schreef:tegen kou is te kleden..

als bij ons de winkel open is is er zelfs geen deur om dicht te doen en ik sta als ik een klant help met afrekenen naast de opening

in de zomer bloedheet in de winter ijzig koud
Dat kan maar is ook voor de klant geen aangenaam winkelklimaat. Als klant ga ik zo'n winkel of helemaal vermijden of alleen dat gauw ff doen wat strict noodzakelijk is. Afhankelijk van het soort winkel kan dat heel vervelend zijn. In veel winkels wil de ondernemer de klant juist langer binnenhouden waardoor er meer gekocht wordt omdat mensen meer zien en niet overal langslopen recht op het doel af.

lazylois

Ongelezen bericht door lazylois »

Dan is het te hopen voor je dat het geen strenge winter wordt bianca82 :wink:

bianca82

vergeleken met buiten is het bij ons warm (ivm warmtegordijn als men de winkel binnenloopt) voor ons is en blijft het koud..maar de klanten komen wel (al 10 jaar zitten we op deze locatie)

zelf heb ik er de laatste 2 winters geen moeite mee gehad (en 1 van die winters was ik hoogzwanger)

laat ik het zo zeggen.. ik ga/ging voor de lol naar finland in de winter (-25)

ciske

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat deze alles voor lief moet nemen.
Dat hoor je mij ook niet zeggen , maar als de winkel er al was , wordt het voor TS een stukje lastiger.

Trouwens de deur open laten staan vind ik persoonlijk geen optie, Bianca ken wel zeggen dat het bij hun wel zo is, bij verschillende winkels als het goed koud is hoor je toch dat ze het al niet prettig vinden zo dicht bij de deur.

bianca82

gewoon hard werken.. als je stil staat heb je het inderdaad koud daarom zijn wij altijd bezig met vakken, klanten helpen enz

want als je stil staat bij de kassa ja dan is het koud
maar geloof me op de fiets terug naar huis is het nog kouder..

dat mag ik vanavond dus weer doen

Gesloten